Sharonaa_ schreef:een paar weken geleden op concours geweest. een klein concours. En ja helaas ook vriendjespolitiek bij 1 persoon. Jury en ruiter kenden elkaar duidelijk. L2 debuut, iedereen heeft echt gelijk gereden en er zat niet veel verschil in met wat ik heb gezien. Maar met de prijsuitreiking. Meisje 1e prijs met bijna 200 punten. Krijgt een hand van de jury met een dikke vette knipoog. En niet alleen van de jury, van alle mensen die er waren. Kennen elkaar duidelijk.
Verder heb ik nog niet echt wat mee gemaakt als vriendjespolitiek gelukkig, dus ik wil zeker niet iedereen over één kam scheren. en ik zeg, volgende keer beter. Ik rijd liever geen winstpunt en de nodige eerlijke punten erbij wat ik kan verbeteren dan dat ik 3 wp's rijd die ik krijg omdat ik de jury ken.
Gebeurt helaas, zelfs bij een regiokampioenschap werd er één op de eerste plek gezet doordat ze (achteraf) het buurmeisje van de hoofdjury was, hij gaf haar 15 pt meer (185, oude telling) terwijl ze bij de tweede jury 160 had. Ze werd met 1 pt verschil kampioen.
Achteraf werd er schande van gesproken maar daar koop je als nm 2 niets voor, deze had 172 van beide jury's. Het meisje kon er niets aan doen en heeft zich zelfs nog verontschuldigt bij nm 2, ze schaamde zich kapot want ze vond zelf ook de punten zeer onterecht, ze vertelde dat ze nog nooit had gewonnen, zelfs niet in de prijzen was gevallen.