Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:01

HG heeft een goed product om roestvlekken uit textiel te verwijderen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:08

Oh wat komen er leuke tips langs!

Ik gebruik om iets steviger te zitten zadelzeep. Hierdoor plakt je laars/broek wat meer aan je zadel (zadel slijt wel sneller van al deze troep )
Daarnaast heb ik ook altijd de baby doekjes bij me :D

Die van je knot vind ik ook een goede, ga ik van het weekend eens proberen!

Ik blijf volgen erg benieuwd wat er nog meer langs komt!! :D

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:58

Demitjuhh schreef:
Leuk topic :) hebben jullie misschien tips voor mij? M'n Witte dekje is niet zo wit meer :D maar m'n moeder wil hem niet in de wasmachine doen :(

Waarom mag hij niet in de wasmachine? Als het om de haren gaat, ik stofzuig eerst alle haren eraf en dan in de wasmachine. Geen problemen.
Bang voor geur in de wasmachine na het wassen van het dekje; een keer spoelen met een beetje wasverzachter.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:16

Gribeltje schreef:
HG heeft een goed product om roestvlekken uit textiel te verwijderen.

Ossengal werkt nog véél beter!

Mijn paard was ik met groene zeep en als wassen geen optie is: babydoekjes! Werkt beter dan cowboy magic ed. De leerpoetsdoekjes van de action zijn ook ideaal.

Buenootje

Re: Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:03

ff nachtje in de chloor en is weer wit.....of een scheutje in de wasmachine. Doe ik ook en met vijf kids ben ik zuinig op mijn wasmachine maar hij doet het na 10 jaar nog steeds ;)

En jah...haren van de dekjes afzuigen en hoppa de wasmachine in.....

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:08

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 07:23

Rosborstel werkt ook prima om de haren eraf te halen!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:10

Pluisjes van m'n trainingsbroek die ik over m'n witte broek aan trek haal ik altijd weg met een kleding roller :) werkt goed!

Gel spray in de manen spuiten na het vlechten, blijft het beter zitten.

Je knopen op je jasje vast zetten met pektouw.

Dekje binnenste buiten in de auto leggen zodat die niet vies word.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:35

Je dekje binnenste buiten in zo'n vuilniszak met handvaten, en die dan met de handvaten hangen aan het hangertje waar je rijjasje aan hangt ( waarbij over het rijjasje als alternatieve kledinghoes natuurlijk ook een vuilniszak gedaan is ( gewoon gaatje in de dichte onderkant voor het haakje van de hanger, hanger zelf dus "in" de vuilniszak) en het geheel aan de handgreep achter de bestuurdersstoel hangen.
Kreukvrij, vlekvrij en alles bij de hand..

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 07:47

Invlechten met een klein beetje gel in de manen, worden je knotten super strak van.

neleehx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:12

Ikzelf heb een bruin paard, en haar zwarte sokken zijn altijd zo stoffig zwart van kleur. Net voor ik een wedstrijd of shoot heb, neem ik een vod en een busje babyolie.. Gewoon erover smeren en plots zijn de sokken veel zwarter van kleur!
Ikzelf had op het begin van Zwitsal de olie, maar heb nu eentje van de action, die even goed werkt, en maar 1/5 zo duur is!

Mousaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:23

Heeft er iemand tips om mijn witte verzorgpony wit te krijgen?

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:12

Mijn moeder is hondentrimster en heeft van die speciale shampoo voor witte honden. Wij gebruiken deze shampoo voor witte voetjes en dat is echt wonder shampoo, van licht bruine voetjes naar spier witte voetjes. Misschien dat jullie een trimster in de buurt hebben die dit ook verkoopt?

Ik zelf vind ons zo genoemde winstpuntentasje ook een gouden tip voor wedstrijden:
Dit is een klein stoffen of kartonnen tasje (zal thuis even een foto maken) die je mee neemt op wedstrijden met daarin het paspoort, proef of proeven boekje, het startgeld, zakdoekjes en iets te drinken. Wij laten het ook altijd in het tasje zitten na een wedstrijd, behalve het drinken en startgeld dan :P. Zo heb je altijd alles bijelkaar om mee te nemen.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:14

Mousaka schreef:
Heeft er iemand tips om mijn witte verzorgpony wit te krijgen?

