Zonder geld kun je niet in de top komen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonder geld kun je niet in de (dressuur)top komen

Waar
197 (85%)
Niet waar
34 (14%)

Totaal aantal stemmen: 231

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:46

annnepannne schreef:
ik denk het wel, kijk maar eens naar het verhaal van Ferrari van britt (weet haar boktnaam even niet meer).
pony was onbeleerd maar konvoor de kar en gekocht bij een handelsstal (dacht ik), en nu is ze er NK M1 meegeworden tussen de paarden.
het ligt dus echt aan de ruiter (en misschien moet je ook wel een beetje geluk hebben

Niet echt een voorbeeld vd top.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:52

Ik denk dat als je écht bij de top wil horen dat je dan wel geld nodig hebt ja..

Ik heb een vriendin die op internationaal niveau bij de pony's rijdt. Zij gaat eens in de twee weken op wedstrijd, en ook regelmatig naar het buitenland. Dat kost zó veel geld, de benzine, kamerhuur, stalhuur en dan nog niet eens het inschrijfgeld.
Ook haar les kosten zijn niet om naar huis te schrijven, nou hoef je natuurlijk niet zo duur te lessen maar uiteindelijk is het wel handig als je instructie ook op dat niveau of hoger rijdt of gereden heeft (en daar hangt meestal wel een prijskaartje aan).

En verder moet je natuurlijk ook een hoop talent hebben, het juiste paard, een dosis geluk én mensen die je steunen, helpen en meegaan..

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:54

Ik denk dat je wel geld nodig hebt.. je hebt wel een goed paard nodig om in de echte top te komen natuurlijk, en die paarden zijn duur.

DiantaM

Re: Zonder geld kun je niet in de top komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:59

Om jullie uit een droom te helpen: je hebt echt geld nodig.

Natuurlijk kun je geluk hebben dat je een goede sponsor vindt, maar dat is niet zó makkelijk. De startgelden, lessen bij mensen die ook daadwerkelijk grand prix kunnen lesgeven: het is allemaal erg duur

Wedstrijden zijn vaak in het buitenland, waardoor je veel van huis bent.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:00

Wil je een sponsor krijgen moet je jezelf wel in de picture kunnen rijden.. Om dat te kunnen doen moet je wel kunnen investeren in jezelf en in je paard pony. En je hoeft echt niet het nieuwste auto en trailer te hebben maar goede les en vervoersmiddelen zijn wel nodig om op wedstrijden te gaan zodat je jezelf in de picture kan rijden.
Als jij of de eigenaar die middelen niet hebben ben je denk ik snel uitgereden.. Dan kan je nog zoveel talent hebben en een super paard pony onder je kont hebben maar geld is in mijn ogen wel nodig..

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:04

Ik denk dat je met goede connecties en talent aan de top kan geraken en dat je niet persé bakken geld nodig hebt. :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:05

Je hebt niet alleen geld nodig.... je hebt véul geld nodig.....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:07

Het kan wel maar wordt wel heel moeilijk..

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:45

ambre schreef:
annnepannne schreef:
ik denk het wel, kijk maar eens naar het verhaal van Ferrari van britt (weet haar boktnaam even niet meer).
pony was onbeleerd maar konvoor de kar en gekocht bij een handelsstal (dacht ik), en nu is ze er NK M1 meegeworden tussen de paarden.
het ligt dus echt aan de ruiter (en misschien moet je ook wel een beetje geluk hebben

Niet echt een voorbeeld vd top.

t is meer een voorbeeld dat je geen superduur paard nodig hebt om iets te bereiken.
ik denk als je zelf de motivatie hebt en je goed kunt rijden je er ook kunt komen met een minder duur paard.
zolang je er maar genoeg tijd in stopt en het paard de kans geeft.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:48

Ik denk dat het mogelijk is om zonder veel geld in de top te komen.
Geld zou het wel veel makkelijker maken

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:48

Ik denk dat je wel genoeg geld moet hebben. Trailer. Het paard zelf. Alle dingen erbij. Allemaal dingen om het paard in top conditie te houden. Inschrijfgeld. Lessen.
Ik denk dat je wel een aardig zakcentje nodig moet hebben...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:50

Er is altijd geld nodig, of je nou getallenteerd ben of niet. En heb je een hoop tallent en word je gespot door een sponsor dan komt het geld daar vandaan. Dus of het geld nou van jezelf komt of van iemand anders, geld is nu eenmaal een must.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:15

Ik merk wel dat de meeste mensen die nu echt hoog in de dressuursport zitten vroeger als jong kind een eigen pony hadden, en ouders als paardenmensen (die uiteraard wisten wie de beste trainers waren, wat het beste was voor zoon/dochter en pony etc etc).
Dus een beetje geluk moet je wel hebben.
Ik heb het idee dat als je als manegekind begint, je wel een stuk minder kans hebt om het ver te schoppen ..
Diep in mezelf vind ik eigenlijk dat je weldegelijk geld nodig hebt om een echt goede ruiter te worden :j
Kort samengevat, een kind dat van jongs af aan al een eigen pony heeft, wedstrijden rijdt en goed begeleid wordt (en ook ouders met geld heeft) heeft eigenlijk meer kans om het te maken dan iemand die dat allemaal niet heeft.

