Eliine schreef:Kijk jij bent misschien eerlijk over je reden van afmelden en dit zijn twee vervelende situaties, maar ik kan me zo voorstellen dat er ook genoeg mensen zijn die er een stukje makkelijker over denken en te pas en te onpas niet op komen dagen op wedstrijd en zich (te) laat afmelden. Wanneer de regels soepeler zouden worden zouden verenigingen hier heel veel verlies op gaan draaien. En het is ook niet te doen voor een vereniging om per individu te besluiten of de reden van afmelding wel of niet voldoende is om geen inschrijfgeld te rekenen. Ik begrijp het wel dat ze een grens hebben gesteld. Je hebt tot zoveel dagen voor de wedstrijd om je kosteloos af te melden daarna moet er betaald worden. De jury moet ook betaald, de prijzen zijn al ingekocht, als iedereen maar lukraak af zou melden omdat je toch geen inschrijfgeld meer hoeft te betalen bij afmelding dan zou het een zootje worden. En ik ken persoonlijk maar weinig verenigingen die dikke winst draaien op wedstrijddagen, laat staan wanneer iedereen zomaar af kan gaan melden.
Hier ben ik het mee eens. Dus gewoon accepteren en betalen.