Geschoren of ongeschoren op wedstrijd. Wat wil de jury zien?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovemaylo

Re: Geschoren of ongeschoren op wedstrijd. Wat wil de jury zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:03

die van mij is ook niet geschoren heeft wel een deken op, onder de deken geen wintervacht maar de benen en de hals wel....zo ga ik ook op wedstrijd krijg eigenlijk altijd een 7 of 8 op verzorging dus moet niet veel uitmaken denk ik

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 14:08

Ik kan mij best voorstellen dat de jury lagere punten geeft aan een dik behaard paard als de jury kan zien dat het paard moeite met het werk heeft door de te dikke vacht. Anders vind ik dat ze er niet op mogen beoordelen, maar ik lees dus net dat ze er in principe wel op zouden mogen/moeten beoordelen, maar dat het dus weinig gebeurd?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:41

Ik zit te twijfelen of ik die van mij ga scheren..
Hij doet zijn naam nu wel eer aan (Beertje)

Maar al heb ik nog maar 1 hand losgewerkt dan is hij al drijfnat van het zweet.
Maar, hij is al eerder geschoren geweest bij mij en het is echt een enorme koukleum.
Ik wil in januari ook weer wedstrijden gaan starten. Hij is bijna 20 jaar

Dus wat zouden jullie doen? Scheren of lekker in het haar laten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:47

Anderen hebben er meer moeite mee dan ikzelf...

Vrijdag op concours vroegen ze weer wanneer ik hem ging scheren... als ik dan zeg dat dat niet gaat gebeuren kijken ze me raar aan ;)

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 19:01

CupCakes_ schreef:
Ik zit te twijfelen of ik die van mij ga scheren..
Hij doet zijn naam nu wel eer aan (Beertje)

Maar al heb ik nog maar 1 hand losgewerkt dan is hij al drijfnat van het zweet.
Maar, hij is al eerder geschoren geweest bij mij en het is echt een enorme koukleum.
Ik wil in januari ook weer wedstrijden gaan starten. Hij is bijna 20 jaar

Dus wat zouden jullie doen? Scheren of lekker in het haar laten?

In jouw geval zou ik hem scheren. Je zou hem in jachtmodel kunnen laten scheren zodat hij wel zijn warmte kwijt kan, maar het niet gauw koud zal krijgen?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:42

Hmm, dat is ook nog een idee! Kan je eind van de maand ook nog scheren of is dat te laat denken jullie?
Anders kijk ik het nog even aan en dan scheer ik hem eind van de maand als ze het hier thuis mee eens zijn :)

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 11:51

CupCakes_ schreef:
Hmm, dat is ook nog een idee! Kan je eind van de maand ook nog scheren of is dat te laat denken jullie?
Anders kijk ik het nog even aan en dan scheer ik hem eind van de maand als ze het hier thuis mee eens zijn :)

Het beste voor januari, dan beginnen ze al weer met het aanmaken van de zomervacht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:28

Ik moest altijd 3x scheren, 1e keer in oktober, dan eind november vaak weer en begin januari idd voor de laatste keer, dan groeide het ook nog maar amper aan en komt de zomervacht alweer door.. :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:30

De jury hoort niets te willen zien behalve een schoon en correct gereden paard.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:44

Ik heb mijn pony wel geschoren, en dit terwijl hij in een buitenstal staat en dagelijk van 08.00 tot 17/18.00 uur buiten staat. Heb wel geinvesteerd in góede dekens ( Rambo Duo met 100,200 en 300gr liner. dus makkelijk aan te passen aan de temperatuur).
Ik rijd mijn pony best intensief en start 1 a 2 keer per maand op een wedstrijd. Als ik hem niet scheer dan zweet hij zich na vijf minuten werk al helemaal rot, wordt hij dus vier a vijf keer in de week echt drijfnat over zijn hele lijf ,en duurt het zo'n drie uur onder goede zweetdekens voordat hij weer droog is. Dat is gewoon niet goed voor hem. Vandaar dat ik dit jaar dus echt gekozen heb voor scheren..

ShannonF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:32

Een jury ziet liever een ongeschoren paard wat goed voor elkaar is dan een geschoren paard wat niet goed voor elkaar is. Dat mag niks uitmaken. Ik ben zelf jury en ik beoordeel de proef. Niet of je paard nu geschoren is of niet.