Op zoek naar Sponsor.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:48

Ik vind er weinig verkeerds aan zien hoor en ik vind het al helemaal niet netjes om zo iemand af te branden.

Ik wou dat er wat meer 14jarigen met zo'n instelling bij ons in de buurt waren, ik zou deze met een gerust hart uitnodigen als bijrijder!

Ervaring doe je op door op verschillende dieren te rijden, groot klein stug fijn, alles wat voorbij komt, daar leer je van. Je instelling is echt super dus ik hoop dat je snel iets hoort van je mailtjes.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:50

Sorry voor mijn misschien botte reactie, maar je moet goed voor ogen houden dat een carrière in de paardensport voor iemand waar de ouders niet in willen investeren, eigenlijk onmogelijk is. Nu wil ik je droom niet verpesten en als je goed les neemt kun je alsnog een eind komen. Maar met alleen goed rijden kom je er vaak al niet!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:51

Als je vind dat je een ruiter niet van foto's kan beoordelen, waarom plaats je ze dan? Volgens mij om te laten zien wat je kan ofniet?

De enige tip die ik voor je heb is dat je inderdaad op zoek moet naar een bijrijdpaard. Neem vervolgens goede les (privéles) en blijf niet hangen op een manege. Niks te nadele van een manege (en sommige daargelaten), maar als je echt verder wilt in de sport zul je intensiever begeleid moeten worden en betere pony's moeten rijden. Als jij op een stal gaat rijden en les krijgt van een goede instructrice en je echt goed bent/wordt, dan krijg je via via vanzelf wat aanbiedingen om weer hoger te kunnen komen en een stukje dichter bij je doel. Maar ook jij moet gewoon alle stapjes doorlopen. Zet het stallen van een pony op de manege waarbij iemand de stallingskosten betaald uit je hoofd. Dat is gewoon niet haalbaar. Waarom zou iemand jouw stallingskosten betalen, zonder dat je je al bewezen hebt in de sport? Dat gaat niemand doen.

Let ook op je eigen beperkingen. Je bent jong en je bent nu eenmaal afhankelijk van andere. Verwacht niet dat iedereen zomaar alles voor jou gaat betalen en/of jou gaat taxiën naar wedstrijden. Het is fijn als mensen je helpen, maar je zult zelf ook heel hard moeten werken!

Succes!

[edit] wat daffodil ook zegt. Een goede ruiter ben/wordt je pas als je op elk type/soort paard kan rijden. Staar je dus niet blind op de mooiste/duurste/chiqste paardjes, maar zie in elk paard uitdaging. Het is knapper om een htk paardje (niks mis mee hoor :)) omhoog te rijden of een moeilijk/stuk/sloom paard fijn aan het lopen te krijgen dan dat prototype dressuurpaardje (hoewel dat ook moeilijk genoeg is). Maar ga op zoek naar verschillende type paarden. Je leert er van en je weet wat er bij je past voor als je straks wel je eigen paardje kan betalen!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:57

Resistance schreef:
Ik vind dat je een ruiter niet op foto's kan beoordelen. Het is een manegepony waar ik daar op reed, en zoals ik al zei, dit is een half jaar geleden, en ik had eigenlijk op Bella moeten rijden, maar dat kon opeens niet (ik had Bella al ingeknot toen ik te horen kreeg dat ik opeens op Ludo moest) en ik had nog nooit op Ludo gereden, laat staan springen.

