Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Geryon schreef:Oh dat doe ik eigenlijk altijd even om te controleren. Geen idee dat het een naam had. Lijkt me inderdaad veel te ingewikkeld voor een B paard.
Lara_Silver schreef:Geryon schreef:Oh dat doe ik eigenlijk altijd even om te controleren. Geen idee dat het een naam had. Lijkt me inderdaad veel te ingewikkeld voor een B paard.
De mijne is een B (simpelweg omdat ik nog nooit heb kunnen starten) maar bij hem geen probleem. Nu neem ik al oefeningen van hogere niveaus mee, maar in principe is hij officieel B klaar. Ben er zeker van dat een ruiter die goed te tijd neemt om een paard B klaar te maken dit ook zonder moeite kan doen.
Zoiets wat een B paard (op z'n minst!) zou kunnen zijn, vind ik een ongetraind paard. Geryon schreef:Als je alleen al kijkt naar dit topic.. B stelt dus eigenlijk helemaal niets voor, als je gewoon al een punt kunt halen als het paard niet nageeflijk loopt. Kijkend naar de eisen voor een winstpunt in de B, hoeft een B paard dus eigenlijk, uhm, niets anders te kunnen dan overgangen en gestuurd worden. Dus zou het wel veel te ingewikkeld zijn.
Natuurlijk ben ik van mening dat nageeflijkheid ook in de B gewoon een vereiste is. Dat ís paardrijdenZoiets wat een B paard zou kunnen zijn, vind ik een ongetraind paard.
Maar al was nageeflijkheid wel een verreiste in de B. Goed uberstreichen gaat echt wel een stapje verder..
Urielle schreef:Bij uberstreichen mag het paard juist niet volgen. Bij halsstrekken moet hij volgen, bij uberstreichen moet hij in dezelfde houding doorlopen omdat je met je zit en been geslotenheid houdt. Ik vind dat verschil voor een B-paard echt nog wel te pittig.
Lara_Silver schreef:Maar wat het reële niveau zou moeten zijn, B is basis en basis is een stabiele aanleuning. Maargoed dat is voor mij persoonlijk de betekenis van 'B klaar'. Uiteraard het is heel persoonlijk hoe serieus men de B neemt.
Evelijn schreef:@Janneke2... ik snap niet helemaal wat jij verkeerd vind aan het Skala der Ausbildung?
Dat in jouw ogen veel jury's zitten te slapen tijdens de proef is toch wat anders dan dat het skala de verkeerde weg is?
Het is één takt... daarna souplesse en vervolgens aanleuning.... en die aanleuning moet juist passend zijn bij niveau... dus in de B hoor je geen krullen te zien... en valse knikken hebben niks te maken met aanleuning... (behalve dat je ze als jury wel moet kunnen onderscheiden)
BaileyMix schreef:Maar bij überstreichen is het dus de bedoeling dat je paard met dezelfde hoofd/hals houding blijft lopen, en niet volgt? Hoe maak je het je paard dan correct duidelijk wanneer deze de hand wel of niet moet volgen? Ben nu lekker aan het oefenen met meer met zit rijden dus ben benieuwd
Evelijn schreef:@Janneke2... dus jij werkt ook met Skala... maar dan allemaal tegelijk?

Evelijn schreef:daar kan ik prima mee uit de voeten. En ook dat kun je met een prille 3-jarige in praktijk brengen.maar aanleuning is naar mij inziens gewoon het accepteren van het bit... en daarmee een zachte contante verbinding en heeft dan eigenlijk niet zo zeer te maken met de hoofd-hals houding.
och, ik zeg hetzelfde, "dus misschien samen dom"