x

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wildhorse99

Re: poll over wedstrijdkleding op KNHS site!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:14

Ik vind het opzich ook prima met de huidige regels, grote veranderingen vind ook ik niet nodig. Enige dat het wel "losser" mag zijn met sommige regels.
Bv de knopen op een jasje(ik rij officieel met een jasje dat volgens de regels niet mag, heb een Robby's met een ritssluiting ipv knopen), ook een trainingsshirt zonder plaston zou ik prettiger vinden.
Zomerteneu waarbij ook een wit shirt wordt toegestaan(zonder emblemen/teksten etc) graag.
En de mogelijkhied om sneller in zomertenue te rijden is af en toe geen overbodige luxe, paar weken geleden was het bloedheet voor het gevoel(vooral door de drukkende warmte) terwijl de temperatuur zelf niet zo gek hoog was, toen was het even goed zweten geblazen, zomertenue was geen optie omdat deze niet was goedgekeurt ivm de (te lage) temperaturen....
Maar waar ze ook wat losser in kunnen worden is de kleur zitvlak, je broek moet nu wit, beige, geel zijn. Wit met grijszitvlak bv mag officieel niet, dat zou wat mij betreft ook aangepast mogen worden waarbij een zitvlak in bv grijs, zwart, bruin ook toestaan.
Ik denk dat als je te veel veranderd het een nog grotere poppenkat gaat worden. De punten die ik nu noem zijn wat mij betreft echt nuances in de bestaande regels...

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:39

Ik vind er tenue eigenlijk wel oké, maar naar andere stoffen en materialen mag wel gekeken worden. Misschien een soort zomeruitvoering van een jasje :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:44

Bodywarmer van een dun stofje of een soort sportief, dun giletje zou al een heeeeeele verbetering zijn.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:46

Je bent toch niet gebonden aan een stofsoort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:51

Alane, helemaal niet. Al ga je in een dun katoenen jasje rijden.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:15

Melisding schreef:
Ik vind er tenue eigenlijk wel oké, maar naar andere stoffen en materialen mag wel gekeken worden. Misschien een soort zomeruitvoering van een jasje :)

De duurdere jasjes zijn allang van 'betere' materialen. Ik heb zelf een goedkoop jasje voor het springen (lelijk ding dat toch onder mn BP zit en voor de dressuur een jasje van esperado en merk echt 100% verschil hoor! Heerlijk jasje, waarin ik echt een heel stuk minder zweet (of in ieder geval, waar het zweet sneller verdampt...)

Verder vind ik het erg jammer (en kort door de bocht van de KNHS) dat ze in deze poll het springen en de dressuur op een hoop gooien. Dressuur: behouden dat jasje!!
Springen: Lekker in mn roze zomershirtje met mn BP! Ook als het 'slechts' een graadje of 20 is! Stijf gedoe met die jasjes en je ziet er toch niks van...

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:27

Mijn jasje is nu ongeveer 3 jaar oud alweer. En was toen behoorlijk prijzig, dus ga nu niet zo snel weer een dure aanschaffen. Als die aan vervanging toe is zal ik wel even op zoek gaan naar dat merk waar je had over had :)

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:32

Men zou zich beter wat meer bezig kunnen houden met het correct paardrijden op wedstrijden ipv er als een soort toppers te paard uit te willen zien.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:59

Melisding schreef:
Mijn jasje is nu ongeveer 3 jaar oud alweer. En was toen behoorlijk prijzig, dus ga nu niet zo snel weer een dure aanschaffen. Als die aan vervanging toe is zal ik wel even op zoek gaan naar dat merk waar je had over had :)

Zijn wel meer merken die fijne stofjes hebben hoor! Deze was nog een van de 'goedkopere' :P Maar als je veel wedstrijden rijdt, is het zeker de investering waard...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:49

The_Stig schreef:
Men zou zich beter wat meer bezig kunnen houden met het correct paardrijden op wedstrijden ipv er als een soort toppers te paard uit te willen zien.

Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten? 8)7
Bij alle puntjes op de i hoort ook een nette presentatie van ruiter en paard.

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:39

Ik heb ook gestemd
Ook ik vind dat het er nu goed uit ziet en we niet straks allemaal in roze apen pakjes op ons paard hoeven te zitten
wel zouden ze een meer ademende stof kunnen gebruiken maar als dat ten kosten gaat van hoe het eruit ziet vind ik dit ook geen goed idee.
kortom, ik vind het prima zo, alleen als het erg warm is zit het vaak niet fijn dus daar zou iets aan gedaan kunnen worden

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:17

Urielle schreef:
The_Stig schreef:

Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten? 8)7
Bij alle puntjes op de i hoort ook een nette presentatie van ruiter en paard.

Natuurlijk, daar heb je helemaal gelijk in! Maar af en toe krijg ik het idee dat de kleur van het jasje of de glitters op de sporen bij sommige mensen belangrijker zijn dan de proef zelf. En ik vind dat sinds de vorige aanpassing nog erger geworden. Je ziet soms rijdende disco ballen voorbij komen. Daar zijn de wedstrijden niet voor, althans dat is mijn mening.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:44

Waar zie jij discoballen voorbij komen dan? Ik zie ze nooit namelijk! Ik heb op wedstrijd (dressuur heb ik het dan over) altijd het idee dat ik de enige ben die niet in het zwart-wit rijdt. Overigens rij ik niet als een discobal rond hoor. Heb een grijs dekje met paarse rand en bijpassend oornetje en rij met een zwart jasje met paarse krijtstreep en een paarse bies op de kraag. Maar ik zie om mij heen alleen mensen die strak vasthouden aan zwart-wit of bruin-creme.

romiley_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:42

Ik vind juist als ik alle nette kleertjes weer aan heb, lijkt het allemaal net echt. Vind ik echt het einde. Ik zou er niet aan moeten denken om in mn tshirtje een dressuurwedstrijd te moeten rijden. Het hoort gewoon zo, klaar :)

Xxjonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:44

ik heb er nee gestemt

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:50

Ik heb nadat ik gestemd heb een mail gestuurd naar de KNHS. Dat ik het jammer vond dat ze dressuur en springen op 1 hoop gooien in deze vraagstelling. Kreeg heel netjes een berichtje terug dat ze het fijn vonden dat ik mijn stem uitleg en specificeer. Ze gingen het meenemen...