Wedstrijden rijden, hoe duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 10:23

zap schreef:
Je kan er ook voor kiezen om later in het jaar een startkaart te kopen. Moet je even op de KNHS site kijken vanaf wanneer dat kan: je kan dan namelijk een startkaart aanvragen voor een lagere prijs.

Paardrijden is een prijzige sport en ook wedstrijden rijden is gewoon erg duur! Heb je al bij je in de buurt rondgekeken voor verenigingen? Dat verscheelt ook heel erg per manege/ponyclub of regio. Dus ik zou zeggen: zoek eerst dat eens uit en dan kan je voor jou een passende berekening maken met de gegevens hierboven.

Bij mij in de buurt zijn alleen onderlinge, wat volgens mij gratis is toch? In Lienden is dat.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 10:26

Lowara schreef:
Hangt er vanaf wat je wensen zijn. Als je voor 150 euro al moet puffen en steunen om aan de bak te gaan raad ik het je af :=
Wedstrijden rijden is erg duur, je hebt vaak best hoge benzine kosten om ergens te komen, wil toch ook vaak op concours een hapje en een drankje tussendoor, en idd de reguliere kosten die hier al genoemd worden.
Ikzelf zou never nooit niet aan wedstrijden beginnen als ik er überhaupt al financieel zo over moet dubben, het kost hoe dan ook flink wat geld.
Willen je ouders niet eventueel bijleggem?

Ik zag op je pagina dat je in Lunteren meedeed aan B dressuur, is dat soms op de Nieuwe Heuvel?
Daar wil ik wel lid van worden nl.
Ben er net afgemeld haha.

Nies_

Re: Wedstrijden rijden, hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:34

Ik zie in je profiel dat je 17 bent.. Hou er wel rekening mee dat je als je per 1 januari 18 bent paarden moet starten, dat is weer duurder.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 10:36

Nies_ schreef:
Ik zie in je profiel dat je 17 bent.. Hou er wel rekening mee dat je als je per 1 januari 18 bent paarden moet starten, dat is weer duurder.

Oh, oops foutje op mijn profiel. Mijn zus heeft haar geboortedatum gebruikt. -O- kan ik dat aanpassen?
Ik ben nl. Nog 12. :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:37

Oh, dan hoef je je daar nog niet druk over te maken :)) Dat kun je aanpassen bij "wijzig profiel".

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 10:38

Ja, zo nu is ie goed.
Dankjewel ik had het zelf nog niet opgemerkt *D

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:51

Ik heb een FNRS manege startkaart dus start met een manege paard KNHS. Ik heb een beperkte startkaart, dus idd 4 wedstrijden. Ben steil achterover geslagen inmiddels van de totale kosten voor die 4 wedstrijden... Omgerekend ben ik dik 50 euro per wedstijd kwijt en daar komt nog paard huur bij.
Ben lid van de FNRS, verplicht KNHS, startkaart, ponyclub (zou ook rijvereniging kunnen zijn maar dit is zo geregeld bij ons op de manege), startgeld € 9,00 per keer. En dan krijg ik dus verplicht dat Paard en Sport Dubbel!
Weet niet of ik dat volgend jaar nog doe. Bij ons op de manege is wel bijna om de week dressuur, dus kan makkelijk starten wat dat betreft.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 10:53

lotteElb schreef:
Ik heb een FNRS manege startkaart dus start met een manege paard KNHS. Ik heb een beperkte startkaart, dus idd 4 wedstrijden. Ben steil achterover geslagen inmiddels van de totale kosten voor die 4 wedstrijden... Omgerekend ben ik dik 50 euro per wedstijd kwijt en daar komt nog paard huur bij.
Ben lid van de FNRS, verplicht KNHS, startkaart, ponyclub (zou ook rijvereniging kunnen zijn maar dit is zo geregeld bij ons op de manege), startgeld € 9,00 per keer. En dan krijg ik dus verplicht dat Paard en Sport Dubbel!
Weet niet of ik dat volgend jaar nog doe. Bij ons op de manege is wel bijna om de week dressuur, dus kan makkelijk starten wat dat betreft.