Manege paard of niet moet geen verschil maken vind ik . Dit veranderd niks aan jou inschatting niveau of je houding.
Dus ik zou wel oppassen met hoe je jezelf presenteert ,
Want hetgeen wat ik van deze foto,s af kan lezen is toch wel even wat minder goed als jij zelf verteld.
Waar ik wel mn vraagtekens bij zet is het feit dat jij zegt dat je ouders geen staling kunnen betalen.
Als ik jou nou eens zeg dat ik nu op het moment van een uitkering leef (dit heeft zijn redenen) en ik alsnog mijn paard fatsoenlijk aan kan houden.
kan ik me echt niet voorstellen dat jou ouders die beiden een goede baan hebben en nog eens een huis in zweden hebben geen 250 euro in de maand kwijt kunnen aan stalling.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:04

Aprils_joke schreef:
Resistance schreef:
Ik vind dat je een ruiter niet op foto's kan beoordelen. Het is een manegepony waar ik daar op reed, en zoals ik al zei, dit is een half jaar geleden, en ik had eigenlijk op Bella moeten rijden, maar dat kon opeens niet (ik had Bella al ingeknot toen ik te horen kreeg dat ik opeens op Ludo moest) en ik had nog nooit op Ludo gereden, laat staan springen.

Manege paard of niet moet geen verschil maken vind ik . Dit veranderd niks aan jou inschatting niveau of je houding.
Dus ik zou wel oppassen met hoe je jezelf presenteert ,
Want hetgeen wat ik van deze foto,s af kan lezen is toch wel even wat minder goed als jij zelf verteld.
Waar ik wel mn vraagtekens bij zet is het feit dat jij zegt dat je ouders geen staling kunnen betalen.
Als ik jou nou eens zeg dat ik nu op het moment van een uitkering leef (dit heeft zijn redenen) en ik alsnog mijn paard fatsoenlijk aan kan houden.
kan ik me echt niet voorstellen dat jou ouders die beiden een goede baan hebben en nog eens een huis in zweden hebben geen 250 euro in de maand kwijt kunnen aan stalling.

Percies wat ik bedoel. Alleen wat netter verwoord. Je presenteert jezelf als een toekomstig toptalent en verteld dat je instructeurs dat beaamen. Op de foto's zie ik echter een leuke manegeruiter die een laag parcoursje rond springt. Leuk, dat zeker, maar een toekomstig toptalent zie ik er niet in.

En als de foto's geen goed beeld geven van je rijkunsten, moet je ze vooral niet plaatsen, want commentaar krijg je altijd!

Ga lekker een bijrijd paard zoeken, neem priveles en blijf vooral genieten. Focus je niet teveel op die topruiter die je graag wilt zijn. Je hebt nog tijd zat om te leren meid!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:07

Aprils_joke schreef:

Wie zegt dat ze dit willen ? ;) ik vind het wel bizar dat ze voor een studie al sponsors gaan zoeken, maar ergens vind ik het niet vanzelfsprekend dat iemand alles van zijn/haar ouders zomaar krijgt.

@TS: Ik ben het hier wel met de rest eens dat je te hoog grijpt. Je hebt volgens mij een goede instelling, maar let op dat je niet te verwaand overkomt, denk meer aan het feit dat je wil leren, niet te veel aan wat je al kan. De foto's zien er niet slecht uit, maar het is zeker niet het niveau dat jij aangaf. Ik ben het er mee eens dat die foto's niet alles zeggen, en een goede houding hebben is ook niet alles, maar kritisch over jezelf zijn is ook een opstapje naar beter rijden.
En inderdaad: begin met de paarden van iemand waar je wat van kan leren, leer er het jouwe van en als je in de mogelijkheid bent ga je voor je eigen dier. En trouwens ... volgens mij rijdt de helft van de olympische ruiters met een paard dat niet van henzelf is ;) dus als je echt richting de top wil ben je misschien wel beter af op een sportstal ...

koennie

Re: Op zoek naar Sponsor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:26

Zo ik ga me er ook maar eens tegenaan bemoeien.....
Zoals je begint in het topic denk ik zozo, die kan hel wat.
Maar na een tijdje ga ik daar steeds mer aan twijfelen.
Wij zijn hier ook op zoek geweest naar bijrijders, en uit ervaring kan ik je vertellen, ik zit echt niet op meisjes te wachten die wel willen bijrijden, maar dan wel graag hebben dat ik het paard al opgezadeld heb klaarstaan en dan ook graag nog les willen omdat ze zichzelf niet bezig kunnen houden een uurtje in de bak.

