KimD schreef:Als mensen erbij stil willen staan moeten ze dat vooral doen, maar interesseer het werkelijk geen malle moer die dodenherdenking en ga dan gewoon Door met mijn leven... ik verwacht van de mensen die dan iets organiseren dat ze ook gewoon doorgaan en niet stoppen voor zoiets. Vind ik echt onzin.
Dus om je vraag te beantwoorden, naar mijn mening ben je inderdaad een zeikerd.
Edit: op het werk wordt er verder ook geen aandacht aan besteed want er zijn mensen zoals ik die dat absoluut niet waarderen. Als je wilt herdenken doe je dat maar bij zo in bijeenkomst die in vrijwel ieder dorp wordt georganiseerd.
Ondanks dat je er geen begrip voor op kunt brengen en het allemaal maar onzin vind, is het misschien mogelijk dat je er respect voor opbrengt??? Of is dat ook teveel gevraagd. De mensen die op de nationale dodenherdenking herdacht worden zijn niet allemaal oude lijken maar ook jonge mensen van jouw leeftijd? die gesneuveld zijn tijdens vredesmissies. Schokkend voor iemand die de afgelopen jaren iemand verloren heeft tijdens oorlogsgeweld en je leest deze reacties.
Als iemand van zijn paard dondert en overlijd is het één en al treurnis op bokt, leeft iedereen zo erg mee en terecht en om dan deze commentaren over mensen die voor onze vrijheid gestorven zijn te lezen is inderdaad ronduit schokkend en wederom een bewijs hoe onze maatschappij verhard is.