Onderlinge competitie Asten (heijligers). Wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Re: Onderlinge competitie Asten (heijligers). Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 13:39

haha ja dat leer je wel met de jaren ;). Gaat vanzelf sneller. Lukt in 20 min ongeveer als ie stilstaan. Dan vlecht ik wel met naald en draad.
Ja alle hulp is dan welkom als het heel snel moet allemaal. Kan niet gestressd gaan vlechten want dan lukt het juist niet.

ja je zal me zeker buiten zien, binnen kan ik het niet navertellen :D.

Geen idee, ze heeft geen uitslag op fb gezet en heb het eigenlijk ook niet gevraagd.

OWke... Dan moet ik dus terug. Ga hoe dan ook me paard wegbrengen.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:50

Met naald en draad kan ik al helemaal niet.. dus doe het voor nu met elastiekjes (en dan een paar extra erover, zodat het knotje zeker blijft zitten :P) Maar dan heb je geluk dat er minimaal 2 mensen met je mee gaan, dat is toch wat relaxter!

Hoe laat verwacht jij morgen dan in Asten te zijn?
Maar.. is het echt zo erg binnen? Wat doet je jouwe dan?

Ik hoop dat ik Ambria ook terug kan brengen naar stal voor de uitslag, is ongeveer 5 minuutjes rijden, maar anders blijft ze ook rustig op de trailer staan met haar hooinet.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 19:40

ik kan het niet met elastiekjes :D Dat ziet er niet uit!

Nou ja als de brug open staat en de spoorbomen dan ben ik al gauw 20 minuten later. Heeft ander verkeer weinig mee te maken helaas.

Nou ja hij is eigenlijk wel braaf, alleen heel onzeker op ander terrein waardoor hij met alle paarden mee wil. Maar dat kan dus niet waardoor hij nogal dwars word, zijn hoofd tussen zijn benen steekt en uhm omgetoverd word tot toch nog niet volledig zadelmak paard. Ik heb dan eigenlijk niet echt meer iets te vertellen. Zodoende vind ik het een gevaarlijke situatie. Als ik eenmaal wat langer op het terrein ben trekt dit overigens wel wat bij.

5 minuutjes rijden haal je wel joh. 9 combinaties na jou is meer dan een uur + half uur optel vertraging.

Even in je profiel zitten neuzen. Zal je wel herkennen denk ik. Hoe laat ga je losrijden?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:53

He dames succes morgen.
Zoals nu naar uit ziet gaat mn afspraak s avonds niet door en ben toch in de buurt dus mss dat ik wel even langs kom :).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 20:56

Thx! Ow dat zou wel gezellig zijn haha. Ben heel benieuwd hoe hij het doet in deze vreemde omgeving. Vsn is ook hier, dus dan kan hij vast eens rondkijken daar ook nog.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:57

ik ben er morgen ook om te suporteren :D

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:11

Vsn trophy bedoel je leonie? (Ga je ermee springen dan? Of hebben die ook dressuurwedstrijden?)
Gezellig wendy :)

Mijne gaat dit jaar niet worden. Gister les gehad en even overlegd (naast dat ik in nov sowieso niet kan en eerste pas 24jan ofzo is erna) zou het zo zonde zijn hem nu te verkloten om perse een oefenwedstrijd te rijden terwijl hij zoveel kracht mist maar als hij die eenmaal heeft zo enorm kan lopen.
Trainer dacht dat ik altijd overdreef toen ik zei heb thuis een betere (dan wonder) gister zat hij erop; "nondeju wat een fijne bok XP" er is hoop! Baal wel had graag weer wat b gehobbeld :).
Majaaa even geduld nog!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:13

Ashley5760 schreef:
Vsn trophy bedoel je leonie? (Ga je ermee springen dan? Of hebben die ook dressuurwedstrijden?)
Gezellig wendy :)

Mijne gaat dit jaar niet worden. Gister les gehad en even overlegd (naast dat ik in nov sowieso niet kan en eerste pas 24jan ofzo is erna) zou het zo zonde zijn hem nu te verkloten om perse een oefenwedstrijd te rijden terwijl hij zoveel kracht mist maar als hij die eenmaal heeft zo enorm kan lopen.
Trainer dacht dat ik altijd overdreef toen ik zei heb thuis een betere (dan wonder) gister zat hij erop; "nondeju wat een fijne bok XP" er is hoop! Baal wel had graag weer wat b gehobbeld :).
Majaaa even geduld nog!

