Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
leonie87 schreef:Bij mij krijgt iedereen hetzelfde punt voor de verzorging. Ongeacht de kleur van je paard. Allen als er echt iets aan schort, zoals een half uithangend haarnetje, een plastron in je nek ipv je hals, zulke dingen krijg je en punt aftrek.
) krijgen hetzelfde punt als iemand die gewoon even de mest heeft weggeborsteld, knotten erin heeft geknald, tuig niet gepoetst en misschien nog een vlek op de rijbroek van de vorige keer (zolang er tenminste geen plastron wappert oid). 
Ik kan niet (meer) vlechten en op keuringen wil ik ze toch mooi getoiletteerd laten verschijnen. Is er iemand bij jou in de buurt TS om je paardje te vlecht?
Mijn zus kreeg een 8 met melding mooie knotten
Ik ben dan vaak ook wel 45-60 minuten bezig om alles er netjes met naald en draad in te krijgen (8-9 knotjes) en toch zeker ook wel een minuut of 20 om na afloop alles er voorzichtig weer uit te knippen. Mijn paard gaat ook gewoon met knot en al de avond voorheen op stal en overdag gewoon met de groep mee het land op. Als er dan het een en ander sneuvelt, wat niet vaak voorkomt, kost me dat toch ook weer tijd om te herstellen. Het kan zeker sneller, maar persoonlijk vind ik knotten met elastiekjes niet mooi, dus dan doe ik er liever iets langer over, dan dat ik met halfbakken knotjes aan kom zetten

We zijn pas net in de B begonnen, dus het tijdperk dat verzorging niet meer gepunt wordt duurt nog wel even. Vaak is het ook zo dat punten voor verzorging nog gegeven worden op het wel/niet gunnen van een winstpunt. 

ChelseaII schreef:Tja, ik vind het ook soms erg veel tijd kosten... Mijn paard heeft ook nog 4 hoge witte benen en aangezien ik een perfectionist ben, ben ik altijd erg lang bezig... Ik vind het dan soms ook erg jammer als ik 'maar' een zeven krijg en zie dat degene met een vies, vergeeld dekje en vieze laarzen ook een zeven krijgt...
TS; ik ben ook geen held in vlechten, ik heb zelfs een hekel aan dat gepiel met die manen, maar oefening baart kunst en ik ben van anderhalf uur naar een half uurtje gegaan en dan zitten ze er ook nog mooi in, haha! Je moet het er voor over hebben!
leonie87 schreef:Bij mij krijgt iedereen hetzelfde punt voor de verzorging. Ongeacht de kleur van je paard. Allen als er echt iets aan schort, zoals een half uithangend haarnetje, een plastron in je nek ipv je hals, zulke dingen krijg je en punt aftrek.
Manen aan 1 kant mag gewoon volgens het boekje dus dan moeten wij als jury geen eigen regels gaan bedenken en er een punt afhalen lijkt mij.
Als het netjes hangt zou ik het gewoon doen TS.
En nee niemand moet een winstpunt op zijn verzoriging verdienen. Maar hoe zuur is het als je 2de bent met 1 punt minder dan nr 1 vanwege de jurysmaak op je verzorging?

Nibbit schreef:Wassen kost echt veeel meer tijd dan vlechten, dus TS wees blij dat je geen lichtgekleurd paard hebt, dan was je nog 2 uren extra kwijt
, maar normaal gaan alle paarden dagelijks na het werk onder de spuit en voor concoursen sowieso ook in de shampoo om alle stof en vuil er zeker uit te hebben (of ik moet echt te weinig tijd hebben, maar dat is dan bij onverwachte omstandigheden, anders sta ik desnoods om 4 uur 's nachts te wassen). Dus ongeacht of het een vos, een bruine, een zwarte of een schimmel is, ik doe er evenveel mijn best voor. Alleen de ene moet wel 6 keer overnieuw gewassen omdat er nog iets op zit en de andere maar 1 keer, maar ik kan dus echt niet zeggen dat het extra werk sowieso in de lichte paarden of de hoge witte benen zit, dat ligt helemaal aan de 'netheid' van het paard. Ik heb dus zelf de meeste 'last' van hele donkergekleurde paarden, omdat ik vind dat je zulke paarden ook totaal glanzend en stofloos moet binnenrijden dus ook op wedstrijd moet daar nog eens extra ontstoft en liefst voor ik de ring inga ook nog een keer. Op schimmels zie je toch nauwelijks glans dus daar valt stof ook veel minder op, als die thuis goed vertrekken en ze hebben geen stomme grapjes als tegen de stang mesten, blijven ze ook wel netjes tot in de ring.
musiqolog schreef:Relaxed schreef:Waarom ga je dan uberhaupt op concours? De wedstrijd an sich is ook een tijdvretend gebeuren.. Of waarom rijd je dan paard? Paardrijden kost immers ook bakken met tijd..
Opmerking van het hellend vlak. Ik vermoed dat AndreaB het rijden en de wedstrijden op zich een stuk minder vervelend vindt. Dáárom dus.Citaat:Tja sorry hoor, invlechten hoort er gewoon bij..
Waarom? Het is toch officieel toegestaan om zonder vlechten te starten? Als jij het een aanfluiting vindt, moet je vooral blijven vlechten, maar je kunt het een ander niet verbieden.
Idem voor wedstrijden, bij alles is wel iets minder leuks, maar dat wil niet altijd zeggen dat je het dan maar gewoon niet moet doen.. Zou wel lekker makkelijk zijn trouwens