Een 2 voor plassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:18

janouk schreef:
Het is in de natuur niet handig als het paard zijn plas niet kan ophouden. :D
als vluchtdier lijkt het me wel slim om eerst te vluchten voor je gaat plassen. -:) hij kan het best 5 minuten van het proefje ophouden, zonder meteen 'over zijn water te zijn '

Een 2 lijkt mij wel zwaar bestraft, zeker omdat het aan het begin van de proef was.

Sorry, maar een paard moet zijn plas op houden. En ja, ik heb er eentje gehad die dat deed in de proef. Kan je zeggen die was niet te rijden als ze nodig moest.

Een 2 vind ik te laag. Had als ik zelf jury was geweest en dit meemaakte. Een punt afgetrokken van wat ik eerst voor het halthouden zou geven, omdat je langer stil bleef staan. Maar geen 2. Ben wel benieuwd wat de KNHS hierover gaat zeggen.

Caatje87

Re: Een 2 voor plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:24

Ik ben jury en wij hebben toch echt geleerd hier niets mee te doen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:26

Of je een 7 had gehad als hij niet geplast had weet je natuurlijk ook niet zeker.

Los daarvan zou ik een paard dat op dat moment was gaan plassen niet een 2 hebben gegeven. Ik zou er hooguit een keer mee gelachen hebben en verder niks mee doen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:38

Ik kan mij ook niet herinneren dat ik een onvoldoende kreeg als mijn pony deed plassen.
Bij ons ging het nml altijd zo: A afwenden en X halthouden en groeten (en plassen :') )

Zonde van de punten want volgens mij ging het best goed in je proef he? :(:)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:58

Urielle schreef:
AmyII schreef:
Jeetje ik heb geen idee TS, wel balen van de punten...

Dan komt net bij mij de vraag op: is het wel eens bij GP of wedstrijden op TV gebeurd dat een paard begon te plassen bij groeten of tijdens de proef?

Ja dat komt voor.

Ook ik heb trouwens als groom gewerkt op het hoogste niveau en nooit trucjes voor plassen geleerd hoor! Ik denk idd door de concentratie dat het meestal niet gebeurt.

oh, leuk Om Te zien dat dat dus idd per persoon verschilt of ze dat willen of niet haha :j

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:08

Eens met FriesWytske, vindt een 2 ook zwaar bestraft.
Ben benieuwd naar de reactie van het knhs

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 13:07

Bedankt voor alle reacties! Ik ga straks de KNHS even mailen! Ik had inderdaad nog een 2 op een ander onderdeel. Dat was op X aanspringen in galop, en dat deed hij op mysterieuze wijze ineens niet meer (terwijl dat normaal zonder problemen gaat) En hij sprong echt pas een paar meter verder aan. Daar kreeg ik ook een 2 voor. Maar daar zit ik niet eens zo mee, het was duidelijk veel te laat en gewoon niet goed. En in de M2 moet je het aanspringen in galop natuurlijk ondertussen wel onder controle hebben. :+ Dus die 2 vond ik nog wel terecht.
Maar ergens goed om te lezen dat bijna iedereen het ook vreemd gepunt vindt. Ik baal er nu toch wel extra van dat ik niet nog even bij de jury langs kon gaan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:34

Plassen kan je idd niks aan doen ik had denk als jury je opnieuw laten binnen komen door middel van een volte.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:33

xJess schreef:
Bedankt voor alle reacties! Ik ga straks de KNHS even mailen! Ik had inderdaad nog een 2 op een ander onderdeel. Dat was op X aanspringen in galop, en dat deed hij op mysterieuze wijze ineens niet meer (terwijl dat normaal zonder problemen gaat) En hij sprong echt pas een paar meter verder aan. Daar kreeg ik ook een 2 voor. Maar daar zit ik niet eens zo mee, het was duidelijk veel te laat en gewoon niet goed. En in de M2 moet je het aanspringen in galop natuurlijk ondertussen wel onder controle hebben. :+ Dus die 2 vond ik nog wel terecht.
Maar ergens goed om te lezen dat bijna iedereen het ook vreemd gepunt vindt. Ik baal er nu toch wel extra van dat ik niet nog even bij de jury langs kon gaan.

