Poll deelnemers: Nog maar 1 proef per jury/wedstrijd starten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zouden jullie doen als er nog maar 1 proef per jury/wedstrijd gereden kan worden?

Niets, ik blijf gewoon op wedstrijd gaan zoals altijd
42 (10%)
Niets, dit is bij ons in de regio al zo.
8 (2%)
Meer wedstrijden gaan rijden.
9 (2%)
Alleen nog gaan starten op locaties waar wel 2 rijbanen beschikbaar zijn.
231 (59%)
Helemaal stoppen met wedstrijd rijden, omdat de kosten per proef te hoog worden
55 (14%)
Helemaal stoppen met wedstrijd rijden, omdat dit me echt te veel tijd gaat kosten.
44 (11%)

Totaal aantal stemmen: 389

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:47

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit wel willen. Geld teveel zeker :P
Ik heb gestemd op: Helemaal stoppen met wedstrijd rijden, omdat dit me echt te veel tijd gaat kosten. Ik heb echt geen zin om voor 1 proef na een wedstrijd te rijden en omdat er bij ons weinig (kleine) wedstrijden zijn moet ik ook nog een heel eind rijden. Het word gewoon onbetaalbaar.

Afwezig

Re: Poll deelnemers: Nog maar 1 proef per jury/wedstrijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:49

Lobke; Nee hoor, helemaal geen geld te veel ;) (weet niet hoe je deze opmerking bedoelt)
Ik vind het gewoon een goede regel. Zo wordt de kans kleiner dat je twee keer t zelfde punten aantal scoort over twee proeven (mist het paard beide proeven constant loopt)

Ik baalde altijd hoor als ik hoorde dat het twee keer de zelfde jury was. ;) Ik wil leren van mijn coupons, en geen wp's sparen om snel over te gaan....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:22

Leren doe je van je instructeur en een jurylid heeft hooguit commentaar wat er beter zou kunnen. Ik zie dat je Z2 rijdt. Ga je mij nu vertellen dat je iedere wedstrijd andere juryleden hebt? Dat zou ik knap vinden, wan zeker in het Z heb je vaak dezelfde juryleden in een regio. En dan maakt het dus werkelijk niets uit of je jurylid X de ene week op locatie A hebt en de volgende week op locatie B of direct maar 2 x een proef rijdt bij X .

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:57

Ik ga alle poespas niet aan de hand halen voor 1 proef.

Ik denk niet dat ik een ander jury rapport ga krijgen, als je goed rijdt heb je winst en als je slecht rijd niet, ik heb verschillende keren meegemaakt dat ik in een proef wel winst had en in de andere niet bij dezelfde jury. Ik heb echt nog nooit twee bijna dezelfde coupons terug gehad.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:24

Ondanks dat ik hier in de omgeving wel veel 2 proeven kan rijden kom ik toch redelijk vaak de zelfde namen van de jury's tegen. Ik kan door de omstandigheden al zo weinig wedstrijden rijden (studie en vervoer). Juist door die 2 proeven heb ik meer kans om mijn winstpunten te behalen. Als ik voortaan maar 1 proef kan rijden doe ik er dubbel zo lang over.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:31

Annekeee schreef:
Lobke; Nee hoor, helemaal geen geld te veel ;) (weet niet hoe je deze opmerking bedoelt)
Ik vind het gewoon een goede regel. Zo wordt de kans kleiner dat je twee keer t zelfde punten aantal scoort over twee proeven (mist het paard beide proeven constant loopt)

Ik baalde altijd hoor als ik hoorde dat het twee keer de zelfde jury was. ;) Ik wil leren van mijn coupons, en geen wp's sparen om snel over te gaan....

Dan zeg je toch gewoon de 2e proef af? En dan kies je er zelf voor om maar 1 proef te starten.
Maar zoiets hoef je niet op te lossen dmv betutteling en dit opdringen aan alle ruiters.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:04

Dat is indd een optie. ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 06:57

Ik had een mail gestuurd naar de KNHS over de standpunten t.o.v. de nieuwe regeling en zie hier hun antwoord.

