manen haflinger verplicht invlechten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:24

Nies_ schreef:
Een 5 is voldoende, maar niet genoeg voor een winstpunt. Daarom heet het ook een winstpunt, anders hadden ze het wel een voldoendepunt genoemd.

Blijf het ook gek vinden hoor, een 5 een voldoende, in mijn ogen is het dat niet en in de ogen van de KNHS uiteindelijk ook niet, want met allemaal 5ven ben je gezakt voor je winstpunt. :Y)

Heb bij 1 jury wel eens met 5 ipv vanaf 6 moeten tellen ipv 6 (via dat +1 of 2 en -)
Moet zeggen in zijn geval ook wel handig, aangezien hij niet heel scheutig was met punten en gezellig was het die dag ook niet en ook niet leerzaam. (gaf geen commentaar zo ongeveer)

Ik vlocht Sjol haar voorpluk zelden tot nooit, simpelweg omdat ik haar pluk te mooi vond en zo'n worst op d'r hoofd niet. :D

En dikke manen vlechten valt niet altijd mee.
Dit is in de kan niet hangen kan niet staan fase (van het lang groeien), maar ook nog niet fatsoenlijk te vlechten.
Hier werd ik dus ook niet heel vrolijk van.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8104_o.jpg
En ja, zo heb ik in febr. het regio kampioenschap mennen gereden, maar meer konden we er niet mee.
(hoop dat er binnenkort hengstenvlecht in kan)

Iedereen die zich aan dit soort dingen ergert heb ik maar 1 tip voor, zorg dat je snel M bent, ben je van dat punt af }> .
(bij het mennen overigens niet, daar blijft het je achtervolgen tot het bittere einde)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:25

Klopt, ik vind het ook raar, maar dat verandert er niks aan dat het wel zo is.

Urielle

Re: manen haflinger verplicht invlechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:26

Met allemaal vijven heb je geen verliespunt, pas als je eronder komt :Y) (149)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:27

Zo kan je het ook zien! Maar ik vind een 5 toch een onvoldoende ook al redt die me dan van de verlies punten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:29

Maar ik vind een 6 ook onvoldoende, ook al rij ik dan een winstpunt.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:26

Vandaag weer gestart met losse manen. Totaal geen commentaar gehad van beide jury's. Had hetzelfde punt voor de verzorging als alle andere starters voor en na mij met wel knotjes of een vlecht in de manen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:36

Ik denk ook dat het om het geheel gaat van hoe het eruit ziet. Mijn merrie heeft manen tot over haar knieën dus altijd gevlochten in het normale leven. Op wedstrijd werd alles mooi uit gepluisd en hing het los naar een kant. Dit tezamen met het dekje met stamboeklogo en zelf tip top heb ik meestal een 8 gehaald en af en toe een 7. Wij waren altijd het snoepje (1.43 paardje, pik zwart en dan die lange manen en mooi senang paardje) van de week want vaak als wij binnenkwamen om los te rijden was het van aaaaaaaaaaaaaaaaah en vaak moesten veel mensen even kijken als we proef gingen krijgen naar dat kleine mooie paardje. Dus het is het totaal plaatje en het ene paard(je) komt nu net wat mooier over als het andere met losse manen. Vaak als jury commentaar: "wat een plaatje".
Onze oudste merens ook nooit negatief of positief commentaar gehad maar ook nooit hoger dan een zeven gehad. Is gewoon een mooi barok paard maar geen snoepje van de week zoals de Benjamin.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:10

heroes_hell schreef:
Als een paard te dikke manen heeft moet je ze uitdunnen. Daar zijn speciale mesjes voor.

%) %) Meen je dit nu echt? Zo zonde, de manen van een Haflinger kunnen nooit te dik of te lang zijn.

Zelf rijd ik wedstrijden op M2 niveau en mijn Haf heeft manen tot over haar schouder. Omdat ik er zelf last van heb met rijden vlecht ik ze in. Ik heb al zoveel geprobeerd, maar door de dikt en lengte bleef niets mooi zitten. Touw meevlechten, vastzetten met trekbandjes, maar nog zakte de vlecht uit. Nu heb ik de manen gescheiden naar links en rechts en vlecht aan beide kanten van de manenkam een hengstenvlecht en zet ze vast met witte trekbandjes.
Ik krijg zelfs wel eens op het protocol "zonde dat je je Haf hebt ingevlochten"............

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:28

Dat iemand zich druk maakt over een 6 of geen 7 :o alsof je punten daar vanaf hangen...het gaat toch om het rijden!

Ik krijg nu ik wat voller (schud ook meer) ben vaak een 6 ipv een 7 voor mijn houding en zit,
ik weet dat het mij een punt kost, maar ik geef daar dus werkelijk niets om...
Ik haal liever mijn punten in de proef met goed uitgevoerde oefeningen, dan haal ik dat ene puntje makkelijk op!

Ik vind sowieso dat ze dat punt voor verzorging af moeten schaffen.
Misschien in het B om ruiters op de regels/verzorging te wijzen als ze het nog niet weten, maar voor de rest is het mi een onzinpunt!
Ik zeg afschaffen :7

Sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:30

Bij een haflingerwestrijd kreeg ik een 7 met commentaar dat het mooier was als ik ze los liet hangen.. -O-