Sorry vind het lastig te begrijpen, als je FNRS hebt ben je dan gelijk ook lid van de KNHS?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:57

Als op een FNRS manege rijdt wat bij mij t geval is moet je lid zijn van de FNRS. Nu wil ik KNHS wedstrijden starten en moet ik dus ook verplicht lid worden van de KNHS. Dus niet automatisch maar in mijn geval wel beide verplicht...

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 10:58

lotteElb schreef:
Als op een FNRS manege rijdt wat bij mij t geval is moet je lid zijn van de FNRS. Nu wil ik KNHS wedstrijden starten en moet ik dus ook verplicht lid worden van de KNHS. Dus niet automatisch maar in mijn geval wel beide verplicht...

AH, oke, FNRS heeft toch ook officiële wedstrijden? Of niet?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:17

Je moet het zo bekijken, het zijn beiden officiële wedstrijden, maar ze overlappen elkaar niet. Met je KNHS startpas kun je geen F-proeven starten, en met je fnrs-paspoort (of wat ze nu ook hebben) kun je geen B proef rijden. De B van de KNHS is qua oefeningen ongeveer gelijk aan de F8.

Je zou kunnen kijken op de site van de KNHS of ze impuls-rubrieken organiseren bij jou in de buurt. Voor impuls-rubrieken hoef je geen startkaart te hebben, alleen een KNHS of FNRS lidmaatschap. Het is eigenlijk hetzelfde als een normale wedstrijd voor de rest, alleen wat makkelijker. Zo hoef je niet direct alle kosten te maken, maar kun je wel kijken of je het leuk vind.
https://www.knhs.nl/kenniscentrum/deeln ... rubrieken/

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:29

RedRoses schreef:
zap schreef:
Je kan er ook voor kiezen om later in het jaar een startkaart te kopen. Moet je even op de KNHS site kijken vanaf wanneer dat kan: je kan dan namelijk een startkaart aanvragen voor een lagere prijs.

Paardrijden is een prijzige sport en ook wedstrijden rijden is gewoon erg duur! Heb je al bij je in de buurt rondgekeken voor verenigingen? Dat verscheelt ook heel erg per manege/ponyclub of regio. Dus ik zou zeggen: zoek eerst dat eens uit en dan kan je voor jou een passende berekening maken met de gegevens hierboven.

Bij mij in de buurt zijn alleen onderlinge, wat volgens mij gratis is toch? In Lienden is dat.

Ik bedoel dus dat de kosten voor lidmaatschap voor KNHS bij verenigingen/maneges nogal kan verschillen. Dat moet je even uitzoeken!

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 11:33

RusselNuwell schreef:
Je moet het zo bekijken, het zijn beiden officiële wedstrijden, maar ze overlappen elkaar niet. Met je KNHS startpas kun je geen F-proeven starten, en met je fnrs-paspoort (of wat ze nu ook hebben) kun je geen B proef rijden. De B van de KNHS is qua oefeningen ongeveer gelijk aan de F8.

Je zou kunnen kijken op de site van de KNHS of ze impuls-rubrieken organiseren bij jou in de buurt. Voor impuls-rubrieken hoef je geen startkaart te hebben, alleen een KNHS of FNRS lidmaatschap. Het is eigenlijk hetzelfde als een normale wedstrijd voor de rest, alleen wat makkelijker. Zo hoef je niet direct alle kosten te maken, maar kun je wel kijken of je het leuk vind.
https://www.knhs.nl/kenniscentrum/deeln ... rubrieken/

Maar als je eerst F rijd en bijv. hogerop komt, en dan naar KNHS overstapt moet je weer bij B beginnen?