Beste mensen, ik heb een antwoord van de KNHS en niet van de minste en geloof mij, deze regeling gaat ondanks dat 90 % van de leden het hiermee oneens is gewoon door als het aan de KNHS ligt. Er is echt totaal niet ingegaan op de argumenten die ik heb aangevoerd.
Alleen maar: we willen schaalvergroting, kleine wedstrijden staan ons niet aan, de dressuursport moet naar een hoger niveau (we doen het nl. heel slecht in de wereldtop :+ )
De KNHS laat haar leden gewoon in de steek, ze hebben een gedachte en denderen hierbij over de achterban van de hobbyruiter heen.
Heel fijn.

Het wordt tijd voor een tweede bond, een andere conclusie kan ik niet trekken.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 07:58

Ik start met mijn paard alleen maar op de locatie waar ze gestald staat. Dat zal dan denk ik gewoon 1 proef worden. Daar zat ik sowieso al aan te denken om nog maar 1 proef te rijden ipv 2. Voor mij zou het niet zo erg zijn, maar snap wel dat het voor andere vervelend is.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:23

En hoezo dan perse de eerste wel winst en de tweede niet en waarom niet andersom? Ook pure willekeur. En daarbij rijd je toch niet twee keer dezelfde proef. Waarom zou je voor een gebroken lijn en een volte 10 m nou hetzelfde cijfer krijgen. Als je nou twee keer proef 10 oid moest rijden snap ik dat het interessant is dat er twee jury's naar kijken maar dat is niet het geval.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:41

Fitzroy schreef:
Beste mensen, ik heb een antwoord van de KNHS en niet van de minste en geloof mij, deze regeling gaat ondanks dat 90 % van de leden het hiermee oneens is gewoon door als het aan de KNHS ligt.

Komen ze wel op terug als veel leden opzeggen... :j

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:47

Ik vind dit echt zo'n onzin! Hoop echt niet dat dit doorkomt.. Weet niet of ik het dan nog wel leuk vind om op wedstrijd te gaan. Er gaat best wel wat voorbereiding inzitten en dat voor 1 proef? Waarom kunnen ze het niet gewoon zo laten..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:59

volgens mij is er nog een ander effect mogelijk. Er zijn heel veel ruiters die versneld mogen promoveren. Die hoeven dus niet per se twee proeven voor winstpunten te rijden, en zouden dus zelfs gebaat zijn bij een tweede proef die niet telt -> wel prijzen kunnen rijden, geen winstpunten halen.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 02-11-12 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:19

Inderdaad Lielle, er zit dus toch een voordeel aan. Dan kan je dubbel zo lang in een klasse blijven rijden en prijzen pakken. Ook erg handig om minder snel te moeten promoveren ivm kampioenschappen... :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:45

En daarmee bevestig je gelijk dat de KNHS er dus niet meer is voor de hobbyruiter. Ik mag zelf ook versneld promoveren maar ik blijf het een waardeloze regel vinden en ik denk wel aan de hobbyruiter die met zijn gewone paard ook eens in de maand een wedstrijd op de eigen locatie wil meepakken.
Misschien moet ik me er ook maar niet druk om maken omdat het mij nauwelijks gaat raken maar ik ben het gewoon niet eens met het beleid van de KNHS. Het is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd om Anky te zijn/worden. Het heet nog altijd basiswedstrijdsport en geen Subtop.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:59

KarinvdM schreef:
Inderdaad Lielle, er zit dus toch een voordeel aan. Dan kan je dubbel zo lang in een klasse blijven rijden en prijzen pakken. Ook erg handig om minder snel te moeten promoveren ivm kampioenschappen... :D

Denk dat die vlieger niet op gaat. Niemand wil de tweede proef voor niks rijden. En als niemand zich daarvoor opgeeft wordt die ook niet meer uitgeschreven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:05

Nee, dat zie je nu ook al aan Z-proeven in 20x40. Ik heb dat nog nooit uitgeschreven zien worden door een organisatie.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 02-11-12 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:05

Scum schreef:
KarinvdM schreef:

Denk dat die vlieger niet op gaat. Niemand wil de tweede proef voor niks rijden. En als niemand zich daarvoor opgeeft wordt die ook niet meer uitgeschreven.

