starheid wedstrijdsecretariaat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 19:46

nee gaat niet heb maar 1 zadel en de twee hinniken steeds naar elkaar en moet dus ook zelf voorlezen zie me al staan met de ene pony langs de ring.

en iemand de pony in de hand geven die ik niet ken doe ik niet ben en blijf zelf verantwoordelijk ervoor.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 19:49

overigens vandaag ergens wel gestart( gisteren bijgeschreven) gewoon m pony als 1e bij de L ruiters 2 starts) toen 2 m starts en de z pony als laatste ( waren er wel 3) dus het kan wel op een simpele manier.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:49

Ik ben een wedstrijdsecretariaat, niet van deze wedstrijd, en ik kan het secretariaat wel enigszins begrijpen.
Ik doe het al een jaar of 8 en de deelnemers worden steeds veeleisender en vragen soms onmogelijke dingen van een secretariaat, bijvoorbeeld 2 vriendinnen waarvan de 1 B rijdt en de ander M2 en dan verwachten ze vlak na elkaar te kunnen starten.
Vroeger probeerde ik echt iedereen tegemoet te komen, maar geef de meesten een vinger en ze nemen een arm, ze gingen steeds meer van mij 'eisen'.
Dus iemand tussendoor laten starten, dat doe ik ook niet meer. De rubrieken worden ingedeeld zoals het mij uitkomt en that's it. Je moet wel duidelijk grenzen aangeven, helaas, want anders wordt er misbruik gemaakt van je.

Het was niet mijn keus geweest om jou dan zonder pardon van de startlijst af te halen en je te laten betalen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:53

Misschien kan iemand anders dan voorlezen?
Dan zadel je de Z pony op en neem je die mee.

Als de eerste pony klaar is, zadel op de andere pony en jij stappen met de pony die klaar is. Omzadelen moet in 3 minuten kunnen. Nog 22 minuten over om los te rijden.

Ik heb het zelf overigens wel ooit een keer gedaan, met een paard in de hand voorlezen. Niet handig maar er zaten toen ook maar 20 minuten tussen het ene en het andere paard in. Uiteindelijk allemaal goed gelukt.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 19:57

klinkt allemaal heel gemakkelijk maar ik ga niemand lastig vallen ten eerste wil dochter dat toch niet want ik lees de proef niet met volledige tekst ivm haar ADD, wan t dan moet ze ineeens zoveel verwerken en wordt ze heel druk in haar rijden, ja ik weet het ze moet de proef ook kennen maar ook automatisering is heel lastig met ADD.

Ook de Add maakt lastig om heel snel te schakelen in een situatie dus met spoed overhoppen op de pony is dan ook meteen heel veel stress bij haar maar ja dat is natuurlijk niet het probleem vh wedstrijdsecretariaat.

Anoniem

Re: starheid wedstrijdsecretariaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:01

Sorry dat ik het zeg, maar je hebt echt overal wel een excuus en reden voor. Dat geldt voor het secretariaat hetzelfde, dus jullie zijn dan imo beide star :+

Maar fijn dat je alsnog gewoon elders hebt kunnen starten :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:02

Nou, dan rijd je gewoon niet. De eerste optie is te krap en de tweede optie duurt je te lang. Nou, dan heb je maar pech.

Je verwacht van het secretariaat dat ze meegaand zijn, maar zelf zit je voor alle opties en mogelijkheden die aangedragen worden redenen te verzinnen waarom dit niet zou werken. Sorry hoor, maar daar zou ik als secretariaat een dikke vinger naar opsteken.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 20:04

nou nee , ik kom gewoon op voor het recht dat je voor je startgeld ook genoeg voorbereiding krijgt en niet zoals ik vermeld een slecht resultaat maar voor lief moet nemen omdat er niet "genoeg"tijd is geweest.

en er is niet genoeg naar een goede oplossing gezocht zoals ik net vermeld zijn er die legio maar nee je wordt gewoon als deelnemer in de kou gezet vind jij dit normaal dan............... er is ook geen mogelijkheid geweest voor overleg over een oplossing nee gewoon dit of niet starten en dan maar vd lijst af. dat vind ik asociaal.
Laatst bijgewerkt door spekenham op 22-09-13 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:06

Er is genoeg tijd. Jij kunt die tijd alleen niet benutten omdat alle opties om tijd te winnen door jou worden afgedaan als niet mogelijk :). Dat is wat anders. Daartegenover staat dat je genoeg tijd kreeg aangeboden, maar dat vind je dan weer teveel tijd en moet je lang wachten.

