Welke dingen er bij denken als het in de reglementen staat?
Reglementen moeten toch gewoon voor iedereen duidelijk zijn.... wat is dat voor kul uitspraak zeg.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fransje23 schreef:Artikel 119 – Hulpmiddelen
1. Het gebruik van mondbeschermers (gladde rubberen bitringen) is in alle
klassen toegestaan, bij het gebruik van een enkele trens.
2. Het gebruik van een oornetje is toegestaan.
3. Voor het gebruik van een neusnetje wordt verwezen naar het Algemeen
Wedstrijdreglement.
4. Het is niet toegestaan gebruik te maken van:
- een bit of stang, niet voorkomend op de lijst van geoorloofde
bitten/stangen;
- een martingaal en van alle andere hulpteugels, zoals slofteugels,
gogues e.d.*;
- oorkappen, oogkleppen, bontje om de neusriem of elke andere
voorziening, die het oriëntatievermogen van het paard beperkt;
- borsttuigen, voortuigen, staartriemen dan wel van elke andere
voorziening die ervoor is bedoeld het zadel op zijn plaats te houden, met
uitzondering van de (voor)singel;
- hoefschoenen.
5. Voor pony's, behorende tot de categorie A, B, C, is het gebruik van een
borsttuig en/of van een staartriem toegestaan.
Dit is het disciplinereglement en als ik het zo lees zou je toch verwachten dat het wel is toegestaan
Air schreef:Vindt maar eens een anatomische singel in maat kleine pony
Vraag is waarom er dan maar een paar juryleden zijn die deze regel hanteren?
unihorses schreef:ik denk dat dit gewoon niet telt want je hoort nu bij de grote paarden... net zoals je ook een meter zou moeten springen![]()
als je zadel redelijk past ( mag toch hopen van wel anders hoor je er niet op te klimmen... ) en hij schuift nog (kan gebeuren bij die tonnetjes) kijk eens naar je singel. beide kanten elastiek schuift als een gek... 1 kant ook opzich. heb nu een leren rossner c singel ligt als een huis
Air schreef:Vindt maar eens een anatomische singel in maat kleine pony
Nies_ schreef:Dat vraag ik me ook af. Er gebeurt op wedstrijd heel veel wat niet mag. Wieltjessporen bij pony's, clipjes in de manen, spoorbeschermers, te lange zwepen etc.
Anoeska27 schreef:Air schreef:Vindt maar eens een anatomische singel in maat kleine pony
De meeste juryleden kennen de reglementen grotendeels. In dit geval is het een regel die je bijna niet zal toepassen, want hoeveel A, B of C pony's zullen er bij de paarden worden gestart? Dat komt echt heel weinig voor.
Anoeska27 schreef:Nies_ schreef:Dat vraag ik me ook af. Er gebeurt op wedstrijd heel veel wat niet mag. Wieltjessporen bij pony's, clipjes in de manen, spoorbeschermers, te lange zwepen etc.
En als je dat ziet dan vraag je bij het secretariaat na wie de Federatievertegenwoordiger is voor die dag en daar kun je dan een melding doen. Zolang iedereen maar blijft klagen over alles wat er mis is op wedstrijden en zelf geen meldingen doen naar Federatievertegenwoordigers, dan zal er weinig veranderen.
Air schreef:De meeste juryleden kennen de reglementen grotendeels. In dit geval is het een regel die je bijna niet zal toepassen, want hoeveel A, B of C pony's zullen er bij de paarden worden gestart? Dat komt echt heel weinig voor.
Air schreef:Ik kan niet inzien waarom je hier een klacht over zou moeten indienen? Ik vindt het iig een absurde regel. Als het zadel met een staartriem wel juist op de plek blijft liggen om dat het niet met andere dingen, zoals een anatomische singel bijv., verholpen kan worden,dan is dat toch alleen maar beter voor het welzijn van het dier?
Air schreef:asjemenou schreef:Een pony die bij de paarden start hoeft niet officieel gemeten te worden.
Dus als jury zou je dan niet kunnen weten welke regels er gelden voor de combinatie.
Dus alles wat bij de paardenrubrieken start wordt als een paard behandeld.
Ik mag toch hopen dat een jury wel kan zien wanneer het een A,B of C pony is... dat is toch nog wel een groot verschil met een paard
Suzanne F. schreef:Brainless schreef:Er zijn zoveel mensen die met een pony tussen de paarden starten.
Veel rijden er op Fjorden, Tinkers en Haflingers.
Ja dat snap ik. Maar dat zijn dan volwassenen. Onder de 18 rijdt bij de pony's.
Ik wist niet dat deze ook bij de paarden zouden mogen starten.
Suzanne F. schreef:Ik heb net gemaild met beide vragen dus we horen het volgende week wel.
, met een A, B of c pony mag vanaf je 18e volgens mij. Ik ga even kijken of ik het gevonden krijg.