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 11:33

Citaat:

Bij mij in de buurt zijn alleen onderlinge, wat volgens mij gratis is toch? In Lienden is dat.[/quote]

Ik bedoel dus dat de kosten voor lidmaatschap voor KNHS bij verenigingen/maneges nogal kan verschillen. Dat moet je even uitzoeken![/quote]
Oh, oké! Ik zal even rondspeuren.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 11:35

Citaat:
Niet-lessend lidmaatschap
Niet-lessende leden kunnen niet deelnemen aan de door de vereniging georganiseerde lessen. Leden kunnen voor een niet-lessend lidmaatschap kiezen, omdat zij bijvoorbeeld de voorkeur geven aan een eigen instructeur, of omdat zij door de overkoepelende paardensportfederatie verplicht zijn om lid van een vereniging te zijn en zo aan officiële wedstrijden deel te mogen nemen.

Het feit dat zij geen verenigingslessen volgen, betekent niet dat zij als tweede-rangsleden worden beschouwd! Zij hebben dezelfde rechten (en plichten) als de lessende leden.

dat staat op denieuweheuvel.nl bij Lidmaatschap.
zoiets moet ik hebben voor officieel rijden toch?

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:38

Als je 12 bent kan je toch nog een jaartje bixie rijden. Individueel lidmaatschap khns is 17,75 en wedstrijden kosten 5 euro en je kan dan starten zoveel je wilt....let er wel op dat het enkel met een officieel gemeten pony kan.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:45

RedRoses schreef:
Lowara schreef:
Hangt er vanaf wat je wensen zijn. Als je voor 150 euro al moet puffen en steunen om aan de bak te gaan raad ik het je af :=
Wedstrijden rijden is erg duur, je hebt vaak best hoge benzine kosten om ergens te komen, wil toch ook vaak op concours een hapje en een drankje tussendoor, en idd de reguliere kosten die hier al genoemd worden.
Ikzelf zou never nooit niet aan wedstrijden beginnen als ik er überhaupt al financieel zo over moet dubben, het kost hoe dan ook flink wat geld.
Willen je ouders niet eventueel bijleggem?

Ik zag op je pagina dat je in Lunteren meedeed aan B dressuur, is dat soms op de Nieuwe Heuvel?

:') dat zijn hele hele oude foto's die je dan gezien hebt. Rij al iets van 4/5 jaar niet meer B dressuur :')
Maar is inderdaad de nieuwe Heuvel, daar werden altijd de finales van de zomercompetities gereden, ikzelf woon in Enschede, dus ken de Nieuwe Heuvel verder niet als club ofzo, puur als wedstrijd locatie.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 11:45

jaime_andrea schreef:
Als je 12 bent kan je toch nog een jaartje bixie rijden. Individueel lidmaatschap khns is 17,75 en wedstrijden kosten 5 euro en je kan dan starten zoveel je wilt....let er wel op dat het enkel met een officieel gemeten pony kan.

Bixie, is dat gratis? of gewoon minder geld? En is dat ook dressuur? Ik dacht alleen springen :)

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 11:47

Citaat:

:') dat zijn hele hele oude foto's die je dan gezien hebt. Rij al iets van 4/5 jaar niet meer B dressuur :')
Maar is inderdaad de nieuwe Heuvel, daar werden altijd de finales van de zomercompetities gereden, ikzelf woon in Enschede, dus ken de Nieuwe Heuvel verder niet als club ofzo, puur als wedstrijd locatie.[/quote]

Ja, ik heb er zelf gereden. Hele goede stal en gezellig vooral.
Ik ben er gestopt omdat ik al 80 euro betaal voor Layla nu, en dan nog lessen van 50 per maand op de Nieuwe Heuvel... No thanks.
Niet alleen om het geld maar ook om de tijd. Maar dat is een beetje off topic.

Ze hebben ook een leuke wedstrijd locatie en zijn ook bekend van paardenbladen. :)

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:49

Bixie u s springen en dressuur.... je hebt alleen een individuele lidmaatschap van knhs nodig 17,75 en de wedstrijden kosten 5 euro per proef. Je hoeft niet perse lid te worden van een vereniging of manege

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 11:52

jaime_andrea schreef:
Bixie u s springen en dressuur.... je hebt alleen een individuele lidmaatschap van knhs nodig 17,75 en de wedstrijden kosten 5 euro per proef. Je hoeft niet perse lid te worden van een vereniging of manege

Oh dat is ook wel handig.
Alleen... ik wil graag de B proef doen, en ik weet niet wat voor proef je hebt met Bixie.
Ik lees net alleen AA & A, Dat is alleen Stap en draf toch? Dan geef ik liever wat geld uit en dat ik er wat aan heb, haha!

