hoe trainen jullie voor een dressuurwed. ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

veerle1807

Re: hoe trainen jullie voor een dressuurwed. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 11:14

Ik heb hem nou een halve biks bak biks gegeven en een beetje haver erdoor mijn pony is gauw sloom en als ik hem opzadel staat ze gwn te slapen ! En is ook toetaal niet druk ! sommige zeggen daar heb je geluk mee maar zo rustig word gauw saai ! nu heb ik hem dat eergister geven en gister ben ik erop gaan zitten ! En liep mooi!! Was echt tevreden was ook geen slome knol maar echt een fijn te rijden pony daardoor! En was ook meer met haar oren bezig enzo ! Mis klinkt dit heel raar hoor! maar ik heb wel het gevoel dat beetje bij mijn pony werkt!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:22

Mijne slaapt altijd. Als ik afstap om mest te ruimen, als ik opzadel, als ik twee/drie uur bezig ben met knotten, als ik even stil sta en ga kletsen. Dier valt áltijd in slaap, altijd. Maar dat doet die ook als ik hem 2 kg haver en 2 kg krachtvoer per dag geef.

Ja, die van mij werd ook wat huppeliger onder het rijden, liet soms gangen zien waarvan mijn mond open viel, maar werd daardoor wel een stuk minder handelbaar.

veerle1807

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 12:31

xSlvna schreef:
Mijne slaapt altijd. Als ik afstap om mest te ruimen, als ik opzadel, als ik twee/drie uur bezig ben met knotten, als ik even stil sta en ga kletsen. Dier valt áltijd in slaap, altijd. Maar dat doet die ook als ik hem 2 kg haver en 2 kg krachtvoer per dag geef.

Ja, die van mij werd ook wat huppeliger onder het rijden, liet soms gangen zien waarvan mijn mond open viel, maar werd daardoor wel een stuk minder handelbaar.

Mijnde word tot nu toe net onhandelbaar maar ik heb het ook zachtjes opgebouwd ;) maar denk dat als ik meer ga geven wel ik geef nu onh 1,5 handje ;) dat is haver dus echt niet veel ;) en gwne brok zonder dingen waar ze druk van worden en dan een halve maatbak van paarden ;) on voerschep van de divoza ;) maar heb ook al een x teveel gekregen en town werd ze ook onhandelbaar maar zoals ik het nu geef gaat goed :)

Hermesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:51

lrtj_ schreef:
Mijn schema als ik zondag wedstrijd heb:
MA: Rijden
DI: Longeren
WO: Les
Do: Longeren
VRIJ: Rust
ZA: Longeren
ZO: Wedstrijd, 30 min losrijden ik heb namelijk een echte diesel die je op moet warmen.

Mijn paard krijgt, 1,4 kilo basis brok, en 0,5 kilo muesli.
Als ik jou was zou ik veel oefeningen uit de proef mee nemen in de training. Ga met je instructeur de puntjes op de i zetten en rijd vooral op de letter en hoeken door daar pak je punten mee.
Zorg dat je oefeningen in alle rust uit voert, en laat je instructeur je proef een keer beoordelen terwijl iemand anders voor leest.
En neem je protocollen mee naar de les dan kan je samen werken aan waar het mis gaat.

Wordt u paard nie moeilijk want dan rij je hem niet veel?

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:53

ikzelf rijd nog geen wedstrijden, maar meiden die ik ken wel...
Die oefenen een paar keer oefeningen uit, die ze zelf willen verbeteren, en een paar keer de proef!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:56

Hermesje schreef:
lrtj_ schreef:
Mijn schema als ik zondag wedstrijd heb:
MA: Rijden
DI: Longeren
WO: Les
Do: Longeren
VRIJ: Rust
ZA: Longeren
ZO: Wedstrijd, 30 min losrijden ik heb namelijk een echte diesel die je op moet warmen.

Mijn paard krijgt, 1,4 kilo basis brok, en 0,5 kilo muesli.
Als ik jou was zou ik veel oefeningen uit de proef mee nemen in de training. Ga met je instructeur de puntjes op de i zetten en rijd vooral op de letter en hoeken door daar pak je punten mee.
Zorg dat je oefeningen in alle rust uit voert, en laat je instructeur je proef een keer beoordelen terwijl iemand anders voor leest.
En neem je protocollen mee naar de les dan kan je samen werken aan waar het mis gaat.

Wordt u paard nie moeilijk want dan rij je hem niet veel?

In vind het veel te veel longeren, zou liever 2 longeerdagen vervangen door rust (weidegang!!!) of uitrit.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:07

wij longeren meestal 1 keer in week. ze krijgt maar kilo bix per dag want ander komt ze boven me hoofd uit.ze is pas 4. maar word meestal 4 keer in week gereden. dus daar hou ik sowieso rekening meer in week dat wedstrijd heb. En heb 1 keer in week les. dus die zit bij 4 keer rijden. ik hoeven het proefje maar 1 keer. en op wedstrijd rijden meestal 3 kwatier los of we longeren 1st en ga dan pas op. Maar die 3 kwatier heeft zij echt nodig want zij komt beetje laat op gang zeg maar. en ze krijg dan nog kilo muslie. bij de bix. en met wedstrijd krijgt ze tippel p. Maar heb ok nog geen wp met der. ze is dan paard van 168. Maar ze heeft sowieso 1 keer ik week vrij soms 2 keer. en ze staart in zomer gewoon lekker op land. en ze worden in winter sowieso 4 keer per dag gevoerd ze krijgen 4 keer per dag kuil of hooi.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:17

mijn lease pony van 23 loopt 6 a 7 dagen in de week waarvan 4 intensief:
Maandag: 3 kwartier dressuur
Dinsdag: half uur dressuur + kwartiertje springen
Woensdag: buiten rijden
Donderdag: buiten rijden
vrijdag: beetje in de bak rijden of vrijheidsdressuur of rust
Zaterdag: 3 uur rijden; 1 uur heen naar de club 1 uur les daarna 1 uur terug
zondag: Mennen of buitenrijden.

Wij willen deze winter ook ons dressuur debuut gaan maken in de B. qua conditie
en leeftijd kan hij het prima aan alleen ligt ons tempo iets lager dan een 8 jarig paard.

veerle1807

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 22:09

Oke ik longenceerde mijn pony eerst om de dag omdat ze heel stijf was maar ga haar nu denk ik 2x in de week longenceren ik denk dat dat de beste beslissing is ;)