Dus, ALS je graag wil rijden en zo wil leren, dan kost dat tijd en inzet. En als je laat zien dat je wil zijn er altijd mensen die je willen helpen.
Maar denk dan niet aan sponsors, maar aan particulieren die je een paard willen laten bijrijden.

En, maar daar kan jij verder niets aan doen natuurlijk, vind ik het wel een beetje raar verhaal dat je ouders wel een 2e huis in Zweden kunnen hebben, maar sponsosrs nodig hebben om de school van je zus te kunnen betalen. Lijkt me van een afstandje de wereld een beetje op zijn kop.
Maar als je vader zo goed is in het zoeken van sponsors zou ik zeggen zet hem aan het werk en laat zien wat hij kan...............
SUCCES!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:16

Wij hadden dat huis in Zweden al voordat ik ging paardrijden, en voordat mijn zus ging studeren. Mijn zus deed The Royal College of Music in London, en ze had daarvoor geld nodig om daar te kunnen studeren, maar dat hadden wij niet. Mijn ouders werken ontzettend hard, maar al dat geld gaat naar het huis in Zweden. Dat kan niet anders. Dan zijn verder privezaken.

Het was verder inderdaad stom om die foto's neer te zetten. Dat moet ik toegeven. Maar ik wil mezelf gewoon zo ontzettend graag bewijzen, dat ik er echt alles aan doe en alles probeer om hogerop te komen. De foto's zijn dan ook van een half jaar geleden, dat is inderdaad stom om neer te zetten. Dat is mijn fout.

Ik werk op de manege op zaterdag in de stallen van mijn instructeur, Jordy Duijndam. Die zijn op de manege en daar staan wat sportpaarden en handelspaarden gestald. Ik doe nu vooral nog poetsen en losgooien en af en toe uitstappen. Ik wil ook werken voor de sport/paarden. Koennie zei dat ze niet op zoek was naar meisjes die alleen maar willen rijden, maar zo ben ik niet. Ik ben altijd in de stallen in de weer, aan het poetsen, pony's scheren, noem maar op. Ik vind dit zelf ook leuk om de pony's/paarden er wat mooier uit te laten zien. Ik ben dus geen lui meisje wat alleen maar wil rijden, maar ik doe verder ook nog heel veel.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:51

Pas wel op dat je jezelf niet overschat. ;)
Dat zeg ik niet door de foto's ofzo hoor. Maar je zei dat je in de les op M/Z niveau reed?
Op een manege is het niveau vaak een stuk lager dan het niveau bij KNHS wedstrijden.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:14

Ik zou ook een bijrijdpaard gaan zoeken, en probeer jezelf naar het Z te rijden. Als je 2x Z bent geweest kun je elk paard wat oud genoeg is Z starten, en opzoek gaan naar een goede merrie waarbij de eigenaar het sportpredikaat wil.
Nu met manege-ervaring een goed paard gaan zoeken valt niet mee, de meeste eigenaars betalen liever voor een goede ruiter dan dat ze iemand van de manege erop zetten (Dat wil niet zeggen dat Jij slecht rijdt, maar op de manege vind je wel heeeeeel veel slechte ruiters die denken dat ze zo'n paard even naar het Z rijden!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:25

Daar heb je gelijk in, maar de meeste mensen in mijn les hebben dus eigen pony's/paarden, en rijden KNHS wedstrijden, en de instructie op Manege de [naam] is heel goed. Zij zijn voornamelijk zelf ook wedstrijdruiters, mijn eigen instructeur springt vaak op het CHIO, en een paar andere rijden op enorm hoog niveau dressuur. Maar als het lukt met een bijrijdpony, dan ga ik écht heel hard aan het werk, veel wedstrijden rijden en ervaring opdoen, en dan zien we wel weer verder. Hopen dat alles lukt en goed gaat! :)

