Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xAppelmoes schreef:Ik vind het niet alleen ontzettend irritant op concours, maar ook op de manege. Mijn paard trapt, en heeft al een keer een Duitse Herder een gebroken poot getrapt omdat die hond los liep in de bak waar ik aan het rijden was. Erg sneu voor de hond natuurlijk, maar dan spreekt de eigenaar mij erop aan dat ik maar uit moet kijken. Ja hallo, sinds wanneer is het een hóndenbak ipv een páárdenbak..
maar ik heb ipv honden ook vaak last van kinderen met mijn mini shetlanders, die hebben natuurlijk een hoog knuffelgehalte en de ene pony houd helemaal niet van kinderen. Komen mensen naar je toe om te vragen of hun kind er even op mag en als je dan nee zegt omdat je pony niet zadelmak is en het ook echt niet leuk vind als er een op z'n rug zit kijken ze je zo bijna boos aan van nou dat kan toch best even? Of ongevraagd een kind erop zetten heb ik ook wel eens gehad. Daar irriteer ik mij ook heel erg aan op concours. nicky_rilana schreef:maar dat is dus juist het probleem bij springen zou ik het ook niet zo erg vinden maar omdat het bij het dressuuren juist zo stil is schrikken ze er van.
op een dag zijn ze dood), langs de trampoline waarop mijn dochter staat te springen, langs de sproeiers die mijn achterbuur ineens opzet vanuit het niks, langs de vrachtwagens van het transportbedrijf waar de chauffeurs ook nog na de dienst de hogedruk opzetten en langs het speelhuisje met schommel en glijbaan van de buren waaraan ook nog wel eens lakens ed wapperen. Sorry, dan vind ik het buitengewoon jankerig om met een wedstrijdpaard te gaan lopen piepen over een hond, een paraplu, een bloembak, een kinderwagen, een geluidsbox,.. Ja, ook mijn wedstrijdpaarden kijken nog wel eens, dan kunnen ze evt. nog een schop onder hun kont erbij krijgen ook, zijn ze nou helemaal! Dat verschil in mentaliteit doet heel veel, ik ben pissig op mijn paard dat ie gaat lopen zeuren, de dressuurmiepmentaliteit is dat het allemaal de schuld is van de hond/toeschouwer/organisatie/..
Pletje123 schreef:En komen jullie al die vervelende types op concours tegen? Of worden er hier nu ook voorvallen van op pensionstallen naar voren gehaald? Ik ga al een aantal jaar regelmatig op wedstrijd en heb nog nooit last gehad van een hond die mijn proef verziekte..
xAppelmoes schreef:Pletje123 schreef:En komen jullie al die vervelende types op concours tegen? Of worden er hier nu ook voorvallen van op pensionstallen naar voren gehaald? Ik ga al een aantal jaar regelmatig op wedstrijd en heb nog nooit last gehad van een hond die mijn proef verziekte..
In de proef heb ik het nog niet meegemaakt, het probleem is vooral dat die beesten los over het losrijterrein lopen.
Urielle schreef:heleen88 schreef:blijkbaar ben ik dus echt niet de enige,
maar ik vraag me ook echt af WAAROM moet een hond mee naar wedstrijden?
ik zelf zou het alleen maar lastg vinden, moet er steeds om denken en kan daarom niet gaan en staan waar ik wil zo'n dag,
Ik kan niet voor andere mensen praten, maar voor onze situatie geldt in elk geval dat de hond toch al nauwelijks mee weg kan a) omdat ik zelf praktisch altijd thuis ben ivm thuismoeder en de stallen aan huis en b) omdat de plaatsen waar je komt bijna altijd een hondenverbod hebben en de hond dus (in mijn ogen) toch al veel te veel thuis zit. Ik vind het een naar idee dat ik dan in het weekend op concours ben en mijn hond in de schuur zit weg te rotten. Voor de hond is een wedstrijd net zo'n leuk uitstapje als voor haar vrouwtje en de paarden. Zo zit het bij ons.
Ariebren schreef:Maar waar het mij omgaat.
Honden bezitters moeten ook rekening houden met het gebeuren waar ze de hond mee naar toe nemen.
En als je dan langs de bakrand loopt en gebeten wordt door een aangelijnde hond ??
Mijn voetjes zitten dan ook los.
En als je een stapje achteruit doet tijdens filmen van de proof?
En er zit een hond achter je te snuffelen aan je benen ??
Auw pootje.
Honden bezitters moeten rekening houden met andere honden en mensen.
Ariebren schreef:Honden bezitters moeten rekening houden met andere honden en mensen.
heleen88 schreef:Urielle dat heeft niks met dresuurmentaliteit te maken het heeft te maken met een stukje veiligheid, ik vind het is een PAARDEN evenement en als ik dan kalkoenen sta in te draaien en der loop een hond omheen te sjezen waar mijn paard niet tegen kan , omdat ze gewoon weg niet vaak met honden te maken heeft en ik daardoor mijn handen open heb liggen vind ik dat storend ja helemaal als de eigenaar in geen velden of wegen te bekennen is, in de ring heb ik er nog geen last van gehad,
) en totaal tegen mijn verwachtingen in springt de hengst weg (beest is hartstikke nuchter en heeft al zoooveel gezien dat ik echt niet had gedacht dat een paraplu nog een issue ging zijn) en is alle concentratie, ontspanning en aanleuning kwijt, zo'n 10 minuten voor ik erin moet. Ja da's even rot getimed. Maar geen haar op mijn hoofd die erover denkt om een parapluverbod in te laten stellen
en de vrouw die haar plu inklapte heb ik gevraagd om hem weer open te doen. Met de proef werd het ook niks meer geloof ik, maar het was wel een mooie gelegenheid om te zorgen dat hij er nooit meer van zou schrikken! Moet die vrouw zich laten natregenen omdat het paard wat ik meeneem zich niet weet te gedragen? Ik vind dat belachelijk, IK kies ervoor om hem mee op wedstrijd te nemen, IK kan op mijn vingers natellen dat er wedstrijden gaan komen waar peerdlief dingen te zien krijgt waarvan zijn ogen op steeltjes gaan en wie weet explosieve reacties komen. Wil ik dat niet, dan moet ik lekker veilig thuis in de voorspelbare bak blijven. Pletje123 schreef:Ariebren schreef:Maar waar het mij omgaat.
Honden bezitters moeten ook rekening houden met het gebeuren waar ze de hond mee naar toe nemen.
En als je dan langs de bakrand loopt en gebeten wordt door een aangelijnde hond ??
Mijn voetjes zitten dan ook los.
En als je een stapje achteruit doet tijdens filmen van de proof?
En er zit een hond achter je te snuffelen aan je benen ??
Auw pootje.
Honden bezitters moeten rekening houden met andere honden en mensen.
Gebeten zelfs?! Dat is een ernstig vergrijp van een hond. Volgens mij dik je het nu enorm aan! En een keer op een pootje staan is niet zo erg, daar leren ze van. Als mijn hond me vreselijk voor de voeten liep, stond ik ook wel eens per ongeluk op zn poot. Ja.. een keer een piep en toen was de pijn alweer over. Ik ga er vanuit dat je niet blijft staan op de poot