Daar ben ik ook bang voor...nu is het al vaak zo dat het prijzengeld in de tweede proef minder of afwezig is of dat je (al dan niet nuttige) gebruiksartikelen krijgt. Als je daarnaast ook nog geen wp meer kunt rijden dan denk ik niet dat ik nog inschrijfgeld ga betalen daarvoor en ik ben vast de enige niet. Vervolgens heeft de organiserende vereniging minder starts, minder inkomen, krijgen we vanzelf minder wedstrijden. Go knhs -O-

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:12

Ik heb ook voor de optie: alleen maar starten waar 2 banen beschikbaar zijn.
Voor éen proef ga ik niet op pad. Ja, heel af en toe, maar liever niet.
Mochten ze het echt door gaan voeren, dan start ik in de winter niet meer. Wat een onzinnige regeltjes weer van de KNHS....

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:18

Fitzroy schreef:
Ik had een mail gestuurd naar de KNHS over de standpunten t.o.v. de nieuwe regeling en zie hier hun antwoord.

Beste mensen, ik heb een antwoord van de KNHS en niet van de minste en geloof mij, deze regeling gaat ondanks dat 90 % van de leden het hiermee oneens is gewoon door als het aan de KNHS ligt. Er is echt totaal niet ingegaan op de argumenten die ik heb aangevoerd.
Alleen maar: we willen schaalvergroting, kleine wedstrijden staan ons niet aan, de dressuursport moet naar een hoger niveau (we doen het nl. heel slecht in de wereldtop :+ )
De KNHS laat haar leden gewoon in de steek, ze hebben een gedachte en denderen hierbij over de achterban van de hobbyruiter heen.
Heel fijn.

Het wordt tijd voor een tweede bond, een andere conclusie kan ik niet trekken.

Dat roep ik al een tijdje, op dit moment moeten we alles maar "pikken" omdat ze monopoly zijn op wedstrijd gebied. Als jij een startplan maak steun ik je gelijk.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:13

Ik vind het teveel moeite om naar een wedstrijd te gaan waar ik maar 1 tellende proef kan rijden.
Daar ga ik niet naar toe. Zou ik een 2de keer kunnen starten maar die start zou niet meetellen voor de puntenregistratie, dan zal ik geen 2de proef rijden.
Ik ga alleen naar wedstrijden waar ik 2 tellende proeven kan rijden.

Ik rijd niet voor een soort competitie of voor 'prijzen'. Ik rijd uitsluitend voor winstpunten en voor mijn eigen progressie. Hoe andere ruiters in mijn 'wedstrijd' rijden, vind ik bijzaak. Het maakt mij echt niet uit of ik nou 3de ben of 26ste. Het gaat mij echt alleen om de winstpunten.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 08:22

Bij mij in de buurt zijn er niet zo heel veel lokaties waar twee proeven in de winter verreden kunnen worden. En waar dat wel is, is maar 1 jury...
In de zomer worden bij vrijwel elke vereniging 2 proeven met aparte jury verreden.

Nu start ik dus al niet heel frequent, maar zeker in de winter vaak wel waar ik twee proeven mag rijden. Als de regel door gaat wordt het voor mij niet meer interessant om in de winter te starten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:44

Scum schreef:
KarinvdM schreef:

wat is voor niets? Punten heb ik toch niet nodig dus daarvoor hoef ik niet te starten, en als er wel prijzengeld is, is het dus juist interessant en dat zal voor meer ruiters gelden. IK zeg niet dat het overal zo zal werken maar er zullen zeker combinaties zijn die er juist wel blij zijn, zoals Karin ook al aangeeft.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:48

Ik zou alleen nog naar locaties gaan met 2 rijbanen maar in de praktijk zou ik daardoor minder starten want dan vallen er veel locaties af.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:50

Ik rijd, ivm mijn gezondheid, altijd maar 1 proef per wedstrijd. Dus voor mij zou er niets veranderen.
Kan me wel voorstellen dat anderen dan alleen wedstrijden uit zouden zoeken waar je 2 proeven per keer kunt rijden voor promotie.