Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

demug schreef:Ilse het gaat niet om kleurtjes bontjes of de uitvoering van een martingaal. Ik kan er ook best om lachen als ik een kind met een totaal rose pony voorbij komt. Heb jij het geld om je hoofdstel met diamanten tebehangen en je beugels van goud telaten maken, vooral doen. Het gaat om al die hulpmiddelen die niet correct gebruikt worden en zeker niet bij het nivo van de ruiters horen.
Woogy schreef:Wat ik bijzonder vind in de springsport is de enorme hoeveelheid scherpe bitten al dan niet in combinatie met een kinketting omdat de paarden zo heet zijn dat ze haast niet te sturen zijn...maar dan wel met sporen rijden

terpentijn schreef:Minder is meer... maar daar heeft kennelijk niemand meer tijd, geduld of voldoende zelfkennis en paardenkennis voor tegenwoordig.

R12312 schreef:Woogy schreef:Wat ik bijzonder vind in de springsport is de enorme hoeveelheid scherpe bitten al dan niet in combinatie met een kinketting omdat de paarden zo heet zijn dat ze haast niet te sturen zijn...maar dan wel met sporen rijden
Een heet paard rijden ze niet met een scherp bit. Maar hele sterke paarden wel, en om die goed gesloten te houden zul je juist met veel been moeten rijden.
Of dat leuk is, das een tweede vraag, maar het is levensgevaarlijk om een ophouding niet door te laten komen.Dat jij dat niet snapt, heeft meer met jou eigen rijtechnische kennis te maken.
vonneke schreef:BokitoZ schreef:Ik zie het steeds vaker..
Gister nog, oefenparcours bij een vereniging bij mij in de buurt. Een lesklant van mij reed een rondje bb en ik zou haar komen helpen.
Tijdens het los rijden heb ik echt werkelijk waar mijn ogen uit gekeken. De een na de ander pelham bit met 2 teugels, pessoa bit met de teugel op het onderste gat, sporen zo scherp waar je je pizza mee kan snijden, bitten waar je U tegen zegt, martingaal MET slofteugel enzovoort enzovoort en dit allemaal in de BB he!!
Waar gaat dit heen??
Is dit tegenwoordig een trend in de lagere klasses?? Wat moet je er in hangen als ze zo meteen Z springen?
Ik rij zelf tegenvoordig bitloos M en ik ben er heel blij mee! Kan iedereen het aanraden en nee ik ben geen zwever geworden en ook zeker niet anti bit maar dit moest ik toch eventjes kwijt...
Ben benieuwd of ik de enige ben die dit is opgevallen...
Dan is er geen federatie vertegenwoordiger aanwezig geweest want het grootste gedeelte van wat je opnoemt is niet toegestaan. (mits het een officiële KNHS wedstrijd was)

Cassidy schreef:demug schreef:En dan komen we uit bij de beperkingen van de ruiter lossen we op met hang en sluitwerk.
Even ter aanvulling voor er boze recties komen. Hulp middelen voor gehandicapten heb ik het dus niet over
Definieer: gehandicapten....

R12312 schreef:Cassidy schreef:[
Paarden die zich sterk gaan maken is een opvoedkundig/rijtechnisch probleem en een sterker bit is en blijft een lapmiddel.
Onzin, maar ga jij maar tegen Gerco Schroder zeggen dat ie met een trensje moet gaan rijden hoor!
Cassidy schreef:[
En misschien is Gerco Schroder wel een ruiter die al het andere heeft geprobeerd voordat hij gekozen heeft voor de optoming waar hij dat paard op dat moment mee rijdt?

R12312 schreef:Cassidy schreef:[
En misschien is Gerco Schroder wel een ruiter die al het andere heeft geprobeerd voordat hij gekozen heeft voor de optoming waar hij dat paard op dat moment mee rijdt?
Nee, jij zei dat sterk altijd een rijtechnisch opvoedkundig tekortkomen is.................En dan nu gaan draaien zeker![]()
![]()
![]()
90% is op een normaal bitje te rijden en 10% niet. Welke 10% kun jij en ik niet bepalen.
demug schreef:Ilse het gaat niet om kleurtjes bontjes of de uitvoering van een martingaal. Ik kan er ook best om lachen als ik een kind met een totaal rose pony voorbij komt. Heb jij het geld om je hoofdstel met diamanten tebehangen en je beugels van goud telaten maken, vooral doen. Het gaat om al die hulpmiddelen die niet correct gebruikt worden en zeker niet bij het nivo van de ruiters horen.