Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Casca schreef:Ze hebben een aantal jaar geleden de B proeven aangepast, simpeler gemaakt. Ben ik het nog steeds niet mee eens, waarom is het axc binnenkomen en halt en groet zo moeilijk? Gewoon goed oefenen.
Maar, waarom blijft het springen dan wel 1 meter, en wordt dat niet simpeler? Ok, ze hebben het op stijl nu, maar het parcour is er niet anders om.
Ik vind dus, als je het verschil tussen dressuur en spingen idd groot geworden. Het dressuren is heel laagdrempelig, het springen niet .
Casca schreef:Ze hebben een aantal jaar geleden de B proeven aangepast, simpeler gemaakt. Ben ik het nog steeds niet mee eens, waarom is het axc binnenkomen en halt en groet zo moeilijk? Gewoon goed oefenen.
Maar, waarom blijft het springen dan wel 1 meter, en wordt dat niet simpeler? Ok, ze hebben het op stijl nu, maar het parcour is er niet anders om.
Ik vind dus, als je het verschil tussen dressuur en spingen idd groot geworden. Het dressuren is heel laagdrempelig, het springen niet.
Dat sommige paarden vanuit stilstand over een bepaalde hoogte kunnen, gaat het hier niet om. Zet anky of edward op je paard en die rijdt er na een paar weken een Z proef mee. Dat betekent toch ook niet dat we allemaal in het Z moeten beginnen, 'want het is zo makkelijk'?! En daarbij, lijkt me geen fijn parcour, elke keer stilstaan. Want dat is ook nog het verschil, de paarden hebben de hindenissen nog nooit gezien, een hek staan ze vaak al voor re drentelen.
Hoe ze er invulling aan gaan geven, is aan de knhs. Ik vind het een goed initiatief om de drempel lager te maken.
Casca schreef:Dat sommige paarden vanuit stilstand over een bepaalde hoogte kunnen, gaat het hier niet om. Zet anky of edward op je paard en die rijdt er na een paar weken een Z proef mee. Dat betekent toch ook niet dat we allemaal in het Z moeten beginnen, 'want het is zo makkelijk'?! En daarbij, lijkt me geen fijn parcour, elke keer stilstaan. Want dat is ook nog het verschil, de paarden hebben de hindenissen nog nooit gezien, een hek staan ze vaak al voor re drentelen.
Hoe ze er invulling aan gaan geven, is aan de knhs. Ik vind het een goed initiatief om de drempel lager te maken.

Maar een kleinere overstap van BB naar B zou ik erg prettig vinden.