Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar prima als dat jouw mening is, alleen ik laat m'n paard liever rustig aan wennen, dan hem een trauma te bezorgen. En ik denk dat ik hem het beste kan laten wennen door idd eerst naar een rustige wedstrijd te gaan zoals je zegt, maar dan wel ervoor te zorgen dat hij eerst op iets meer afstand kan wennen. En als dat kan door middel van een lintje, dan zal ik dat toch proberen. Iedereen zijn eigen manier. Ik stelde deze vraag ook op zoek naar ervaringen, meningen en andere oplossingen, dus ik ben blij om ook een andere mening te horen, maar omdat de meeste mensen toch goede ervaringen met dit idee hebben ga ik dit toch eerst proberen. Bedankt voor je reactie 
!
. Wil endurance gaan rijden maar dan komt er dus echt een lintje in zijn staart. Hij slaat niet maar ik ga er ook niet voor in staan dat het na dat geval niet veranderd is. tita schreef:Kijk sarajoyce er zullen vast meer mensen denken zoals jij, en stel dat amazone x jou paar keer tegen komt en ze rijdt dicht langs je maar er gebeurd niks denk x wel zoiets van ja zal wel.
Vervolgens komt ze mij tegen met rood lintje rijdt oom dicht bij me en gebeurd ook niks...inmiddels heeft x schijt aan rode lintjes.
Inmiddels komt y bij mij rijden iets te dicht bij, en jawel volle lading naar achteren omdat x haar al boos heeft gemaakt.
Met rood lintje rijden omdat je paard bang is, is niet het doel van een rood lintje.
Uiteindelijk betaald iemand anders de tol
tita schreef:Laten we eerlijk zijn op een stukje van 20 x 20 valt weinig afstand te bewaren als je met 3 man bent, bij dressuur en inspringen is dat moeilijker dan bij endurance
SaraJoyce schreef:@ Gini: Jammer dat je nu over gaat op dit soort woorden, lijkt me zinloos voor de discussie
Als jij je gewoon zekerder voelt met het lintje, tja, ik ga niet langs je staan om het te verbieden.
Maar ik vind de algehele tendens zo jammer dat de betekenis van en daarmee het respect voor het rode lintje stilletjes aan wegebt.
Bakregels aanhouden is genoeg!

niet miepen maar rijden
listiglistje schreef:Ik denk dat je niet op de zaken vooruit moet lopen en gewoon moet startenniet miepen maar rijden
![]()
Natuurlijk heb ik angst gekend, jong paard angst van andere paarden, geen brave paarden, ikzelf faal/wedstrijdangst (Borrels erin)
en ja je kan die knop bovenin omzetten, mentaal kun je zo krachtig worden als je zelf wil!
ik spreek uit ervaring, maar misschien kost dat wat jaartjes (levens)ervaring...
Misschien zijn die borrels ook hier geen slecht idee 
listiglistje schreef:Als je op een wedstrijd terrein komt hoor je je paard onder controle te hebben, hengst, jong paard, stouterd or what ever, anders hoor je er mi nog niet thuis.
Rood lintje voor een echte trapper is een heel ander verhaal, maar om dat rode lintje maar te pas en onpas te gaan gebruiken is not done...
iedereen gaat sowieso al voor mij aan de kant
miisshOrse schreef:Dat denk ik ook. Mijn paard trapt ook anders nooit. En baal er dan ook goed van dat hij dat deze ene keer wel gedaan heeft. Feit is inderdaad wel dat hij voor hij trapte, al zeker 4 keer was klemgezet door andere ruiters. Maar hij heeft het meisje dus aardig getrapt. Ik wil het dan ook eigenlijk niet op mijn geweten hebben dat hij zoiets nog een keer doet, omdat andere mensen het 'not done' vinden...