Dat is dus waar ik me zo aan erger, aan de mensen die denken dat iedereen die van een manege komt maar slecht is. Iedereen is ooit op een manege begonnen, mogen zij dan geen kans krijgen? Ik snap het wel van de eigenaars, ik zou zelf ook niet zomaar een of andere ruiter op mijn paard laten als ik die had, maar je kan het toch altijd even aanzien of de persoon waarom het gaat goed kan rijden of niet. En niet iedereen gaat ook opzoek naar een bijrijdpaard, het grootste deel van de manegeruiters rijd gewoon voor zijn lol.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:34

Het punt is dat je als eigenaar niet iemand op je paard wil hebben die maar wat probeerd. Veel eigen paarden zijn een stuk pittiger dan het gemiddelde manegepaard, en als eigenaar ben je aansprakelijk als er iets gebeurd.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:36

Let je wel op dat wedstrijdrijden ook geld kost? Lessen kost geld! En hoe ga je er heen? Heb je hier al over nagedacht? Ik vind je er erg makkelijk over denken. Wedstrijden rijden en hogerop willen komen is niet zomaar een kwestie van lekker rijden. Daar moet je voor trainen, lessen en vaak hard voor werken. Het moet mogen van je ouders, van de eigenaar etc.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:41

Even een andere vraag. Wat vind jij eigenlijk hoog niveau? Hoe zie jij het voor je, stel dat je een pony vind? Wat wil je bereiken, hoe lang wil je daar over doen, wat ben je bereid uit te geven aan bijvoorbeeld lessen en materialen? Willen je ouders wel met je mee naar wedstrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:13

Ik zou later het liefst tot de absolute top willen behoren, maar ik weet dat dit voor maar weinigen is weggelegd. Ik zou het liefst gewoon een pony hebben, daar lekker mee gaan werken, veel trainen en veel lessen nemen. Daar heb ik veel voor over, aangezien ik zeer fanatiek ben. Ik zou allereerst gaan starten, en dan hard werken met de pony om steeds beter te worden. Daar zou inderdaad tijd in gaan zitten, maar dat heb ik er ook voor over. Mijn ouders betalen nu voor mijn lessen zo'n 180 euro per maand geloof ik. Dat weet ik niet precies, maar dat kan ik uitrekenen door middel van hoe vaak ik les heb en hoe duur een les is. Mijn ouders hebben in de weekenden wel tijd om met mij naar wedstrijden te gaan. Ik rij nu ook heel vaak wedstrijd op de manege, en dan gaat altijd mijn vader of moeder mee. Ik zal in het begin niet zo ontzettend ver weg gaan rijden, dus dat is ook niet het probleem. Ik wilde graag op Manege de [naam] staan omdat je daar ook elke dag les krijgt met een eigen pony/paard, maar dat kan dus niet. Ik heb veel over voor de materialen. Dat vind ik een belangrijk punt, goed materiaal. Ik besteed nu al veel zakgeld aan dekjes/hoofdstellen/etc omdat ik dat leuk vind om op de manege mee te rijden.

Ik kan jullie ook zeggen dat de manegepony's waar ik op rij echt niet makkelijk zijn. Ik kwam ooit op een andere manege, en toen reed ik op een pony waarvan ze zeiden dat hij zo snel was. Niets van gemerkt. De pony waar ik op spring heeft nog wel eens haar buien, en gaat er vaak vandoor. Vooral in het parcours is zij niet te houden, daarom rijden er niet zoveel mensen op. De pony waar ik dressuur op rij is zo ongeveer het lastigste beest van stal, bokt iedere les ontzettend veel, terwijl hij vroeger zo'n ontzettend goede dressuur pony was.

Ik denk hier zeker niet gemakkelijk over zoals zap zei. Mijn ouders hebben me altijd alles al verteld van wat er allemaal wel niet bij komt kijken, dus ik weet inmiddels wel om wat voor kosten en tijd het gaat.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:16

Ok, ik zal proberen uit te leggen waarom ik dat vroeg en dan ook een beetje omschrijven wat je misschien kan doen. Ik vind je namelijk echt heel leuk en gemotiveerd overkomen, als je in de buurt woonde had ik je misschien zelfs aan een paard kunnen helpen maar misschien kan ik je met wat tips en inzichten toch een heel klein beetje op een andere manier helpen.

