Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
purny schreef:Ik betaal ook 36 euro per jaar aan de ponyclub van mijn manege. Wedstrijd kost 15 euro per keer en dan nog haal ik het soms niet. Ik zit het als een investering en niet als een nodig iets. En dan rijd ik geen KNHS. Ik zie het niet meer als een teamsport waarin je investeert.
Zooist schreef:Toydoll schreef:Ik ben verbaast van de reacties eigenlijk haha!!
Had niet verwacht dat er mensen waren die het puur en alleen maar voor het geld doenVandaar dat al die mensen onder nivo blijven rijden.....
Het is toch basis sport dat doe je toch niet voor geld?! Ik zou dol blij zijn met die longeerzweep, dat heb je dan toch gewonnen!!!! En daarnaast organisatie kost een hoop dus dat basissport wedstrijden geld kosten snap ik wel
Kijk dat je dat doet in de hogere sport kan ik me nog iets bij voorstellen, maar beetje b/l/m/z....
Als je voor geld rijdt kun je dat beter in de basissport doen dan in de subtop!
Ik heb wel eens een jaar lang prijzengeld gespaard, dichte enveloppen bewaart en zat tegen de 600 euro aan. Gewoon alleen de grote concoursen af met leuke sponsors en grotere geldprijzen. Kür op muziek erbij en bovenaan eindigen en dan is het leuk. Had er nog steeds geen "winst" mee bereikt qua financiën want ik pomp er nog altijd meer in dan er binnenkomt.
.
superwoman schreef:Ik heb liever weinig voor de eerste plaats of zelfs niets als daardoor het startgeld naar beneden kan.
Dus snap ook niet zoveel van ophef over de prijs.
Echter rij ik wel voor mijn hobby en zoek ik de locatie uit naar luxe. Ik heb 3 locaties die aan te rijden zijn met 2 binnenbakken. Dan ben ik iig niet kleddernat voor ik de proef in ga.
Zomers iig op zandbodem, anders ga ik ook niet meer....
Thuis heb ik overgens alleen een buitenbak
Dennis schreef:Onder het zadel kan je je wedstrijden er nog op uitkiezen. Als menner zijn er niet zo veel wedstrijden, ik rij inprincipe alles in een straal van 50 km. Het is 8 tot 10 euro per proef, altijd wel 2 dressuur proeven en zomers vaak 2x vaardigheid er bij. En heb soms ook 2 ponys mee.
Ik heb als max 10 euro (geld of kadobon) gewonnen., grotere prijzen zijn er gewoon niet bij het mennen. Verder borstels, halsters, anti klit spray, leer of hoefvet enzo. Maar ook bbq pakketten, een rol touw+reep chocolade, een paar XXL wanten, vorige week nog 2 kaarsen.
Voor de winst in een competitie heb ik eens 90 euro gewonnen.
Percy schreef:Wedstrijd rijden is niet verplicht nee maar als je verder wilt komen in de sport zal je toch wedstrijden moeten rijden. Niets ergs aan want het is ook leuk maar het kost handenvol geld.
Een prijs is altijd leuk maar een beetje geld is altijd meegenomen om een kleine tegemoetkoming in de kosten te hebben.
Bij de dressuur heb ik met mijn dochter nog niet meegemaakt dat er een geldprijs was maar in het springen en de sgw is het wel gebruikelijk en dat is toch leuk. Hier in België krijg je trouwens geen envelop maar wordt het prijzengeld gestort op je rekening.
Het kost ten alle tijden geld maar als het paard bijvoorbeeld zijn eigen hoefbeslag terug verdiend is dat toch leuk.
Janine1990 schreef:Percy schreef:Wedstrijd rijden is niet verplicht nee maar als je verder wilt komen in de sport zal je toch wedstrijden moeten rijden. Niets ergs aan want het is ook leuk maar het kost handenvol geld.
Een prijs is altijd leuk maar een beetje geld is altijd meegenomen om een kleine tegemoetkoming in de kosten te hebben.
Bij de dressuur heb ik met mijn dochter nog niet meegemaakt dat er een geldprijs was maar in het springen en de sgw is het wel gebruikelijk en dat is toch leuk. Hier in België krijg je trouwens geen envelop maar wordt het prijzengeld gestort op je rekening.
Het kost ten alle tijden geld maar als het paard bijvoorbeeld zijn eigen hoefbeslag terug verdiend is dat toch leuk.
Ik weet niet of het in België ook zo is hoor, maar in Nederland mogen er geen geldprijzen uitgereikt worden bij de ponyruiters. Dat zijn altijd bekers of gebruiksartikelen. Ik vraag me even af of cadeaubonnen wel mogen...
Ze is 16 en rijd bij de paarden. Kan me inderdaad wel herinneren dat ze in haar ponytijd bij de knhs wel eens een envelopje kreeg. Percy schreef:Dat het mijn dochter is wil niet zeggen dat het een ponyruiter isZe is 16 en rijd bij de paarden. Kan me inderdaad wel herinneren dat ze in haar ponytijd bij de knhs wel eens een envelopje kreeg.
Ik heb geen idee hoe ik er anders bij ben gekomen. 
Janine1990 schreef:Percy schreef:Dat het mijn dochter is wil niet zeggen dat het een ponyruiter isZe is 16 en rijd bij de paarden. Kan me inderdaad wel herinneren dat ze in haar ponytijd bij de knhs wel eens een envelopje kreeg.
Oh sorry hoor, kon ik niet ruiken![]()
In Nederland mag je met 16 jaar ook nog bij de pony's rijden... Alleen met een pony uiteraard
Mijn dochter start ook knhs dus we weten wel dat de ponytijd daar langer is alleen is het maar een enkeling die dat doet. De meesten stappen volgens mij over rond die leeftijd.