Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

DnBles schreef:Waarom niet? alles valt te leren toch
Een lange tijd geleden stond er een combinatie in de paard en sport.
(als ik me niet vergis een Shire (héééle grote) die winst had behaald in het Z (ZZ-licht, dacht ik)
Hoe knap is dat?!![]()
Vaak krijg je inderdaad wel te horen op wedstrijd 'wat kom jij doen met je karre knol'
Terwijl je toch tegenwoordig veel friezen ziet lopen tussen de 'gewone bruine'
En dan degene die dat tegen je zegt eruit rijden, geeft toch een klein beetje een gevoel van : Pff zie je wel dat koudbloeden niet allen voor de kar bedoeld zijn!
Jaan81 schreef:Heb t zelf nog niet zo letterlijk gehoord, wel iets in de trant van "Wow.... een trékpaard?!" en dan een niet-leuke blik erbij. Maar vooral veel gezucht en gesteun als je dan voorbij komt rijden en géén vriendelijke blikken. Of gewoon geen succes terugwensen als je dat iemand wenst.
Maar ook hele leuke reacties hoor! Zeker niet alleen maar negatief

)
Geryon schreef:Zoals ik al zei had ik het over het Z en hoger.
tussendoor ook mooie stuken maar ik ga niet alles uitzoeken maar ziet er gaaf uit(al vond ik het dit jaar nog beter) veranadautje schreef:Ik zou een jury slecht vinden als een belg daar bijvoorbeeld op wordt afgestaft
een nette uitgestrekte draf is een nette uitgestrekte draf en dat die passen anders zijn als die van een kwpner is logische dat is het ras maar ik vond wel dat je naar het ras moet jureren elk paard is anders.
veranadautje schreef:https://www.youtube.com/watch?v=21C2k9nwKXs kijk een stukje van 5.15 en 6,28tussendoor ook mooie stuken maar ik ga niet alles uitzoeken maar ziet er gaaf uit(al vond ik het dit jaar nog beter)
Nies_ schreef:veranadautje schreef:Ik zou een jury slecht vinden als een belg daar bijvoorbeeld op wordt afgestaft
een nette uitgestrekte draf is een nette uitgestrekte draf en dat die passen anders zijn als die van een kwpner is logische dat is het ras maar ik vond wel dat je naar het ras moet jureren elk paard is anders.
Uh, nee. Een KWPN'er kan het nu eenmaal beter, dus die krijgt er ook een hoger cijfer voor. Mijn fjord liep standaard de middendraf voor een 7. Nu ben ik pas 2 maanden aan het opbouwen en had ik afgelopen week een 5. En ja, ze veruimde echt wel wat en ik had er op dat moment ook echt niet meer uit kunnen krijgen, maar het was gewoon niet goed genoeg. Kost bij zo'n paard gewoon veel meer training. Ze kunnen niet de maatstaven naar beneden trekken omdat je op een slecht paard zit.
Cyrina schreef:veranadautje schreef:https://www.youtube.com/watch?v=21C2k9nwKXs kijk een stukje van 5.15 en 6,28tussendoor ook mooie stuken maar ik ga niet alles uitzoeken maar ziet er gaaf uit(al vond ik het dit jaar nog beter)
Die met het meisje in het wit op zijn rug is echt wel een goed paard!!
Nies_ schreef:Gewoon toch een hoger cijfer geven omdat het een slecht paard is dus. Het is een wedstrijd he, geen liefdadigheid. Goed is goed en slecht is slecht. Zit je op een slecht paard, zul je harder moeten trainen voor een redelijk cijfer. Zo simpel is het.
Patries90 schreef:Zal ik wel een hele hoop over me heen krijgen... nja so be it... vind het er vooral geforceerd uit zien.. het is een pracht dier en die meid kan ook vast en zeker goed rijden.. zo'n proef zet je niet maar zo neer.. maar hier vind ik het vooral heel erg geforceerd....
En nee beter doe ik het ook niet maar dat is wat ik zie