Hier baal ik wel van, want paardrijden is hierin dus anders dan bij andere sporten.
Als je geld hebt heb je eigenlijk zoveel meer kans dan als je gewoon normaal geld hebt.

Maargoed, dat betekent niet dat het niet kan als je simpel begint.
Zoals al eerder gezegd, waar een wil is is een weg.
Alleen zal het een stuk meer moeite kosten dan voor iemand waar alles al netjes voor hem/haar geregeld is.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:28

Ik denk dat dat geld zeker wel nodig is, de vraag is alleen wie betaald. Zonder eigen geld zal je er best kunnen komen, je moet er alleen hard voor werken. En niet alleen in de zin van leren paardrijden, maar vooral netwerken, contacten opbouwen, sponsors zoeken en in het wereldje terecht komen met de mensen die jou kunnen en willen sponsoren.
Ik heb bijvoorbeeld ooit van een vriendin gehoord hoe een klasgenote van haar vakanties regelde; Door contacten te gebruiken om op plaats van bestemming een rijke, vrijgezelle oudere man te vinden en een soort van internet-relatie op te bouwen. Zorgen dat hij haar ticket betaalde zodat ze elkaar konden ontmoeten. Hoerig? Definitely! Maar ze kwam er wel.. En het is triest, maar zo werkt het vaak wel.

Dus ik denk zeker dat het mogelijk is om zonder geld aan de top te komen, maar niet door op de markt een knol te kopen en wedstrijdjes te rijden op de plaatselijke manege tot toevallig de broer van Anky van Grunsven langskomt en jou en je merkwaardig getalenteerde papierloze pony gratis training aanbied. Dat gebeurd alleen in de Penny.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:30

Zonder veel geld kan je het inschrijvingsgeld niet eens betalen van top-wedstrijden laat staan de reis er heen. Dus Neen, zonder geld zal je er niet komen.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:55

Het is wel een stuk lastiger, maar niet onmogelijk. Ik ken zat mensen die van andere mensen goede paarden mochten rijden, maar dan moet je natuurlijk wel goed kunnen rijden. Klinkt een beetje Penny-achtig. Maar het is zeker wel waar dat als je al vroeg begint met een eigen pony, dat je dan zeker verder komt met minder moeite dan een ruiter die op een manege begint. Het lijkt mij, dat als je eenmaal een goed paard van iemand mag rijden, je het langzaam op kan bouwen en uiteindelijk best ver kan komen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:56

Ohhh het is zonder geld echt niet onmogelijk hoor! Uiteraard is het zonder bergen geld wel veel moeilijker. Het is maar net hoe jij er zelf ook instaat. Dus niet 3 x per jaar op vakantie gaan, daar kun je al een heel deel trainingen van betalen. Uiteraard moet je wel over de juiste paarden beschikken, echter hoeven deze zeker niet van jezelf te zijn. En het is meer een kwestie van geluk, de juiste netwerken hebben, zelf over talent beschikken en keihard werken. Dan ben je een heel eind op weg.

En vervolgens ontwikkel je jezelf steeds een stukje verder. En dan is het hopen dat er iemand wat in jou ziet die wel geld heeft. :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:48

Ehh, als je 3x per jaar op vakantie vind ik diegene al behoorlijk rijk hoor :=
Dan is het natuurlijk makkelijk om prioriteiten te verleggen.
Ik denk aan geen geld aan een inkomen van max 1500 per maand.

carrotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:42

Weet je ik vind het zelfs al erg dat als je als recreatieruiter het onderste uit de kan wil halen om jezelf goed te willen scholen het al zoveel geld kost.
Ik ben ondertussen al heel wat theoretisch te weten gekomen het heeft me wel al een berg geld gekost. Nu wil ik het echt in de praktijk onder de knie krijgen weer kost het een berg geld.
Ik vind het super leuk en zolang het kan doe ik het. Maar zit ik met een vraag, even laten meekijken bij een training keching § . Alles heeft zijn prijs. En eigenlijk willen ze allemaal graag de paarden helpen en de ruiters helpen . Maar het heeft zijn prijs.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:14

Deze discussie heb ik hier al vaker gehad.

Zonder steenrijk te zijn kun je best een eind komen, maar je moet wel een dosis geluk hebben en meewerkende ouders.
Een dure pony of paard is niet nodig, die moet je zelf kunnen maken. Dure spullen zijn niet nodig, want je kunt ook met tweedehands spul of een goedkoop merk rijden. Een dure vrachtwagen is niet nodig, je kunt ook met een oude wagen of trailer rijden. Daarbij kun je door af en toe een pony die je zelf goed opgeleid hebt te verkopen, je hobby bekostigen.
Natuurlijk moeten je ouders wel mee willen werken en je willen stimuleren in dit alles en andere luxe dingen zoals vakantie, dure kleren, een nieuwe auto ed. willen laten.

Als je dan wat ouder bent kun je voor een (handels)stal gaan werken, dan krijg je ook nog eens betaald voor dat gene wat je doet.

Maar je hebt dan wel uitzondonderlijk talent, gruwelijk doorzettingsvermogen en een dosis geluk nodig.