Doelen 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:38

Leuk topic!

- Mijn doel was meerijden in het showteam,dit doen we nu sinds een maand ongeveer
- Galopperen in de bak, gaat ook steeds beter
- Eersel Postel rijden, hebben we gedaan

Verder hebben we zoveel dingen gedaan die ik niet had durven dromen.

in 2014

- Onze eerste show rijden met showteam
- Onze eerste wedstrijd starten (B)
- Elshoutrit meerijden

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:36

Mijn doelen voor 2013 waren:

Zo ver mogelijk komen in de Z1 met mijn dressuurpaard, echter is dit helemaal anders verlopen dan ik dacht… we kwamen erachter dat hij artrose had doordat hij kreupel werd na een springles, helaas hebben wij hem moeten verkopen en toen is mijn interesse helemaal geswitcht, ben van een Dressuurpaard naar 2 IJslanders gegaan :P

Mijn doelen voor 2014:

- Gezond het jaar door komen, zowel voor Bjór en Lest :)
- Met Bjór in de T7 en V5 alles boven de 6 halen op wedstrijden, de stap, draf, galop en tölt :)
- Een goede band opbouwen met Lest zover dat kan :P hij mag nog een jaar op de wei door brengen voordat ik iets met hem kan gaan doen, hij is pas 2 jaar namelijk :P

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:51

Het doel voor 2013 was genoeg punten halen om M1 te mogen starten. Dit is behaald :)
Voor 2014 wordt het doel genoeg punten halen om M2 te mogen starten :) :P

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:39

sam_antha schreef:
Het doel voor 2013 was genoeg punten halen om M1 te mogen starten. Dit is behaald :)
Voor 2014 wordt het doel genoeg punten halen om M2 te mogen starten :) :P

Ik doe met je mee. Mijn doel is eind dit jaar M2 startgerechtigd te zijn

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:48

Ik doe mee :D
Mijn doelen voor 2014 :D

1. Diploma halen (moet bijna 3 jaar in 1 jaar doen, hoop dat het lukt anders volgend jaar :Y) )
2. 20 - 25 kg afvallen <<)
3. Veulen kopen (zodra ik de keuze heb gemaakt tussen 3 rassen :list: )

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:16

Leuk, weer een doelen topic :D
Heb even m'n doel opgezocht in het vorige topic, die heb ik ruimschoots gehaald.

M'n nieuwe doelen voor 2014
* Z2 startgerechtigd worden
* Paard blessure vrij houden
* Kringkamioenschappen (zomer) meerijden in de Z1 en proberen bovenin mee te rijden

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:18

Leuk!

mijn doelen voor 2014;
~ elk FNRS wedstrijdje meepikken op de manege
~ oefenwedstrijdjes rijden (dressuur en springen) met betrekking op de KNHS proeven
~ als alles goed gaat, een startpas aanvragen en lekker rustig aan beginnen in de B !!

Lorna en ik gaan lekker hard trainen *\o/*
Helemaal zin in dit jaar <3

edit: het is ook handig om haar (en mijzelf) blessuurvrij te houden :')

Iriss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:29

Mijn doel is om over 4/5 proeven over te gaan naar de L2. eind van het zomerseizoen M1 en eind van 2014 M2 dus nog een hoop werk aan de winkel ! :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:30

Aangezien ik niet weet wat het jaar brengt. En je als mens onmogelijk daarop kan plannen heb ik geen doelen dan 1. En dat is gelukkig worden.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:48

Leuk topic!