Wat wil je nu?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:19

Spenham fijn dat je uiteindelijk ergens anders hebt kunnen starten.

Van het secretariaat heb je een optie gekregen zodat jullie ruim de tijd hebben gehad, wat jij (en wij) niet weten is of de andere 18 deelnemers niet ook hun wensen/eisen hebben gehad over tijden en startplekken waardoor er geen andere opties waren. ;)
Ook ik heb geregeld startlijsten gemaakt en als je als secretariaat al een paar keer je neus hebt gestoten door voor mensen erg je best te doen en die komen uiteindelijk niet eens opdagen op de wedstrijd of lopen op wedstrijdterrein nog steeds over alles en nog wat tegen andere starters te zeuren dan wordt je vanzelf wat harder/meer star.

Vaak doet een bepaalde toon in mailtjes erg veel zowel bewust als onbewust. Zo gingen ik en mijn man ( 2 verschillende klasses) buiten de deur starten en hadden wij dus ook de vraag gesteld of we bij elkaar in de buurt konden starten. Dit was mogelijk en toen ik dat hoorde stuurde ik een bedankmailtje.
Tijdens de wedstrijddag kregen we te horen dat we de enige waren die in het laatste half jaar een bedankberichtje stuurde nadat ze een wijziging hadden gemaakt om ons tegemoet te komen. Zoveel mensen nemen het als vanzelfsprekend en dat is voor al die vrijwilligers die de startlijsten in hun avonduren maken na drukke werkdagen echt niet altijd tof.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:23

Volgens mij maak je ook een rekenfout. 20 combinaties in totaal. Daarvan zou jij dan de eerste en de laatste proef zijn. Er tussenin zitten 18 combinaties. Daarover doe je precies 2 uur en 1 kwartier.

Maar het probleem is dus al opgelost, je kunt ergens anders starten.
Veel succes op de wedstrijd!

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:27

Vind dat hier vanuit beide kanten star gereageerd word. TS heeft overal een excuus voor, en secretariaat had dit iig wel iets beter kunnen communiceren.
Als secretariaat krijg je soms idd een hele waslijst aan verzoeken etc. Voor een 'buitenstaander' lijkt iets wel eens heel makkelijk te realiseren, maar zonder het hele plaatje kun je hier eigenlijk niets over zeggen. Soms moet je al met zoveel dingen rekening houden dat het gewoon niet past, zeker bij zo weinig starts.
Over het 'waar voor je geld' krijgen en dergelijke uitspraken kan ik me wel opwinden.
Er wordt dan net gedaan of er een hoop geld mee verdient wordt. Zeker bij ponystarts moet er bij onze vereniging gewoon geld bij, al helemaal met 1 deelnemer in een rubriek!

Startgeld moeten betalen terwijl zij je van de lijst hebben gehaald vind ik echt niet kunnen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:30

Patty83 helemaal mee eens. Ik blijf het bizar vinden dat het KNHS eist/verwacht van de verenigingen dat ze alles voor ponyruiters goedkoper maken dan voor paardenruiters maar zelf even hoge afdrachten voor beide groepen eisen van de verenigingen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:45

Dan sla je deze wedstrijd over. Volgende keer beter. Soms zijn er mogelijkheden en soms niet.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:42

om toch nog even te melden.. ik zie wel wat opties hoor.. .
kids bij opa/oma/ wie dan ook laten slapen, zelf vroeg starten, opa/oma wie dan ook komt kind brengen of jij haalt haar... en de m proef laten rijden.
blijft het zo met die 20 minuten.. dan pony al voor die proef losrijden. komop, je bent z dat kan toch ook wel zonder zadel als je maar 1 voor pony en paard hebt? !!!
proef lezen.. helpen met afzadelen.. en hoppa door...
ben zelf ook wel eens gewoon voor met 2 opgewarmd en de 1 dan even weggezet.. kan prima!
overigens plaatste iemand dat tussen 2 paarden van dezelfde ruiter er 60 minuten tussen moest zitten? maar zoals ik nu begrijp rijd dochter op 1 en mam op ander... die regel gaat niet op voor familie lijkt me :+
en dat het kan op alle andere wedstrijden dan moet je je in je handjes knijpen dat ze al die mensen op hebben geschoven voor jou.
tuurlijk moeten ze je niet zomaar van de startlijst af halen..
maar ja, zolang van te voren afmelden betekend betalen. maar moet je wel je afmelden en niet erafgeknikkerd wroden.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 08:58

