Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Re: Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:15

Helemaal waar, KarinvdM. Lijkt wel alsof ze het weer een elitesport willen gaan maken.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:19

De KNHS. Leuker kunnen ze het niet maken, wel duurder.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:24

Gulpje schreef:
De KNHS. Leuker kunnen ze het niet maken, wel duurder.

:')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:27

OT: weet iemand hoe Horses gecensureerd wordt? Ik heb daar een kritische post ingezonden, maar deze wordt niet eens geplaatst. Is Horses gelieerd aan de KNHS of zo?

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:30

alles en alles in de wereld draait om geld, om meer geld binnen te krijgen zullen er met deze regeling meer wedstrijden gestard moeten worden om winstpunten te behalen.
natuurlijk zullen velen toch die 2e winstpuntloze proef starten, omdat men er toch al is,
dit is typisch weer een smoes om dus meer geld binnen te halen... vind dit heel ernstig...

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:31

Waardeloos als dit door gaat. In de winter ga ik al bijna niet op dressuurconcours. En de hele poppekast haal ik al helemaal niet meer uit voor 1 proef. Voor mij zou dit dan kunnen betekenen dat ik echt niet meer
op concours ga indoor. Alleen outdoor. Wat nu als veel meer ruiters dit besluiten? Lijkt me niet gunstig voor de wat kleinere verenigingen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:46

Fitzroy schreef:
OT: weet iemand hoe Horses gecensureerd wordt? Ik heb daar een kritische post ingezonden, maar deze wordt niet eens geplaatst. Is Horses gelieerd aan de KNHS of zo?

Hij staat er wel! :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:49

farahmunda schreef:
op concours ga indoor. Alleen outdoor. Wat nu als veel meer ruiters dit besluiten? Lijkt me niet gunstig voor de wat kleinere verenigingen!

Dan zul je misschien krijgen dat je er bijna nergens meer tussen kan komen in het outdoorseizoen.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:00

Dat zou inderdaad best het gevolg kunnen worden. Of de dressuurruiters gaan toch meer springen :) gezellig!

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:01

Denk ook eens even aan startende wedstrijdruiters. Voor hen is het zeker fijn om in eerste instantie bij de eigen vereniging te kunnen starten. Is wat minder een drempel. Voor ruiters van kleine verenigingen, die geen 2 ringen uit kunnen zetten, werp je zo dan wel een extra drempel op.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:05

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:05

Als dit gebeurd ga ik stoppen met wedstrijd rijden, het is al duur genoeg :(

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:19

Laatst bijgewerkt door EllyC op 31-10-12 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:32

Ik ben bestuurslid van Kring 6 in Zuid-Holland en kan wel iets meer toelichten hierover:

Wij hebben dit op een ALV te horen gekregen en ook dat dit item slechts nog maar een hamerstuk zou zijn op de
ledenraadvergadering van het KNHS op 25 oktober. Aangezien wij het hier absoluut niet mee eens zijn, hebben wij protest aangetekend, waardoor de beslissing nu in januari 2013 valt. Op maandag 5 november hebben wij samen met alle kringen en de regio Zuid-Holland hier een extra ingelaste vergadering over. Wij willen bereiken dat de 2 leden die mogen stemmen in deze ledenraadvergadering tegen gaan stemmen.

De wijziging gaat als het doorgaat per 1 april in, en heeft niet zoals de KNHS vermeld alleen maar invloed op de indoor wedstrijden, maar voor verenigingen met maar 2 rijbanen ook voor het outdoor seizoen.

Ikzelf doe ook het wedstrijdsecretariaat voor onze vereniging en wij hebben de beschikking over 2 ringen, dus ook voor ons betekent het een ramp als deze wijziging doorgang gaat krijgen. Wij kunnen of 1 proef uitschrijven, of we moeten 2 keer zoveel juryleden inschakelen en betalen.

Na 5 november hoop ik in ieder geval wat meer te weten over de aankomende beslissing.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:37

Simpie, ik hoorde dit al in het voorjaar en schrok toen al erg hoe de "top" van de knhs dit een super idee vind. De argumenten die jij nu beschrijft en andere werden eigenlijk niet opgenomen als zijnde serieus.

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:41

jury schreef:
Simpie, ik hoorde dit al in het voorjaar en schrok toen al erg hoe de "top" van de knhs dit een super idee vind. De argumenten die jij nu beschrijft en andere werden eigenlijk niet opgenomen als zijnde serieus.

Wij zijn als Kring bestuur ook erg benieuwd hoe deze vergadering gaat lopen. Onze voorzitter heeft inmiddels zelfs gesproken met de directie van het KNHS en we hopen hun toch ook echt duidelijk te maken dat dit een heel groot nadelig effect heeft op de wedstrijdsport. Hun argument dat andere provincies zoals Gelderland, Brabant enz. hier geen problemen mee heeft omdat hun toch vaak starten op gras is erg leuk, maar hoe moet oa. Zuid-Holland dit doen die niet zoveel beschikking heeft over dit soort terreinen? Er werd zelfs letterlijk gezegd dat wij in Zuid-Holland maar pannenkoekwedstrijdjes organiseert, maar dit is iets wat in de afgelopen jaren zo gegroeid is, waar wij nu niks meer aan kunnen veranderen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:46

Brrr, ik krijg gewoon kippenvel van jouw verwoorde gedachtegang van de KNHS.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:13