Mijn doel was om met mijn 5 jarige Z1 startgerechtigd te zijn en dat is gelukt! We hadden eind november meer dan genoeg punten om over te gaan. :-)

Mijn doel voor 2014 is om met dit paard begin januari Z1 te starten, februari voor het eerst kur met hem rijden en eind van het jaar wil ik zz licht starten en het liefst ZZ zwaar startgerechtigd zijn.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:33

Mijn doelen heb ik per paard gesteld:
Shetan:
-De 4-jarige in Belgie starten
-Eerste kennismaking aan de cross
-eerste winstpunt halen in dressuur en springen

Daimler:
-L eventing, en springen worden
-punten voor L2 dressuur halen

Ik denk dat dit wel realistische doelen zijn, maar ik hoop het vooral net veel plezier te doen met mijn 2 paardjes. :D

Vi2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:47

Mijn doelen voor 2014:

* Paard startklaar hebben (al bijna gehaald :D )
* Starten!
* mijn oude maat weer terugkrijgen (na zwangerschap 18 er af nog 18 te gaan uhum)
* Eindelijk mijn rijdebwijs halen

Toch best een aardig lijstje :P

JNFotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:42

doelen met mijn jonge beestje:
1. L1 starten
2. de verdere M oefeningen aanleren
3. meer springen

Minuscuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:42

Doelen met mijn eigen paardje:
*ZZ-zwaar gaan starten voor/tijdens het komende indoorseizoen(2014-2015)
*Wat meer buitenritjes maken

Doelen met andere paardje:
*De wissels bevestigen
*Voor rust in zijn hoofd en gangen zodat zijn lopen beter word
* Uiteindelijk Z2 winstpuntje rijden

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 10:52

En hoe gaat het met de gestelde doelen?!

Wij zijn inmiddels weer gestart (dit weekend na een stop van 1 jaar)!
Springlessen zijn gelukt! Ga binnenkort zelfs BB starten!
Daarnaast zijn zowel paard als ik gezond :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:01

Het gaat goed! Heb gisteren nog heel fijn oefen gereden en voor september 2x B ingepland. :D

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:49

Wat leuk, was heel dit topic kwijt. Ik heb helaas nog niets voltooid... maar goed, ik heb nog een klein half jaar :)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:53

Wat leuk dat dit topic weer omhoog geschopt is! Ik heb mijn dressuur doel al behaald, sneller dan verwacht (Z startgerechtigd worden). Ook mijn cross doel behaald, deze was B starten. Nog geen wp, maar in ieder geval officieel gestart.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:24

Aukelizzy schreef:
Leuk topic!

Mijn doel was om met mijn 5 jarige Z1 startgerechtigd te zijn en dat is gelukt! We hadden eind november meer dan genoeg punten om over te gaan. :-)

Mijn doel voor 2014 is om met dit paard begin januari Z1 te starten, februari voor het eerst kur met hem rijden en eind van het jaar wil ik zz licht starten en het liefst ZZ zwaar startgerechtigd zijn.

Zo zie je maar dat er in de paardensport niks te plannen valt... Begin januari liep hij een fikse blessure op en na heel wat gedokter en gekwakkel gaat het nog steeds niet goed. Hij gaat nu de wei op voor een jaar in de hoop dat rust hem goed doet. Maar k vrees dat dit einde sportcarriere is... En ben d'r vreselijk ziek van.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:25

Aukelizzy schreef:
Aukelizzy schreef:
Leuk topic!

Zo zie je maar dat er in de paardensport niks te plannen valt... Begin januari liep hij een fikse blessure op en na heel wat gedokter en gekwakkel gaat het nog steeds niet goed. Hij gaat nu de wei op voor een jaar in de hoop dat rust hem goed doet. Maar k vrees dat dit einde sportcarriere is... En ben d'r vreselijk ziek van.

Ik vond het zelf persoonlijk wel allemaal wat erg jong en snel :o daarmee rij je ze naar mijn idee stuk....
Ik weet niet wat de blessure is, of het wel of niet gerelateerd daaraan is, dus daar ga ik niet over speculeren.
Grote ambities oké, maar als het paard niet voor de verkoop is of andere belangen aan vast zitten, waarom vraag ik mij dan af?