Weet je wat, ik ga je even een pb sturen, dat praat wat makkelijker.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:19

Resistance schreef:
Mijn ouders hebben me altijd alles al verteld van wat er allemaal wel niet bij komt kijken, dus ik weet inmiddels wel om wat voor kosten en tijd het gaat.

Geloof mij :)) dat weet je pas als je er een hebt gehad of een fulltime hebt verzorgd (vooral tijd dan):P en je hebt ook niet altijd zin ...
maar wie niet waagt niet wint, of je het leuk gaat vinden/ aan kan weet je pas als je het probeert :)

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:24

ik kan je alvast vertellen de paarden wereld is hard.
en je zal er voor moeten knokken, het geluk hebben met een enorm goed paard om ver te komen,op jou leeftijd moet je ook niet verwachten voor een sponsor die je een goede pony geeft, daarbij vind je wel een gek die dat zou doen, zal deze dingen van je gaan verwachten die je misschien niet waar kan maken, dan is ineens je sponsor ontevreden stopt dus met jou en jij kan varwel tegen je pony zeggen. het enigste wat ik kan bedenken is ga zo door met je wedstrijden, kom steeds verder leer steeds meer pony's en paarden rijden, ga opzoek naar een verzorg pony, en kijk of ja daar weer verder mee kan komen. vervolgens zoek je een baantje(voor nu krantenwijk en vanaf je 16e misschien in de supermarkt) en dan al je geld opsparen voor een paard. als je dit lukt. heb je een goede discipline om dan dus ook een pony/paard te kunnen nemen en met volle overtuiging hierin door te gaan. maar ik vrees dat je zelf gewoon keihard moet knokken ervoor, en dan ook wel 3x zo hard als de andere die wel zomaar een toppony onder hun kont gestopt krijgt.
zelf werk ik nu ook in de paarden maar denk erom, dat het ook erg teleurstellend kan zijn, wanneer er meer van je verwacht word dan je aankan, en je salaris is 3x niks en het is keihard werken! maar succes ermee. als dit je al lukt zal je zeker ver kunnen komen, en dat ligt alleen aan je discipline die je er dan voor hebt opgebracht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:34

Ik weet wel een heel klein beetje hoe het is om een pony te hebben, want in Zweden (waar wij dus een huis hebben) hadden we voor drie maanden lang twee pony's en een veulen in een wei dichtbij ons huis staan. We hadden ze gehuurd. Het beviel me goed, maar was inderdaad erg hard werken. 's Ochtends ontzettend vroeg je bed uit, wei uitmesten, voederen, poetsen, etc.... alles wat erbij komt kijken. Ik ging dan wel niet op wedstrijd, maar ik weet ongeveer hoe de verzorging is, en dat heb ik ervoor over. Natuurlijk is het heel anders om in Nederland een eigen pony/paard te hebben. Ik heb ook veel vriendinnen met eigen pony's, en die vertellen mij ook dat het ontzettend veel werk is, maar dat ze uiteindelijk wel veel plezier hebben met hun pony.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:55

Hmmm, ik lees hier een verhaal dat heel mooi is verwoord, maar ook de droom is van een heleboel andere meisjes van 14. resistance: welke f proef rijd je nu? Ga daar eerst eens verder mee aan de slag totdat je in de F20 zit. Dan kan je een manegestartkaart (al eerder trouwens) bij de KNHS aanvragen en jezelf gaan bewijzen, er zijn wedstrijden genoeg op de manege zelf. Zoals ik de Prinsenstad ken zullen ze je echt die kans wel geven als je talentvol bent. Daarnaast is het een hele grote manege, dus vraag ook eens rond of je daar een pony mag bijrijden. Misschien is het hard om te zeggen, maar je kan het echt vergeten dat je een sponsor gaat vinden die 400 euro per maand gaat neerleggen voor je. Een bijrijdpaard is een goede eerste stap, maar zover was je inmiddels al. Daarnaast heb ik ook een beetje twijfel of je echt zoveel talent hebt. Misschien goed om daar eens oprecht met Jordy over te praten, voordat je je hele toekomst daarop gaat focussen. Je hebt een goed stel hersens, dus je hebt heel veel andere mogelijkheden. Ik wil je veel plezier in het paardrijden toewensen, geniet ervan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:53