Van die speciale witte honden shampoo, eventueel bij mijn moeder te koop

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:17

_xDyan schreef:
Ik zelf vind ons zo genoemde winstpuntentasje ook een gouden tip voor wedstrijden:
Dit is een klein stoffen of kartonnen tasje (zal thuis even een foto maken) die je mee neemt op wedstrijden met daarin het paspoort, proef of proeven boekje, het startgeld, zakdoekjes en iets te drinken. Wij laten het ook altijd in het tasje zitten na een wedstrijd, behalve het drinken en startgeld dan :P. Zo heb je altijd alles bijelkaar om mee te nemen.

:j Ik heb dat ook allemaal bij elkaar in een tas zitten. Mijn plastrons, spelden, haarspul, handschoenen (2 paar vaak), leerdoekjes, babydoekjes en reserve knopen zitten er ook allemaal in. Eigenlijk alle kleine dingen die je makkelijk vergeet en dingen die makkelijk zijn voor alle zekerheid.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:38

Ik heb gewoon een concoursbak vast in de auto staan, bak van de Action, gevuld met bijv. de paspoorten, plastron, handschoenen, sporen, wedstrijdcap, vliegenspray, talkpoeder, een borstel, zakje reserveelastiekjes, paar schone droge sokken, het rode lint voor trappende paarden, hoofdstelnummers,... alles wat je ooit nodig kunt hebben eigenlijk. Die bak gaat nooit uit de kofferbak.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 18:34

neleehx schreef:
Ikzelf heb een bruin paard, en haar zwarte sokken zijn altijd zo stoffig zwart van kleur. Net voor ik een wedstrijd of shoot heb, neem ik een vod en een busje babyolie.. Gewoon erover smeren en plots zijn de sokken veel zwarter van kleur!
Ikzelf had op het begin van Zwitsal de olie, maar heb nu eentje van de action, die even goed werkt, en maar 1/5 zo duur is!

Das een goede tip! Heb er ook een met zwarte beentjes. Maar als je op zand rijdt, plakt dat er dan niet aan?

Leuke tips komen er voorbij! Voor de witte paarden, bij ons op stal gebruiken ze van die blauwe zilvershampoo (wat omaatjes ook gebruiken :D )

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 07:05

Zilvershampoo gebruikte ik ook altijd voor de manen en staart van de haflingers die ik reed toen ik jonger was! Ideaal spul! Badedas ook trouwens! Die grote groene flessen!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:53

Borstel met handvat van de blokker om je dekjes/dekens mee te ontharen.

Is een rubberen borstel en eigenlijk voor hondenharen of vuiligheid op bv je bank. Maar werkt dus echt perfect tegen haren op dekjes/dekens. Binnen enkele minuten zijn alle haren eraf en kun je de dekjes/dekens haarvrij wassen of weer gebruiken :)

Levertraanzalf(boerenbond) om kleine wondjes/ blaren etc. mee te genezen zonder littekenvorming. Werkt perfect!

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:30

hoe krijgen jullie je witte dekjes echt weer wit? die van mij zien er echt zo snel niet meer uit. vooral dat zwarte wat je zadel afgeeft.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:35

Daar zijn al meerdere tips voor gegeven hier, even terug lezen.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:39

had ik gedaan ;-) HG tip werkt niet done that. en de citroen moet ik idd proberen

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:48

sassie81 schreef:
had ik gedaan ;-) HG tip werkt niet done that. en de citroen moet ik idd proberen

Of zoals ik al eerder heb gezegd, steradent...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:58

Steradent werkt ook niet, been there .... bad rook wel weer lekker fris :D

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:02

Ohh handig topic.

Ik zelf heb nog geen tips eigenlijk