Ik ben met mijn eigen paard pas met 5 gestart, L1 en per klasse expres een jaar blijven zitten.
Met 8 pas Z1 en nu met 9 pas Z2...hij moet nog langer mee en het gaat allemaal snel genoeg.
Hij is niet voor de verkoop dus ik heb ook geen haast.

Maar goed dat is mijn mening, ieder de zijne...ook al vind ik het heel erg zuur voor je en ook voor het paard :(:)

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:12

masja schreef:
Volgend jaar hoop ik Zabor verkocht te hebben, Tiara en Verona weer fit en gezond te hebben en beiden succesvol in het Z2 te kijgen en te houden. (Carriere op het werk zit in de lift en heb ik nu de focus op)

Maar plannen zijn plannen. Niets zo veranderlijks als een mens. Het kan zomaar zo zijn dat een van de paarden weer verkocht wordt en er een jonkie voor terug komt :) Ook wel erg leuk!

Interessant om volgend jaar weer terug te kijken op de doelen.

So far:
Zabor is inderdaad verkocht (naar Engeland)
De eigenaar heeft Verona ook verkocht. Dus daar heb ik het Z2 niet mee gehaald helaas.

Tiara is fit (en drachtig) en heeft de punten voor het ZZL. Nadat het veulen geboren is gaan we pas de overstap maken. Daar heb ik geen haast mee.

In plaats van Verona rij ik nu een 5 jarige ruin van dezelfde eigenaar. Springpaard. Helaas is het met inrijden door de vorige ruiter helemaal fout gegaan, waardoor ik er een uitdagende klus aan heb hem heel veel af te leren en correct aan te leren.
Daarbij ben ik geen springruiter, maar heb me als doel gesteld om daar wel op te gaan trainen. Gisteren al 90 cm met hem kunnen springen. Wie weet komen we dit jaar nog wel aan het wedstrijdrijden toe.

Compleet anders dan begin van het jaar verwacht :) Haha!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:43

listiglistje schreef:
Aukelizzy schreef:

Ik vond het zelf persoonlijk wel allemaal wat erg jong en snel :o daarmee rij je ze naar mijn idee stuk....
Ik weet niet wat de blessure is, of het wel of niet gerelateerd daaraan is, dus daar ga ik niet over speculeren.
Grote ambities oké, maar als het paard niet voor de verkoop is of andere belangen aan vast zitten, waarom vraag ik mij dan af?

Ik ben met mijn eigen paard pas met 5 gestart, L1 en per klasse expres een jaar blijven zitten.
Met 8 pas Z1 en nu met 9 pas Z2...hij moet nog langer mee en het gaat allemaal snel genoeg.
Hij is niet voor de verkoop dus ik heb ook geen haast.

Maar goed dat is mijn mening, ieder de zijne...ook al vind ik het heel erg zuur voor je en ook voor het paard :(:)

Wie zegt dat dit paard niet voor de verkoop is? K moet mijn brood verdienen in de paarden en ja dan is tijd geld... Daarnaast zitten er wel andere belangen aanvast en ik heb helaas niet overal wat over te zeggen. Zit een mega verschil tussen een ruiter die een paard heeft voor de hobby, of iemand die er zijn brood Kee moet verdienen, klanten tevreden moet houden etc.

Daarnaast wil ik even duidelijk vermelden dat deze een erfelijke aandoening is. Maar hoop dat door weidegang de geïrriteerde gebieden wat tot rust komen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:34

Aranel schreef:
Leuk topic :)
Ik wil in 2014 in ieder geval M2 mogen starten. In januari ga ik M1 starten dus heb nog geen idee hoe dat zal gaan, haha.

En verder veel bosritten maken bij onze nieuwe stal waar we in januari heen gaan :D

Bij mij zijn beide doelen behaald :) in juni mocht ik al over maar we gaan ons debuut in oktober pas maken :)
En vanmorgen nog een lekker bosritje gemaakt met t peerd, heerlijk voor de afwisseling!