Dat is dus mijn probleem, er zijn heel veel veertienjarige meisjes die dat ook willen, maar niet alles er voor over hebben. Als er dan een paar keer iemand tussen zit die dat wel heeft, word diegene gelijk met de anderen vergeleken. Ik was er al achter dat een sponsor zoiets niet zomaar gaat doen, dus dat is niet hard, het is gewoon de realiteit. Dat heb ik mijzelf nu beseft. Ik ga ook een briefje op het prikbord hangen om te kijken of er op de manege bijrijdpaarden zijn, want dat is natuurlijk altijd nog het handigst.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:03

Ok, slim. Ik ken voorbeelden waarbij dat is gelukt op Prinsenstad. Beste is toch even bij de instructie informeren, die weten meestal wel wie er op zoek is. Welke F proef rij je nu? Ik jureer wel eens bij jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:27

Ik rij nu F4. Ik rij in de les al veel hoger, maar doordat ik nog niet zo lang rijd zoals je eerder in dit topic kan lezen, zijn er nog niet zoveel proefjes geweest waar ik aan mee heb kunnen doen (ik ben pas wedstrijden gaan rijden toen ik een jaar reed) en sommige proefjes daar kon ik ook niet aan meedoen door omstandigheden of geen tijd. De pony waar ik op rijd is een dressuurpony die helemaal verpest bij ons op de manege kwam, maar ik heb weer heel veel met hem opgebouwd. Ik heb hem weer leren wijken, en hij kan ook een beetje uitgestrekt lopen. Helaas zijn er bij hem toch nog een paar dingen die mis gaan: Hij wil soms nog niet zo lekker aanspringen in galop, en hij gaat vaak bokken als je hem ook maar een klein tikje geeft. Daar ben ik dus hard mee met hem aan het werk.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:35

Ik denk niet dat men op basis van het rijden op een manege paard kan zeggen dat er een grote carrière voor je weg is gelegd.
Inderdaad als je ergens wilt beginnen zou ik gaan zoeken naar een paard om bij te rijden. Je kunt een advertentie plaatsen op Bokt,
speurders en marktplaats om te beginnen. Er zijn veel mensen die niet voldoende tijd hebben, vaak mag je met zo een paardje
ook wel starten op concours. Heel veel succes in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:01

Hmm... Zo onderhand begin ik toch het gevoel te krijgen dat je nog niet zo goed rijdt als je zelf denkt... Als je 13 wedstrijden in een jaar hebt gereden had je (als je steeds een promotiepunt hebt gehaald) alleen dit jaar al in F6 kunnen zitten. Komt nog bij dat je tot F6 mag instromen dus als je echt al zo netjes rijdt hadden ze je wel hoger laten instromen lijkt me.... Kan het natuurlijk verkeerd hebben hoor, maar gevoelsmatig (F4, de foto's een stukje terug in dit topic, nog maar een paar jaar rijervaring) denk ik dat je nog niet zo ver bent als je zelf denkt.

Ik denk wél dat je over doorzettingsvermogen beschikt en gewoon graag verder wil komen. Een tip die ik je mee kan geven is dan ook: sta ervoor open om verder te leren. Als je gaat zoeken naar een bijrijdpony of paard, zorg er dan voor dat je jezelf niet voordoet als een sterruiter die volgende week een M-proef kan rijden met het paard of de pony in kwestie, maar gewoon als een meisje dat graag verder wil komen.