Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ze was na m'n proef naar me toegekomen om te vertellen dat ik zo'n leuk paard onder me had, maar er toch écht aan moest gaan rijden. Het had me in m'n eerste proef m'n winstpunt gekost. Dat schudde me even wakker, waardoor ik mijn tweede proef (bij een andere jury) wel voor ruim winst reed. Tja, dan mag je zo'n mevrouw toch wel even bedanken!jumerenik schreef:ik heb soms even met de jurie een gesprek.het fijne aan het gesprek is dat er dan pas vaak grote en algemeene punten komen. als ik een proep mijn teugels te kort heb, dan staat er aleen 'hij moet grootere passen maken' ofzoiets. terwijl als ik nog even praat ze gewoom zeggen van 'als je de volgende keer je teugels iets langer doet gaat het denk ik beter' dat vind ik diudelijker.
'O, nou, dat ging toch heel aardig? Heb er niet veel op aan te merken vandaag, er is door bijna iedereen keurig gereden hoor.' Bedankt hoor, ik was die ene uitzondering die er niks van bakte gezien de punten en plaatsing 
heidy_wilco schreef:Scum schreef:Ik zie dat er pas een paar mensen gestemd hebben. Mijn ervaring is dat in alle jaren dat ik jureer, de keer dat mensen serieus iets kwamen vragen 3x is geweest. En ik ga toch al heel wat jaren mee.
Nu even een vraag aan jou en andere juryleden: Zouden jullie het niet erg vinden als we direct naar de proef om commentaar vragen? Nou moet de hele klasse dat nou niet doen natuurlijk
Maar als ik bijvoorbeeld wat wil vragen over iets dat in de proef niet zo goed ging en ik graag wat tips wil, zouden jullie dat op prijs stellen?
Ik heb trouwens wel eens een gesprek gehad met een jurylid. We reden dan 2 proeven bij dezelfde jury. Eerste proef ging bagger (Mijn fout!) en hij had mij wat tips gegeven en gezegt, dat ik nog even goed moest oefenen in de inrijbak, en ik daarna een goede proef ging laten zien. Nou, is dus gelukt. Dat vind ik erg fijn aan even een goed gesprek met de jury. Die kan me vaak net even op wat dingetjes wijzen, en zorgen dat ik de volgende proef beter rijd. Ik vind het zelf soms nog erg lastig om op wedstrijd hetzelfde te rijden als thuis, en dan word ik even weer wakkergeschud.
, maar het valt mij op dat dit maar heel weinig wordt gedaan..... wellicht omdat zij al heel veel opmerkingen op het protecol heeft geschreven?
daffodil schreef:Kan wel bij de taak horen maar als het secretariaat te lang wacht met een prijsuitreiking, is de jury toch echt weg. En dat mag ook gewoon. Vergeet niet dat het vrijwilligerswerk is en je al driekwart van je dag kwijt bent met een jurydienst. Misschien dat een jury ook nog andere dingen te doen heeft?
Afgelopen zondag wachtte het secretariaat een uur (!) met de prijsuitreiking, dat zou lekker zijn als je daarop moest gaan zitten wachten....

leonie87 schreef:@ Lielle, als je alleen voor de ervaring van je paard gaat, oke dan is dat protocol niet zo heel belangrijk, maar met op wedstrijd gaan betaal jij wel voor de kundigheid van de jury. Als jij de kwaliteit onder de maat vind kan je mijn inziens beter of een klacht indienen of gewoon op ander terrein gaan rijden zonder extra kosten te maken.