B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Patje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:45

Afgelopen weekend mijn debuut gehad. Was supernerveus voor het (buiten) losrijden (=namelijk een heel groot terrein). Eerst maar 10 minuutjes gelongeerd, zodat de allermeeste spanning van mijn paard (8 jarige merrie van Onze Fons) af was. Losrijden ging boven verwachting goed. Eerste proef behoorlijk kijkerig (terwijl het in de binnenbak was waar ik wekelijks les, maar ja dan zit er niemand in het juryhokje...), tweede proef liep ze heel goed, kortom: ik was heel tevreden voor mijn debuut.
Vond de jury ook: 2 keer eerste met 184 en 196 punten!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:50

gefeliciteerd

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 23:24

mag ik me hier ook melden?
Ik ben op dit moment nog bezig met het overschrijven van mijn pony, maar als dat geregeld is gaan we ervoor: startkaart tussen de paarden 8-)
Ik heb mijn pony al bijna 8 jaar, maar we zijn nooit officieel gestart. Mijn ouders hadden hier geen tijd voor helaas, onderlinge wedstrijden op stal wel gereden. Daar rijden we inmiddels L2 tussen de paardenruiters die wel landelijk starten. nadat we 2x een 1e plaats reden en we in de 190 punten kwamen toch maar besloten om voor een startkaart te gaan en het in de B 'voor het echie' te doen. We kunnen starten bij ons op stal en op de dressuurstal om de hoek, daar kunnen we lopend naartoe. Ben ontzettend benieuwd hoe hij het daar gaat doen, ik ben van plan daar eerst een keer gewoon te gaan rijden, aangezien hij (op buitenritten en vakanties na) geen vreemd terrein gewend is.

Ons debuut staat dus voor van de zomer gepland, een paar jaar verlaat maar we gaan het toch maar doen! Ik vind het ontzettend spannend :')

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:53

Leuk allemaal mensen die ook net beginnen. Patje, dat is echt een mooi debuut!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:27

Mooi debuut, Patje.

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:47

Wat een superdebuut zeg patje! :)

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:17

Patje71 schreef:
Afgelopen weekend mijn debuut gehad. Was supernerveus voor het (buiten) losrijden (=namelijk een heel groot terrein). Eerst maar 10 minuutjes gelongeerd, zodat de allermeeste spanning van mijn paard (8 jarige merrie van Onze Fons) af was. Losrijden ging boven verwachting goed. Eerste proef behoorlijk kijkerig (terwijl het in de binnenbak was waar ik wekelijks les, maar ja dan zit er niemand in het juryhokje...), tweede proef liep ze heel goed, kortom: ik was heel tevreden voor mijn debuut.
Vond de jury ook: 2 keer eerste met 184 en 196 punten!

kei mooi debuut! *\o/*

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:12

Hey!

Ik ben nu B+7 dus moet er nog 3 maar ga denk voor de 16 voor ik over ga :P .

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:22

Zou ook willen starten met mijn nieuwe aanwinst maar twijfel nog erg of we er klaar voor zijn..

Mijn laatste wedstrijd (B) is 15 jaar geleden, mijn paard heeft met de vorige eigenaar alleen een onderling wedstrijdje B gereden en wil eigenlijk eerst heeeeel zeker zijn dat we geen modderfiguur slaan! (beetje perfectionistisch :o )

Wanneer vinden jullie dat je klaar bent om te starten? :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:52

Als ik soms ruiters in de B zie rijden, dan ben je tegenwoordig klaar als je weet dat je met het hoofd aan de voorkant op het paard moet zitten en weet wat stap draf en galop is :+
ik denk dat als je je paard ontspannen rond kan sturen en netjes je figuren kan rijden in alle gangen je al ver genoeg bent voor de B :j

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:10

Hoi! Ik sluit me aan. Ben vorig jaar oktober voor het eerst gestart met mijn merrie. Heb 4 wedstrijdjes gereden en twee wp bij elkaar gesprokkeld. Ik (en daardoor ook mijn paard) vind het allemaal erg spannend, maar ook heel leuk om te doen. Helaas dit jaar 1 keer gestart wegens ziekte, maar we gaan er hoop ik snel weer tegenaan. Voor het eerst buiten, ook heel spannend. Ik weet dat ze het kan, dat laten we tijdens het lessen wel zien, nou nog in de ring!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:12

Ik vind dat als je paard correct nageeflijk loopt op 2 teugels links en rechtsom in alle 3 de gangen en je de figuren kunt rijden je klaar bent voor het B

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:17

Ik meld me hier ook,
wij hebben volgende week ons debuut in Helvoirt.