Unihorse wil je wel even goed lezen

het gaat over 1 ruiter op 2 pony's nu wordt er weer gezegd dat ik ook mee gereden zou hebben en ik heb al uitgelegd dat kinderen niet ergens anders konden slapen. dus 1 ruiter op 2 pony's

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:55

Spekenham, goed lezen is ook lastig. Ik ben uitgegaan van jou beginpost, dus minder dan 20 starts in 1 rubriek. En dit heb ik aangenomen omdat ik ervanuit ga dat ze niet meerdere juryleden gaan uitnodigen voor minder dan 20 starts.
Dan geld zeer zeker het regelement voor jou. Welke klasse ze starten maakt helemaal niks er moet
gewoon een uur tussen zitten.

Verder heb ik al gezegd dat het niet netjes is om te moeten betalen en dat had ik zeker ook niet gedaan.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:57

In de reglementen staat rubriek, dus per klasse. De regel gaat niet op voor TS omdat ze pony's in twee verschillende klassen heeft.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:49

spekenham schreef:

het gaat over 1 ruiter op 2 pony's nu wordt er weer gezegd dat ik ook mee gereden zou hebben en ik heb al uitgelegd dat kinderen niet ergens anders konden slapen. dus 1 ruiter op 2 pony's

Ik begrijp het nu pas. 1 ruiter en 2 pony's. Ja, dan kun je inderdaad niet even de ene op de pony helpen en laten losrijden en in de tussentijd de andere op de pony helpen. Ik snapte al niet zo goed waarom 25 minuten daarvoor te kort waren.
Hoe dan ook, je kunt er ook voor kiezen om de ene wedstrijd met de Z-pony te starten en op een andere wedstrijd de M-pony. Of een wedstrijd dichter bij huis, zodat je tussendoor wel naar huis kunt. Ik heb ook jaren in een wedstrijdsecretariaat gezeten en wij probeerden ook altijd mensen zoveel mogelijk tegemoet te komen. Maar ik krijg ook een beetje een onderbuik gevoel van je reacties. Je lijkt alsof je overal een reden voor hebt waarom dingen niet kunnen en "eist" min of meer waar voor je geld. Een wedstrijdorganisatie is (bij de basis) een vrijwilligersorganisatie. Je kunt datgene verwachten wat in het reglement staat, voor de rest kun je overleggen. De organisatie zal wel hun redenen hebben om niet aan alle wensen tegemoet te komen. Misschien ook wel leergeld betaald in het verleden. Wel moeten ze netjes blijven en in overleg blijven en je niet zomaar van de startlijst afhalen, maar ja, ik weet hun kant van het verhaal ook verder niet, dus weet niet of ze daar ook een reden voor hadden...
Ik zou zeggen, trek je conclusie en ga niet meer naar deze wedstrijd toe. Het past je niet en zij willen zich niet genoeg aan jou aanpassen. Zo is het leven soms.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:11

_San87_ schreef:
In de reglementen staat rubriek, dus per klasse. De regel gaat niet op voor TS omdat ze pony's in twee verschillende klassen heeft.

Toch maar even de KNHS gebeld voor duidelijkheid.
Regel gaat zeer zeker op als verschillende klasse in 1 ring bij 1 jury verreden worden.
Dus bv de b tm z of m tm z dat telt als 1 rubriek en heeft de TS recht op 60 min.

Edit een rubriek wordt dus niet alleen als klasse gedefinieerd maar ook als ring.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:14

Dan mag de KNHS dat wel wat beter gaan definiëren.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:55

Ben ik met je eens. Heb mij rotgezocht in de regelementen over de definitie wat een rubriek is maar dat werd mij niet duideljk, vandaar mijn telefoontje. En ook voor mijzelf als secretariaat om het duidelijk te hebben.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:38

spekenham schreef:

wie rijdt er nu?
je dochter op beide of jij op beide?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:39

Haar dochter rijdt op de pony's naar wat ik uit de berichten heb begrepen

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:43

lucifertje schreef:
Haar dochter rijdt op de pony's naar wat ik uit de berichten heb begrepen

aah..
tja vroeg opstaan hoort er bij :+ 6 uur is niks :')
dan zijn er dus ook nog zat extra handen vrij... ts kan met paard uitlopen of doen, en kind pony inrijden... ( welke al warm is. )
het moet van 2 kanten komen, ts misschien iets minder dwingend en het moet zo doen tegen het wedstrijdsecretariaat? het is niet hun probleem he dat jij vanalles extra aan problemen hebt.... ;)