Hulp/advies nodig L+2 en B+2 halen voor de zomervakantie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Hulp/advies nodig L+2 en B+2 halen voor de zomervakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:18

Wat goed +:)+ Gelijk een goede planning zo te zien :-)

WvZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:09

Je moet ook even checken op ruiterweken bij grote stallen. Vaak zijn er manages die in het voorjaar en de zomer bijvoorbeeld 5 of 6 dagen achter elkaar wedstrijden organiseren. Dan kun je misschien je paard daar stallen en alle dagen starten om zoveel mogelijk punten bij elkaar te sprokelen. En zoek goede begeleiding. Niet denken dat je alles zelf kan oplossen, begeleiding is alles!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 21:00

@apple klopt, dankjewel
@WvZ Hier heb ik inderdaad ook naar gekeken maar voor wat ik kan vinden is dit pas in de zomervakantie zo rond Juni/Juli geloof ik en eigenlijk moet ik dan al klaar zijn dus dit hebben we als reserveoptie voor als ik het dan nog niet gered heb

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:18

En hoe is het gegaan?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:26

Zo respect voor je ts!!
ben zeer benieuwd hoe jullie eerste westrijd samen is afgelopen.

veel succes

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 10:12

Helaas was mijn paard mega hengstig op de wedstrijd wat het niet erg gemakkelijk maakte, zo een beetje alles was eng, voornamelijk de cantine in de binnenbak. Waardoor een correct rondje hoefslag rijden alleen al een hele uitdaging was. Geen winstpunt dus maar dat was heel begrijpelijk. Volgendeweek hebben we een wedstrijd in Woudenberg en als het goed is is ze dan niet hengstig meer. Hopelijk loopt ze dan net zo als op de oefenwedstrijd die we afgelopen vrijdag gelopen hebben :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:25

demo_love schreef:
Scum schreef:
Los daarvan wil dat niet zeggen dat een beginnende ruiter met een Z paard zo gemakkelijk de punten gaat halen.

Een gemiddelde ruiter met les moet dat volgens mij makkelijk kunnen. Een z-paard heeft al zoveel balans en ervaring.

Maar een Z paard is ook al veen fijner afgericht en zal bij het minste verandering in zit en beendruk reageren. Als B ruiter kan je juist door de mand vallen doordat het paard allemaal andere oefeningen gaat doen. Die van mij heeft omdat ik moeite had met stilzitten wissels om de pas gedaan tijdens een B proef, of met afwenden en groeten travers gaan lopen omdat ik net mijn been een cm te ver naar achter had.
Om een Z paard een B proef goed te laten lopen moet je veel consequenter rijden. Dat foutje waarmee je wegkomt met een B/L paard omdat die over het algemeen nog geen hogere oefeningen geleerd hebben, word door een Z paard "afgestraft" met wat hogere oefeningen. En ik kan je vertellen dat jurys dat niet belonen met extra punten, integendeel, mijn uitgestrekte draf kreeg een 4 omdat er middendraf werd gevraagd en geen gestrekte. Net iets te veel beendruk en daar ging mijn cijfer.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:43

demo_love schreef:
Scum schreef:
Los daarvan wil dat niet zeggen dat een beginnende ruiter met een Z paard zo gemakkelijk de punten gaat halen.

Een gemiddelde ruiter met les moet dat volgens mij makkelijk kunnen. Een z-paard heeft al zoveel balans en ervaring.

Mijn verzorgpaard heeft Z gelopen, maar daar heb ik niet echt voordeel van.
Ik kan de knopjes niet vinden, dus bij mij loopt ze niet eens een mooie volte.

Ts, jammer dat je wedstrijd niet zo goed ging ^

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:53

Jammer ts. Samen kilometers maken dan komt het vast goed!

Martine1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:47

dat dressuur is niet zo moeilijk, dat kun je thuis oefenen maar voor springen moet je echt weg. veel oefenparcoursen rijden en als je een stoer paard hebt die niet bang is kun je snel bb parcoursen lopen. en dan is een b parcours springen nog een hele uitdaging. je moet hier echt mee gaan oefenen anders ben je te laat

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 22:58

Martine1972 schreef:
dat dressuur is niet zo moeilijk, dat kun je thuis oefenen maar voor springen moet je echt weg. veel oefenparcoursen rijden en als je een stoer paard hebt die niet bang is kun je snel bb parcoursen lopen. en dan is een b parcours springen nog een hele uitdaging. je moet hier echt mee gaan oefenen anders ben je te laat

Klopt mijn paard is nou niet echt bepaald bomproef dus zal die gekke sprongen op een onbekende lokatie waarschijnlijk wel eng vinden, maar we gaan binnenkort in gesprek met de school of ik niet met een andere weg dezelfde opleiding kan doen met ook zelfde tijdsduur zegmaar, of misschien anders een tussenopleiding van een jaar kan doen. Maar vermijd dit 2e liever omdat ik dan nog 7 jaar bezig ben met alleen al m'n mbo, maar hoor hopelijk snel de opties die ik heb en ga ondertussen gewoon door met wedstrijden rijden

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:03

Volgende keer beter ts! Super dat je er voor gaat en hoop dat je het gaat halen!

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:58

Was zomaar nieuwsgierig of TS inmiddels al wat progressie heeft geboekt met de wedstrijden? Ik hoop het!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 17:57

jsofie schreef:
Was zomaar nieuwsgierig of TS inmiddels al wat progressie heeft geboekt met de wedstrijden? Ik hoop het!

Leuk dat je het vraagt!

Helaas is mijn paard erg gestressd op de wedstrijden dus haal steeds net geen winstpunten (gaat al wel elke wedstrijd beter). We zijn inmiddels langs de school geweest en heb besloten een gelijke opleiding te doen, maar dan zonder het sportgedeelte en dan naast mijn schoolopleiding mijn orun (schrijf ik het goed?) te halen. Zo heb ik eigenlijk het zelfde, maar het geeft net wat minder stress, Zeker voor het springen want mijn paard heeft van die dagen dat ze niet eens over 1 balkje dat op de grond ligt is te krijgen. Wel hebben we besloten door te gaan met wedstrijden rijden alleen dan op een wat lager tempo dus niet meer elke week maar om de week bijvoorbeeld.
Deze opleiding die ik nu dan ga doen is trouwens ook nog een jaartje korter dan die andere.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 16:51

Dus toch een mooie tussenoplossing weten te vinden :-) Wat fijn, dan kun je in elk geval verder met wat je van plan was :-)

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:55

Klinkt goed en veel succes verder!

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:45

Zo te lezen heb je goed over je studie nagedacht en vervolgens dit aangepast. Ik wens je alvast heel veel succes toe met je studie en de wedstrijden!

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:26

Goed oplossing en nu kan je met alle plezier en zonder tijdsdruk jullie als combinatie verbeteren. Veel plezier en succes verder!