Fraude met wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fraude met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:34

Papieren en startpas controle is standaard hier in de regio. Heb ze dus altijd mee naar de ring.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:32

Bij ons ook, maar eigenlijk alleen 's zomers. 's Winters zou je in principe de beest uit kunnen hangen :+ ..

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 01:16

Mijn officiele naam is ook Anders Dan mijn roepnaam, dus dat zou het kunnen zijn. Maar ik vind t ook niet raar als als je net zoals je paard zn passport ook even je eigen moet laten zien :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 01:28

Joaltijd schreef:
Marinke, dat laatste ga ik even opzoeken! maar dan nog is het jammer dat er geen foto bij staat..
En inderdaad, als je zo wilt rijden voor een winstpunt :=

EmmaxSammy, klopt! Dit had de desbetreffende jury ook al eens meegemaakt.. Maar die amazone was niet erg slim.. Had wel een ander bruin paard mee, maar dat was geen merrie :P
Maar als je dan ook alle paarden moet controleren qua chip.. Het is toch wel raar als je gewoon een ander paard mee neemt voor de winstpunt :')

Ik heb het weleens gehoord toen ik nog bij de pony's reed, dat kindjes dan niet goed genoeg waren hun dressuurpunt binnen te halen terwijl ze wel graag wilden springen, maar dat is al heul lang geleden ;)
Maar kunnen natuurlijk meer redenen zijn, verkoop, predikaat of blessure van paard.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 02:50

Ik heb wel eens zitten schrijven en we hadden toen een pony in de ring met andere aftekeningen dan in het paspoort. Het komt echt voor. Ook wel van gehoord dat het word gedaan als een bepaald paard sportpredicaat moet halen.
Chipcontrole eigenlijk alleen nog maar meegemaakt met kampioenschappen en op de hippiade of toen niet eens. Zou met kleine wedstrijdjes ook wel eens wat vaker mogen of eens zo'n controleur bij de Z2 bak neerzetten dat frauderen rondom sportpredicaat niet zo 'makkelijk' meer is, daar ben ik wel voor.

Vandaag werd overigens paspoort gecheckt bij het betalen van de proef, ze kunnen dan eigenlijk alleen zien of de naam op het paspoort klopt met die op de startlijst. Daar kun je dus ook zo met een ander paard starten. Het is te makkelijk en dan zijn er altijd mensen die er misbruik van maken. Al denk ik dat iedereen wel een keer tegen de lamp loopt.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 03:26

Mijn coupons zijn weleens verwisseld zwart bruine ruin in het L vos merrie in het Z kwam er pas achter toen ik ze ophaalden Had nog 2 pnt nodig om naar het Z2 te gaan die telden dus niet Kon ik naar huis nieuwe coupons halen Ik heb ze niet verwisseld waarschijnlijk bij secretariaat gebeurd maar kon het wel zelf oplossen ( jaar of 10 terug al ) En opnieuw invullen Dus jury s letten ook niet op 4 verschillende 2 paarden 2 proeven :?

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 07:16

Ik heb daar ook wel eens aan gedacht dat dit heel makkelijk is om te doen. Hier moet je alleen bij het betalen je paspoort laten zien en je startpas. Ze kunnen trouwens niet veel doen mijn fries is zwart en kan natuurlijk zo een ander meenemen. Hier in de buurt kan het alleen niet want daar kennen ze ons onderhand wel. _O- maar wedstrijden waar niemand je kent bijvoorbeeld daar kan het dus makkelijk. Ook een andere ruiter erop. Heb er wel eens over gegrapt met iemand maar niet wetende dat het echt zo makkelijk is en ool gedaan wordt!!