Tieneke schreef:Het was niet één bloedvlek. Gedurende de proef veranderde hij meermaals van hand en het is niet zo dat dit pas op het einde zichtbaar was. Ik zei nog tegen een vriendin gedurende het parcours dat ik me afvroeg of ze hem niet moesten "uitbellen".
Een jury had dit wel degelijk moeten zien, waar ze ook zaten, in de ring of bij een controle. Daar is een jury voor, niet om sommige dingen wel of niet te zien. Als een jury pas dingen gaat zien in een bepaalde hoek, op een bepaalde hoogte, op notabene de flank van het paard, dan is de jury zeer slecht gepositioneerd.
Het is nu niet alsof de vlekken aan de onderkant van de buik zaten, maar gewoon aan de zijkant.
Zoals in mijn post eerder gezegd, heb ik die bloedvlekken niet gezien. Dit hangt samen met de slechte locatie waar ik zat, een beetje vergelijkbaar met de jurytoren. Ik denk dat de jury daar dan toch vrij slecht zit... Maar ik vind het wel waar dat iemand van de jury (op de grond) het had moeten zien, normaal staat er toch iemand ter controle aan de paddock? Of de pistemeester, moet deze dit normaal niet zien? Zij hadden het moeten melden bij het buitengaan.
Versta me niet verkeerd, ik vind ook dat ze dit hadden moeten zien. En van mij mogen ze hem alsnog diskwalificeren, dat zijn nu eenmaal de regels. Maar ik vind het zo jammer dat gewoon zijn naam hier door het slijk wordt gehaald, want ik heb hem altijd proper weten rijden. Maar ik krijg nu opeens de indruk dat door dit voorval iedereen zegt: 'bah wat een slechte ruiter'. Terwijl dat hij dit zeker niet is