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 12:00

Citaat:
Wedstrijden
Elk jaar organiseert de rijvereniging voor zowel pony's als paarden een aantal KNHS wedstrijden tijdens het indoorseizoen (oktober tot mei). Zowel voor de dressuur als voor het springen is er de mogelijkheid om 2 keer per combinatie te starten, beide keren voor promotie.
Inschrijven

Het inschrijfgeld voor paarden bedraagt € 10,00 per start. Voor de pony's is dit vanaf € 7,00. Eigen leden krijgen korting. De inschrijving geschiedt d.m.v. het inschrijfformulier (zie ook: https://www.knhs.nl/kenniscentrum/deeln ... edstrijden), wat je via de mail kunt insturen. Dit geldt ook voor eigen leden!!! Voor zowel springen als dressuur ontvangen we de inschrijfformulieren graag via: blauwendraad@live.nl.

Voor de dressuurwedstrijden ontvangen wij liever geen inschrijvingen meer voor meerdere wedstrijden tegelijk. Dit om zoveel mogelijk verschillende mensen een kans te geven bij ons te starten.
Prijzen

Prijswinnaars van zowel dressuur als springwedstrijden ontvangen rozetten en een geldbedrag.
Afmelden

Afmeldingen moeten telefonisch worden doorgegeven op tel. 0318 - 542225, dus NIET per e-mail! Afmelden kan kosteloos TOT de sluitingsdatum (zie vraagprogramma, dit is meestal 1 week voor de wedstrijddatum).

Dit komt van Manege de Blauwendraad waar het wat goedkoper is. Zo te zien is de wedstrijd goedkoper dan ergens anders, of is dat niet zo? Heb je hier dan ook een starpas nodig?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:03

Ja, alle andere kosten komen hier gewoon nog bij.

Ik snap dat je veel vragen hebt, maar wat je nu doet heeft weinig zin ben ik bang, Ga er gewoon vanuit dat je ongeveer 150 euro per jaar kwijt bent aan vaste kosten, zonder inschrijfgelden. Dan kan je er nooit enorm ver langzitten. Wil je dan verder weten hoe het exact werkt, zoek een vereniging waar je eventueel lid van wilt worden en laat alles eens goed uitleggen door een bestuurslid van die vereniging. Bij de meeste ponyclubs wordt je goed geholpen en wordt er veel voor je geregeld. Veel gemakkelijker dan hier honderd verschillende wat-als situaties te bedenken want imo wordt het nu alleen maar onoverzichtelijker voor je.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 12:04

0000 schreef:
Ja, alle andere kosten komen hier gewoon nog bij.

Ik snap dat je veel vragen hebt, maar wat je nu doet heeft weinig zin ben ik bang, Ga er gewoon vanuit dat je ongeveer 150 euro per jaar kwijt bent aan vaste kosten, zonder inschrijfgelden. Dan kan je er nooit enorm ver langzitten. Wil je dan verder weten hoe het exact werkt, zoek een vereniging waar je eventueel lid van wilt worden en laat alles eens goed uitleggen door een bestuurslid van die vereniging. Bij de meeste ponyclubs wordt je goed geholpen en wordt er veel voor je geregeld. Veel gemakkelijker dan hier honderd verschillende wat-als situaties te bedenken want imo wordt het nu alleen maar onoverzichtelijker voor je.

Oké, ja sorry ik zit met een hoop vragen.
Op stal vertellen ze me ook andere dingen dan hier.
Ik ga inderdaad even op zoek naar een ponyclub en zal daar mijn vragen stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:05

TS, je hebt gewoon echt een startpas nodig om officiële wedstrijden te mogen starten. Paardensport is nou eenmaal niet gratis helaas!