Ik heb me er zo over opgewonden dat ik nu rechtstreeks een mail heb gestuurd aan de KNHS, waar ze mee bezig zijn. Ik ben heel bemieuwd hoe hierop gereageerd wordt.
Verder vraag ik me af waar ik adressen en namen van de Ledenraad kan vinden, zodat ook deze mensen rechtstreeks benaderd kunnen worden.
Het zou toch van de zotte zijn als nu al uit de poll op Horses blijkt dat maar liefst 90 % van de leden het een slecht plan vindt en dat het dan toch doorgevoerd wordt?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:17

simpie schreef:
jury schreef:

Wij zijn als Kring bestuur ook erg benieuwd hoe deze vergadering gaat lopen. Onze voorzitter heeft inmiddels zelfs gesproken met de directie van het KNHS en we hopen hun toch ook echt duidelijk te maken dat dit een heel groot nadelig effect heeft op de wedstrijdsport. Hun argument dat andere provincies zoals Gelderland, Brabant enz. hier geen problemen mee heeft omdat hun toch vaak starten op gras is erg leuk, maar hoe moet oa. Zuid-Holland dit doen die niet zoveel beschikking heeft over dit soort terreinen? Er werd zelfs letterlijk gezegd dat wij in Zuid-Holland maar pannenkoekwedstrijdjes organiseert, maar dit is iets wat in de afgelopen jaren zo gegroeid is, waar wij nu niks meer aan kunnen veranderen.

Volgens mij geldt deze regel al voor outdoor-wedstrijden. Daar moet elke proef door een andere jury gejureerd worden.
Het probleem ligt in het indoor-seizoen. Verenigingen met maar 1 wedstrijdring krijgen dan een probleem. En realiseer je, ook voor verenigingen met 2 wedstrijdringen is er een probleem. Want waar ga je dan losrijden?? Buiten...in de regen of vrieskou?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:25

Teddy, deze regel geldt voor alle jaargetijden en locaties op basis van het reglement
Betreffend artikel uit het dressuurreglement Art. 124 lid 10 (ff in het kort)
De tweede proef van dezelfde combinatie tijdens dezelfde wedstrijd dient altijd door een ander jurylid te worden beoordeeld dan de eerste proef.
uitzondering:
Z1 of Z2 < 10 combinaties
slechts ruimte is voor 1 ring

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:28

jury schreef:
Teddy, deze regel geldt voor alle jaargetijden en locaties op basis van het reglement
Betreffend artikel uit het dressuurreglement Art. 124 lid 10 (ff in het kort)
De tweede proef van dezelfde combinatie tijdens dezelfde wedstrijd dient altijd door een ander jurylid te worden beoordeeld dan de eerste proef.
uitzondering:
Z1 of Z2 < 10 combinaties
slechts ruimte is voor 1 ring

Dat wist ik dus niet.

Ik weet wel dat elke vereniging jaarlijks een afdracht doet aan de KNHS voor elke start.
Indien in de regio Zuid_holland door deze maatregel de helft van de wedstrijden gaan afvallen, scheelt dat de KNHS behoorlijk aan inkomsten!
Eens kijken of er dan nog over pannenkoekenwedstrijdjes wordt gesproken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:36

simpie schreef:
Er werd zelfs letterlijk gezegd dat wij in Zuid-Holland maar pannenkoekwedstrijdjes organiseert, maar dit is iets wat in de afgelopen jaren zo gegroeid is, waar wij nu niks meer aan kunnen veranderen.

Ik heb jaren geleden een tijdje in ZH gewoond en ik heb me daar verbaasd over de grote hoeveelheid kleine wedstrijden die dicht bij elkaar in de buurt georganiseerd worden. Wat mij betreft zou het wel beter zijn als er minder georganiseerd zou worden waardoor de deelname per wedstrijd groter wordt. Dat is voor de ruiters ook veel leuker, meer concurrentie?
Maar ik ben er absoluut op tegen als de tweede proef niet meer voor punteenregistratie in aanmerking zou komen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:39

KarinvdM schreef:
simpie schreef:
Er werd zelfs letterlijk gezegd dat wij in Zuid-Holland maar pannenkoekwedstrijdjes organiseert, maar dit is iets wat in de afgelopen jaren zo gegroeid is, waar wij nu niks meer aan kunnen veranderen.

Ik heb jaren geleden een tijdje in ZH gewoond en ik heb me daar verbaasd over de grote hoeveelheid kleine wedstrijden die dicht bij elkaar in de buurt georganiseerd worden. Wat mij betreft zou het wel beter zijn als er minder georganiseerd zou worden waardoor de deelname per wedstrijd groter wordt. Dat is voor de ruiters ook veel leuker, meer concurrentie?
Maar ik ben er absoluut op tegen als de tweede proef niet meer voor punteenregistratie in aanmerking zou komen.

Wat is klein? Meestal zijn de dressuurwedstrijden bij mij met 80 starts. Dan wordt er gereden van 08:00 tot 20:00. Vind ik niet echt klein.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:42

Ik reed daar regelmatig in een rubriek met 3 of 4 Z-combinaties. Dat vind ik klein en ook niet leuk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:44

Dat is dan persoonlijk. Ik vind dat wel prettig. Kleine rubrieken dus niet te druk met losrijden en een snelle prijsuitreiking.