Susyb schreef:Weet iemand hoe het met kruisingen nou precies zit.. Mijn paard is een fries x ?? en er zit dus geen papier bij... mag hij nou wel meedoen aan deze koudbloedwedstrijden (hij is heel modern en zijn behang hebben we er ook afgehaald dus echt fries waardig is hij niet)
Barokke paarden wedstrijden voor jou dan niet een optie?
(aangezien een Fries geen koudbloed is)
Overigens maak ik me ook schuldig aan het rijden van aparte wedstrijden.
Hoewel ik in de 3 jaar dat ik mijn zwarte heb, slechts 1 barokke wedstrijd heb gereden de rest gewoon reguliere wedstrijden.
En met mijn fjord reed ik doorgaans regulier, maar ook wel eens een koudbloed of fjorden concours.
Waarom, toch regulier, nou simpelweg, dat kan ik hier om de hoek doen, in straal van 5 km zeg maar,
dat scheelt nogal diesel kosten en daar reed ik ook gewoon mijn punten.
Waarom, toch barok/koudbloed/fjorden wedstrijden, voornamlijk vanwege de gezelligheid, ons kent ons,
paardjes vergelijken, is de jouwe ook een Brusvein wat leuk! (dat wat mensen met een warmbloed op een gewone wedstrijd
hebben). En het entourage eromheen, bij welke KNHS wedstrijd kan je ook even met je gelegenheids 4-tal
een proefje rijden?
En waar kan je ook nog even rondje onofficieel 80 cm springen met je D-pony terwijl je tussen de paarden rijdt?
En waar kan je ook nog behendigheid rijden, juist, op die "aparte" wedstrijden.
Het is vaak meer dan een wedstrijdje, het is een dagje uit.
(Dat is voor mij trouwens ook bv Strijense ruiterdagen (dat is reguliere wedstrijd), dat is ook dagje uit, maar dan anders,
lekker eerst je paard rijden en dan rondslenteren op het terein en paardjes kijken en eindelijk blije supporter mee hebben,
omdat die paarden geen bal aan vind, maar rondje fancy fair wel leuk vind.)
Overigens regelmatig met minder punten van koudbloed wedstrijd thuis gekomen dan KNHS.
En als ik bij een sinterklaas wil rijden, weet ik hier in de omgeving de verenigingen om te gaan starten ook wel.
Kortom het ligt er maar aan wat je doet met de punten die je rijdt, beetje realisme is dan nooit weg.
Kan niets zeggen van de punten op deze wedstrijd want ik heb de proeven niet gezien, moet wel zeggen,
de punten van de zondag ogen mij ook vrij hoog. Maar ik heb ook geen idee wat voor punten die starters normaliter
bij elkaar rijden. Mocht dat echt zo zijn, hoop ik dat de starters hun realisme niet kwijt raken en zich realiseren dat
dit een toevalstreffer was, maar dat er toch nog heel hard gewerkt moet worden.
Wat betreft KNHS juryleden, ken er zat die echt niet bekoord zijn door een haflinger, fjord, tinker of what ever in een
dressuur proef, maar ook die hebben de genoemde rassen wel eens bovenaan staan, gewoon omdat die dan hun
punten verdienden. Zolang ze gewoon punten wat ze zien, heb ik er geen problemen mee, dat ze een andere
smaak qua paard hebben dan ik.