Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Uit het proeven boekje
Het paard moet halthouden met dalende achterhand uitvoeren,
vervolgens met het gewicht gelijkmatig verdeeld over 4 benen onbeweeglijk stilstaan en tevens licht aan het bit blijven.
het achteruit plaatsenvan de achterbenen na het tot stilstand komen is een fout.
Een beetje meer naar voren brengen van het achterbeen moet minder fout worden gerekend.
In de M2 en Z proeven moet het halthouden exacter uitgevoerd worden dan in de B, L1/L2 en M1
KarinvdM schreef:Ik heb vanmiddag L1 en L2 pony's gejureerd, maar het niveau was erg triest. Heb je je proef op video staan? Dan kan je zelf beoordelen hoe het er uit zag. Ik word soms zo zat van al het commentaar over/op juryleden. De meeste mensen die commentaar geven jureren waarschijnlijk zelf niet?! Ga zelf de cursus volgen, dan zal je zien dat het niet altijd even makkelijk is!
runningkawa schreef:Maar eigenlijk wel raar dat er per regio verschil in punten zit.
Een uitgestrekte draf is van zuid Limburg tot noord Nederland toch dezelfde gang? (om ff een voorbeeld tegeven)
Kan dat echt niet snappen.
Helaas bij weinig deelname dat niemand dan een wp heeft.
Want hier op de 30 hebben vaak genoeg maar 5/6 ruiters een wp, zouden toevalig alleen de overige 25 rijden, is er helaas geen wp weg te geven.
Jammer maar helaas zou ik dan zeggen. (Want ook dat zie je hier wel eens, geen of 1 wp op alle deelnemers.)
Citaat:Maar wat ik dan wel jammer vind, is dat de mensen die de sterren van de hemel rijden, eerste worden met 165 punten.... het lijkt wel of de jury's geen echt hoge punten kunnen geven... Als iemand een onderdeel super netjes uitvoerd, durven ze er een 7 neer te zetten... maar (bijna ) nooit een 9... natuurlijk moet je niet met negens gaan strooien, maar nooit een negen geven lijkt me ook niet alles!
Citaat:Ik vind dat de middengalop over t algemeen ook niet echt getoond wordt.Vaak zat dat ik denk waar zit die middengalop dan.
Picasso schreef:Bij de middengalop wordt er ook goed op gelet of je duidelijk een overgang laat zien van de arbeidsgalop naar de middengalop en weer terug. Daar scoor ik meestal wel lekker op.