Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stef schreef:En wie zegt trouwens dat het anky haar laatste keer was? Van salinero ja, van anky.... Dat heeft ze eerder geroepen
Mootje1980 schreef:stef schreef:En wie zegt trouwens dat het anky haar laatste keer was? Van salinero ja, van anky.... Dat heeft ze eerder geroepen
Dat is inderdaad nog maar de vraag! Ik hoop haar over 4 jaar (met Upido?) weer te zien schitteren! Ik kan me geen spelen zonder Anky herinneren en eigenlijk ook niet voorstellen. Maar voor nu... in ieder geval een memorabel afscheid van Salinero en een welverdiend pensioen...
NoekAa_ schreef:Of het oneerlijk was kan ik niet zeggen, ik vond het wel onduidelijk. Ik kon er nou niet echt een pijl op trekken. Dacht ik dat er een een super goede kur had gereden kreeg die relatief lage punten terug. Ik maak me er maar niet meer druk om.
Ben er wel voor om excessen bij het jureren in te dammen door bv de hoogste en laagste score weg te strepen. Er zaten af en toe wel hele grote verschillen tussen. En misschien wat meer duidelijkheid over wát ze nu willen zien. Willen ze een spectaculaire proef, waarin af en toe wat meer 'gereden' moet wordenof een wat brave maar wel heel vriendelijke proef.
PocoGaucha schreef:waar het bij charlotte in de overgang galop-piaffe fout ging, ging het bij Valentina Truppa veel beter op hetzelfde onderdeel. maar zij is 15de geworden. je kan/mag op 1 foutje gewoon niet de hele rit afkeuren.
over de plaatsing van anky, ik denk dat wij Nederlanders er toch ook anders tegenaan kijken, bij de gedachte dat dit de laatste keer was voor deze combinatie werd ik al emotioneel(ben tegenwoordig een beetje emotioneel incontinent) dan ziet alles er al veel mooier uit. dressuur is nooit objectief, maar Charlotte ree gewoon goed, Adelinde ook, en nummer drie ook. ze hebben gewoon verdient gewonnen. als anky had gewonnen had ze het ook verdient, maar het is nu eenmaal niet zo.
misschien gaat anky nu helemaal 100% op reining, jammer dat dat nog niet op de os is.
Marjoow schreef:PocoGaucha schreef:waar het bij charlotte in de overgang galop-piaffe fout ging, ging het bij Valentina Truppa veel beter op hetzelfde onderdeel. maar zij is 15de geworden. je kan/mag op 1 foutje gewoon niet de hele rit afkeuren.
over de plaatsing van anky, ik denk dat wij Nederlanders er toch ook anders tegenaan kijken, bij de gedachte dat dit de laatste keer was voor deze combinatie werd ik al emotioneel(ben tegenwoordig een beetje emotioneel incontinent) dan ziet alles er al veel mooier uit. dressuur is nooit objectief, maar Charlotte ree gewoon goed, Adelinde ook, en nummer drie ook. ze hebben gewoon verdient gewonnen. als anky had gewonnen had ze het ook verdient, maar het is nu eenmaal niet zo.
misschien gaat anky nu helemaal 100% op reining, jammer dat dat nog niet op de os is.
Nee, ik had Anky geen medaille gegeven naar aanleiding van haar proef. Het was een hele goede proef en goed gescored, maar hoger dan Brons had ik sws niet verwacht. De moeilijkheidsgraad ligt veel hoger dan 4 jaar geleden, en naar mijn idee is Anky met Salli niet beter geworden in die 4 jaar, dan dat ze was in HongKong
Mootje1980 schreef:De hoogste scores zitten inderdaad aan het eind. Hoe zit dat dan eigenlijk met de volgorde van starten? (of is dit een suffe vraag) Zal de startlijst dan zo zijn opgesteld dat de favorieten als laatst komen of komt de jury dan in de 'flow' ?
stef schreef:Juist omdat er heel veel niet in het wereldje zitten en niet verder komen dan scherpe bitten en scherpe sporen....
Citaat:En dat gaat niet, omdat iedereen een andere Kur rijdt. Ze beoordelen echt wel alle onderdelen, maar niet als een proef. Ze beoordelen dus een uitgestrekte draf over de diagonaal , niet of ie van bordje naar bordje gereden is. Dit omdat de jury niet weet of het de bedoeling is van bordje tot bordje te rijden of niet. De ruiters leveren niet van te voren hun proef op papier in.
badeendje schreef:Ja dat begrijp ik, maar dan zouden ze alsnog een cijfer kunnen geven voor dus bijv. de aanleuning, zo bedoelde ik het.
winnie03 schreef:Ik ben ook van mening dat er iets niet klopt in deze jurering. Ik kan er maar niet over uit, ongeacht of ze terecht gewonnen heeft of niet, dat een proef als deze 90% heeft gescoord. Grijs gebied of niet een proef waar zo'n grove storing in voorkomt mag geen 90% kunnen scoren. Daarnaast vond ik de passage van Valegro vele malen minder sterk dan de passage-piaffe van Parzival.
MerelxG_R schreef:Wat ik er van vind? Dat we eens moeten stoppen met al dat gezeur over wel/niet eerlijk gejureerd/gereden bladiebla.
nikkielvis schreef:gummie begrijp wel wat je bedoelt.
Maar wat de een mooi vind hoeft het andere jury lid niet zo te zien.
Het blijven uiteindelijk ook maar mensen die ieder een eigen mening heeft en
een andere kijk geeft op een oefening