Ja gezellig tot morgen !! :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 21:15

Vsn troffee voor 3 jarig dressuur rubriek. Springen doe ik niet meer he...

Ja mijne mist ook nog veel kracht en concentratie (:D), maar hij moet ook ervaring opdoen. Hem in april knal boem in de L zetten vind ik ook niet handig. Dus tijd om groter en sterker te worden, maar tegelijkertijd vast wat gezien hebben.
En klaarstomen voor de vsn en pavo. Kan die ervaring alleen maar van pas komen. Vooral gezien zijn huidige reactie op vreemd terrein. Was hij nu super makkelijk geweest had ik ook nog wat gewacht hoor.

Word al een hele meeting morgen haha.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:20

Oke ja leonie snap je wel hoor :).
Maar mijne gister eerste keer met ander gezien en dan zie je hoe echt slungel hij is. Hij is 200p braaf (land ernaast grote tractoren en machine 10m afstand waren die aan het persen etc) nog niet kijken. Alleen andere paarden (vooral zichzelf in spiegel ;)) haha.

Jouwe is ook 4 volgend jaar? Dan moet je voor pavo een L proef rijden? (Incl achterwaarts?) En die beginnen in april? Heb nog helemaal niet verdiept eigenlijk. Als hij zo wordt voor die tijd als ik voor ogen heb qua sterkte doe ik mss ook wel keer mee voor ervaring.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 11:47

Ja voor de pavo moet de mijne ook echt veel sterker worden, maar viel pas in de 7de en 8ste maand afgelopen jaar dus dan hebben we nog even he.
Mijne is dan ook 4 inderdaad.

Ze hebben me naar voren geplaatst (lees er vallen mensen voor mij uit). heb nu toch echt een mail gestuurd dat ik dit niet red... hopelijk krijg ik snel reactie want dit haal ik echt niet vanuit me werk.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:27

Leonie, mailen hebben ze niet van gehoord(tenminste toen ik er reed kreeg ik nooit antwoord) kan het beste even bellen of alsje er bent even naar ringmeester&secretariaat lopen dat je als laatste start.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 13:50

Het is al geregeld. Belde om het te regelen en toen was het via de mail al gelezen en verwerkt. 22ste nu! Dan hoef ik niet zo te haasten en haal ik het zeker!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:08

Oke gelukkig :).
Leonie mag jij jouwe officieel (knhs) pas in april starten? (Of je nu B of L1 begint?)
Ik dacht namelijk in januari maar nu zei iemand pas april... (Die dit jaar 3 zijn geworden).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 23:26

Oktober dit jaar mag je B, Vanaf 1 april mag je L1/L2. Zou je toch moeten weten.

Leuk om iedereen te meeten :D

Ben echt blij dat mijn paard zo braaf was! Hij is 2 x weggevlogen in de buitenbak van een kind, maar verder echt mega braaf. Ook in de binnenbak met wel zeker 10 paarden!
De proef liet enorm te wensen over, hij was slecht an me been, durfde niet langs de c en de A heb ik er 2 x bijna uit gereden :D. De middendraf was 2x net te veel van het goede waardoor hij in onbalans raakte en in galop aansprong en linksom sprong hij verkeerd aan (normaal is het andersom).
Al met al 185 punten en een zeer tevreden ruiter omdat hij zo braaf was.
We trainen rustig verder voor ik officieel ga starten :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:50

Wist ik ook alleen vanmiddag beweerde iemand dat ik pas in april mocht starten. Maar zij mag geen B starten en had blijkbaar niet in de gaten dat ik dat wel mocht.
Ps. Heeze wordt niks, ben ik hele dag weg en heb er verder niks aan, helaas. (Kun je zelf niet :))

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 23:51

Nee ik kan niet zelf, heb familiedag die dag. Anders had ik dat natuurlijk wel gedaan :D.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:32

was weer gezellig gisteren, denk dat ik de volgende keer mee doe met het jonge paard wat ik nu rijd die doet het zo fijn dat we wel eens kunnen proberen om mee te doen , maar da duurt nog wel eventjes :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 17:04

Leuk leuk. 30 november de volgende weer. Dat duurt idd nog even.