Misschien dat ie daar niet aan wilde galopperen, omdat er een grote plas lag :+

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:52

Ik heb wel een keer -2 op mijn protocol gehad omdat mijn pony ging plassen tijdens het achterwaarts. Vond dat ook een beetje bespottelijk.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:46

JorisDy schreef:
Ik heb wel een keer -2 op mijn protocol gehad omdat mijn pony ging plassen tijdens het achterwaarts. Vond dat ook een beetje bespottelijk.

achterwaarts vind ik een ander verhaal zeker -2.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:55

Iruss94 schreef:
JorisDy schreef:

achterwaarts vind ik een ander verhaal zeker -2.

Waarom?

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:09

Want als een paard achterwaarts moet, mag hij niet plassen?
Al was het in de galop.. plassen is overmacht.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:38

Ik zou der een 5 geven, en dan er achter zetten jammer dat je paard/pony moest plassen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:44

@caatje
Jij beschrijft een paard dat de hulpen dan compleet negeert.
Dat is heel wat anders dan een paard wat door het groeten al stil staat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:47

CoriienRN schreef:
Ik zou der een 5 geven, en dan er achter zetten jammer dat je paard/pony moest plassen.

Als jury mag je het niet afstraffen, in 2013 nog op cursus gevraagd :)

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:26

onzin bruintje123 het paard moet plassen en dan is beschouw ik het niet als ongehoorzaamheid. En inderdaad Urielle, het is duidelijk op de cursus behandeld bij mij ook.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:34

Toen ik de titel las dacht ik: Volgend ekeer wat netter plassen. :+

Nee onzin natuurlijk. Ik ben geen jury en heb daar ook geen verstand van, maar vind een 2 wel erg laag. Ik zou er dan idd eerder een min 1 ofzo van maken. Maar dan raar dat de jruy tegenstrijdige gebaren maakt...

Goed dat je de KNHS mailt, je kan er nu niets meer aan doen maar dan heb je iig duidelijkheid over het hoe en wat. Laat je het hier weten wat het antwoord was?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:58

Oke leerzaam!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:07

Ik meende dat je vroeger gewoon werd uitgesloten wanneer het langer dan een bepaalde tijd duurde. Gelukkig nooit meegemaakt in een proef, maar wel een keer dat mn paard in het Z2 absoluut geen midden- en uitgestrekte gangen wou lopen. Ik helemaal verbaasd wat er met mijn paard aan de hand was natuurlijk. Kom ik na de proef 2 stappen de ring uit, meteen stilstaan en plassen. Ze had het dus echt op lopen houden tijdens de proef, de schat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:13

Caatje jij zou het dus normaal vinden dat een paard in de galop op de rem vliegt om te plassen?
Ik vind dat ongehoorzaam.

Maar zoals hier met groeten is heel wat anders. vind punt aftrek niet juist.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:14

Wat belachelijk.. Zeker als ze eerst nog gebaren rustig aan te doen, ben benieuwd wat je voor reactie op de mail krijgt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:17

je hebt gewoon pech gehad dat je nu net die jury had, volgende keer beter...

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:33

Nou ik zou het niet normaal vinden, want de meeste paarden vind het helemaal niet prettig om op die manier te gaan plassen en zullen 9 van de 10 keer wachten totdat je stilstaat. Maar als het hem zodanig dwarszit dat hij dit zelfs in galop nog doet, dan zou ik er niets mee doen. Ik zou het paard laten plassen en daarna het onderdeel opnieuw laten doen.
Weet niet of je zelf ook jury bent bruintje123, maar zo wordt het ons ook geleerd.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 17:06

Setteli schreef:
xJess schreef:

Misschien dat ie daar niet aan wilde galopperen, omdat er een grote plas lag :+

Oh wauw, daar had ik serieus nog niet over nagedacht :')
Misschien was dat inderdaad wel de reden hahaha!! :+ :+
Ik heb antwoord terug van de KNHS en ze hebben me doorverwezen naar iemand van de afdeling sportontwikkeling, dus die ga ik nu eventjes mailen. :)