En ik ben nu echt zenuwachtig, dit voor ons beide onze eerste officiële wedstrijd...
Soms gaat het zo goed dat ik denk: goh, eitje,
Maar de laatste weken is hij echt in een 'nee ik vind alles om mij heen veeeeeeeeeel interessanter', dus hij loopt de hele tijd overal naar te kijken en hinnikt bij elk paard dat hij langs ziet of hoort komen :+

In principe kan hij prima lopen, al vind hij linksom buigen erg moeilijk, maar hij is erg snel afgeleid en ik geef te gemakkelijk op. (hij heeft geen zin, dit word het niet vandaag, laat maar :o )

Ik ben tevreden als ik gewoon een proef kan rijden IN de ring :D

Wat doen jullie de dag voor de wedstrijd? nog even hard trainen? of juist alleen wat basis dingetjes? of helemaal niks?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:22

Ik rij de dag voor een wedstrijd meestal rondje buiten.. Niet hard trainen, zijn ze miss moe of spierpijn

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:40

haha Ilse_123, ik herken het: ga ik serieus proeven oefenen, is alles inneens véél interessanter, gekke pony :')

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:12

Ik rij de proeven een keer, zodat ik zelf goed in mijn hoofd heb hoe de proef loopt. Verder niet iets extra's. Meestal wordt Pronk daar niet beter van. Ik neem alles wat in de proeven komt toch wel mee met de training. Dus alleen even de weg oefenen,haha!

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:18

ik rijd 5 mei 2 proeven, rijd deze week de eerste een paar keeer, loop hem zelf en teken hem in al mn schriften op school O:) volgende week hetzelfde met de tweede en week voor wedstrijd neem ik zer allebei goed door, moet genoeg zijn volgens mij ;)

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:26

Ik meld me ook we hebben ons debuut al gehad twee weken geleden. De mijne is pas sinds augustus onder het zadel en erg sensibel dus ik was heel tevreden dat het alleen bij rillerigheid bij de hekjes bleef maar de jury dacht daar anders over. Twee keer laatste maar wel superbraaf op het voorterrein en de doelstelling niet in het ziekenhuis belanden was gehaald.
@Ilse wij hebben onze tweede wedstrijd in Helvoirt dus wellicht komen we elkaar tegen! Die van mij vind buiging links ook erg moeilijk dat brak ons de vorige keer ook op. Ik moet niet teveel proefelementen oefenen want daar is ze veel te slim voor. Omdat die van mij nog vier moet worden in mei doe ik het rustig aan richting de wedstrijden zodat ze voldoende energie heeft op de dag zelf.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:06

hoi ! ik meld me ook. We hebben onlangs een oefenwedstrijd gehad, ik was heel zenuwachtig maar wel tevreden voor de eerste keer.
Ik heb me nu aangemeld bij een vereniging, en nu is het plan om binnekort te starten met mijn 17 jarige e-pony tussen de pony's. We hebben nog nooit een een echte wedstrijd gereden, dus ben benieuwd !

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:08

Ilse_123 : ik rijd nog een keer het proefje door, of longeren met pessoa teugel, en daarna lekker tutten :)
Laatst bijgewerkt door Majken op 22-04-12 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:13

Ilse_123 schreef:
Ik meld me hier ook,
wij hebben volgende week ons debuut in Helvoirt.

En ik ben nu echt zenuwachtig, dit voor ons beide onze eerste officiële wedstrijd...
Soms gaat het zo goed dat ik denk: goh, eitje,
Maar de laatste weken is hij echt in een 'nee ik vind alles om mij heen veeeeeeeeeel interessanter', dus hij loopt de hele tijd overal naar te kijken en hinnikt bij elk paard dat hij langs ziet of hoort komen :+

In principe kan hij prima lopen, al vind hij linksom buigen erg moeilijk, maar hij is erg snel afgeleid en ik geef te gemakkelijk op. (hij heeft geen zin, dit word het niet vandaag, laat maar :o )

Ik ben tevreden als ik gewoon een proef kan rijden IN de ring :D

Wat doen jullie de dag voor de wedstrijd? nog even hard trainen? of juist alleen wat basis dingetjes? of helemaal niks?

gezellig ik start ook in helvoirt, welke groep rij je de 1e op de 2e?
de mijne is nog best jong, dus die heeft vaak de dag voor mijn wedstrijd vrij. ik was hem dan helemaal en vlechten doe ik de volgende dag, ik was dan zijn voeten nog een keer.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:16

in welke kring rijden jullie?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:18

ik in den bosch jij?

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:25

kring helmond :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:33

Nog 14 dagen en dan mag Andryske voor het eerst mee op officiele wedstrijd. Heb afgelopen winter de onderlinge competitie bij onze rijvereniging met haar gereden. En dat ging netjes. Alleen de eerste keer hadden we geen winstpunt, omdat ze beide keren verkeerd aansprong in de galop. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen. Komende week nog even een paar keer in het land oefenen.