Heb nu wel helemaal weer wedstrijd kriebels... Nog even wachten helaas.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:25

Leuk wendy :)!
Leonie start je in januari wel b (off) of ga je april direct L beginnen?

Blacky heb ik afgelopen woensdag keer mee naar les gehad wat nieuwe tips aan het toepassen (ofja oude, ik eiste teveel moet weer terug naar basic ;)). Word 5x meer paard nu! In bos reed ik tegengesteld richting van georganiseerde rit dus kwam hele tijd andere paarden (op smal pad) tegen, mond niet open gedaan, wel kop erop en showen maar dat krijgen we er ook nog wel uit :P

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 18:36

Ik denk dat ik in jan lekker B ga hobbelen officieel :D. Ligt ook nogal aan het weer, want ik heb geen binnenbak en naar de rv ga ik ook niet als het glad is. Maar als het weer het toelaat ga ik dan wel starten.
Wil pas gaan als hij echt helemaal klaar voor is. Omdat hij zo groot is heeft hij gewoon wat meer tijd nodig. Geduld... Ach ik heb nog heel lang met hem als het goed is :D
Denk dat ik er 30 nov ook wel weer bij ben. Goede oefening voor de vsn en vond het wel weer erg leuk :D

Moet ook wat meer trainen eigenlijk, maar ja moet ik ook steeds heen, is zo een gedoe. Doe het nu veelal alleen. Op zich wel jammer want dan haal je er niet de max uit denk ik. Maar ach, komt goed. Ik hoef niet op zijn 6de het Z in he ;)
Misschien het zomer seizoen nog wel even B in de selecties. Ik weet het nog niet. Het ligt aan zijn ontwikkeling.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:39

Iedereen al hard aan het oefenen voor de volgende keer?!
Ga je dan mee doen Col uhm Ashley? :P

ik heb vandaag weer oefenrondje gedaan. 191 punten en hij begon echt te sjouwen. Her en der nog wel ongecontroleerd, maar hij begint het een beetje begrijpen geloof ik. 30ste weer naar asten! VSN is ook ingeschreven. De week van te voren een mag hij meelopen in een clinic van Gert van Hoorn! Echt mega gaaf.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:00

Hey wendyke ik weet jou!
Na vandaag kan ik helemaal niet meer tot de volgende oefenwedstrijd wachten :D

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:23

Haha leonie nee ik zit dan vrijdagochten tot zondagavond in duitsland allerlei sportstallen/fokstallen/stamboek bezoeken :).
Heb 2x priveles gehad (omdat andere paard niet goed is), en moet zeggen toch veel meegenomen :).
December was asten niks zag ik dus mss dak ff zevenaar oefenrondje inschrijf is volgens mij ook niet zo druk/sneller naar huis ;).
Mooi dat die van jou het goed deed :) zei het toch is best gave bok hoor!
Is de vsn ook in asten?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 00:30

Ja daarom ga ik nog een keer daar starten. :D. Heeft hij het vast 2x gezien. Is hij niet zo onder de indruk.

Ja ik zag het op je fb, maar komt goed met hem toch?
Leuk is dat lessen met een jonkie. Maken zo snel progressie. En in jan gewoon officieel starten? Mogen we tegen elkaar :D
Na de vsn krijgt ie wel ff break. Ook omdat wij geen binnenbak hebben, maar vooral omdat hij dat dan denk ik wel kan gebruiken. Daarna ga ik voor de "echt".