Owja, en waag het dan ook niet om voor de A eruit te gaan, maar erna! In het buitenseizoen had hij ook weer ergens gezeten, kreeg iedereen die voor het bordje was langs gestapt -2..... Hoe sneu ben je dan
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yvank_ schreef:De proef is na het groeten afgelopen volgens de knhs... Ik heb hier werkelijk wel al mee gemaakt dat mensen naar het hoof geslingerd kregen dr uit nu! Vooral 1 vereniging hier heeft daar een handje van die hebben de deur naast de C en losrijbak daarachter. Als je daar na A rijdt dan krijg je echt de wind van voren. Direct na het groeten de baan uit dan kunnen ze daar 10 in een uur halenMaar dit staat overigens vaak al op de startlijst vermeld en wordt je ook verteld als je de ring ingaat.
Daantjuh88 schreef:In onze regio zat eens een meneer jury die vond dat iedereen bij A de rijbaan uit moest, maar dat kan niet want er lagen 2 banen tegen elkaar aan (indoor) dus ging er een hekje aan de zijkant open! Iedereen had -2 op zijn protocol, met als commentaar.... Niet bij A de rijbaan verlaten! Ook al was je langs A gestapt.... We hebben er hartelijk om moeten lachen en meneer hebben we daar in elk geval nooit meer gehad als jury! Zag het al gebeuren, ff hekje bij A open, bij andere combinatie in de ring, "ja sorry, moest echt bij A de baan verlaten"![]()
Owja, en waag het dan ook niet om voor de A eruit te gaan, maar erna! In het buitenseizoen had hij ook weer ergens gezeten, kreeg iedereen die voor het bordje was langs gestapt -2..... Hoe sneu ben je dan
Daantjuh88 schreef:In onze regio zat eens een meneer jury die vond dat iedereen bij A de rijbaan uit moest, maar dat kan niet want er lagen 2 banen tegen elkaar aan (indoor) dus ging er een hekje aan de zijkant open!
friendly schreef:Yvank_ schreef:De proef is na het groeten afgelopen volgens de knhs... Ik heb hier werkelijk wel al mee gemaakt dat mensen naar het hoof geslingerd kregen dr uit nu! Vooral 1 vereniging hier heeft daar een handje van die hebben de deur naast de C en losrijbak daarachter. Als je daar na A rijdt dan krijg je echt de wind van voren. Direct na het groeten de baan uit dan kunnen ze daar 10 in een uur halenMaar dit staat overigens vaak al op de startlijst vermeld en wordt je ook verteld als je de ring ingaat.
Daar zou ik dus schijt aan hebben hoor. Het hoort bij je proef ondanks je er geen punten voor krijgt. Ze kunnen dan van mij mooi de hoogste boom opzoeken en erin gaan zitten want ik betaal voor de hele proef dus rijd ik ook de hele proef. Je zal inderdaad maar net een jury treffen die er strafpunten voor geeft. Nee dank je wel.
friendly schreef:Daantjuh88 schreef:In onze regio zat eens een meneer jury die vond dat iedereen bij A de rijbaan uit moest, maar dat kan niet want er lagen 2 banen tegen elkaar aan (indoor) dus ging er een hekje aan de zijkant open! Iedereen had -2 op zijn protocol, met als commentaar.... Niet bij A de rijbaan verlaten! Ook al was je langs A gestapt.... We hebben er hartelijk om moeten lachen en meneer hebben we daar in elk geval nooit meer gehad als jury! Zag het al gebeuren, ff hekje bij A open, bij andere combinatie in de ring, "ja sorry, moest echt bij A de baan verlaten"![]()
Dan vraag ik mij toch af waar de jury van die andere baan zat? Als er twee banen tegen elkaar aan lagen... Of was de andere baan gespiegeld?
Tendance schreef:Daantjuh88 schreef:In onze regio zat eens een meneer jury die vond dat iedereen bij A de rijbaan uit moest, maar dat kan niet want er lagen 2 banen tegen elkaar aan (indoor) dus ging er een hekje aan de zijkant open!
Zo dicht mogen ringen helemaal niet op elkaar liggen! Is dus ook een fout van de organisatie, maar goed, daar gaat het in dit topic niet om.
Yvank_ schreef:Maar als op de bijscholing wordt verteld dat het vervalt dan heeft een jury toch geen recht van spreken dat je naar A moet?
Anoeska27 schreef:Dan zou dat wel op alle bijscholingen vermeld moeten worden en daar gaat het nog wel eens mis... Bij mijn weten (en volgens degene van wie ik de laatste bijscholing heb gehad) moet je langs A stappen, behalve als de jury met de ringmeester heeft overlegd dat de combinatie er ook direct uit mag om de doorstroom sneller te laten verlopen. .
? En zijn er ook juryleden die wel op een bijscholing hoorden dat het niet hoeft
is de communicatie dan zo slecht binnen knhs? Tendance schreef:Ik adviseer jullie om (als je mij als jury hebt) gewoon naar A te stappen. Waarom?
In de proef wordt er nog wel eens krampachtig gereden in de oefeningen van stap. Of iemand komt net uit draf of zit zich alweer voor te bereiden om naar draf te gaan, of probeert er toch een soort van middenstap uit te persen.
Dit komt niet altijd ten goede van de kwaliteit van de stap.
Mocht ik twijfelen tussen het geven van een 6 of een 7 of een 7 of een 8 of misschien een 5 of een 6, dan wil ik nog wel eens kijken naar de kwaliteit van de vrije stap.
Is die goed, dan ga ik alsnog voor het hogere cijfer.
Het staat op het protocol en is dan wel geen onderdeel wat meetelt, maar zo lang je de ring nog niet uit bent telt je houding en zit, maar ook de vrije stap, die je laat zien, echt nog wel mee in de beoordeling.
Het is niet voor niets een regel in de reglementen, dat je met 2 handen aan de teugels de ring dient te verlaten, dus dat dit gedeelte niet in het algemene plaatje meetelt is niet waar.
Ik zeg niet, dat je verplicht bij A de ring moet verlaten, maar het geeft de jury net dat stukje extra om iets van je te zien.