Invlechten met springwedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:44

Het doet niks met je stijlpunten, maar ik vlecht ze vaak wel, vind ik er wel watnetter uit zien..

Aieshja

Re: Invlechten met springwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:35

Volgens mij is het per jury verschillend of het wat met je stijlpunten doet, want sommige jury's waarderen het wel..

paardjelief2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:01

in elk geval is het mooi als je je paarde flecht,als ik het zou doen maak de het helemaal niet uit als ik stijlpunten kreeg of niet!maar het zal tog leuk zijn als je wel stijl punten krijgt.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:52

Ikzelf heb 2x een springwedstrijdje gedaan.
Had daarvoor altijd dressuur, dus had er nog knotjes in zitten.

Vind eigenlijk dat het je eigen keuze is. Het telt niet mee met de stijlpunten dacht ik..

lara331

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:22

vlechten is natuurlijk mooier, en netter maar los gaat volgens mij ook.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:23

Per 1 april wordt een deelnemer ook beoordeeld op "algemene indruk", en niet meer op Binnenkomen, Halthouden en Groeten. De verzorging valt ook onder "algemene indruk", maar dat wil nog steeds niet zeggen dat er gevlochten moet worden. Als de manen netjes, handbreedte, naar 1 kant hangen, mag dat ook.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:14

Texelse, zou het dan niet zo zijn dat een jury de algemene indruk hoger beoordeeld wanneer er wél gevlochten is?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:19

Citaat:
Als jij plat op je pony boven de sprong ligt en je pony doet het hoofd omhoog kan ik je verzekeren dat het erg pijnlijk kan zijn als er knotten in zitten.
Een blauw oog door een knot heb ik al eens zien gebeuren!

Haha, _O- geniaal!

Wij vlechten wel altijd in, gewoon omdat dat er netjes en mooi uitziet, vinden het zelf net dat beetje extra.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:29

Annetje, er zullen zeker juryleden zijn die dan misschien net iets hoger geven. Ik hoor daar niet bij.
Verzorgde manen vind ik zeker zo mooi dan ingevlochten, dus ik punt niet hoger door knotjes/vlechtjes etc.

lotje1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:38

Heeee,

Ik wou m'n pony eerst ook in vlechten voor de stijlpunten maar vanaf 1 april telt verzorging maar 1x mee. En ik vind invlechten best rot werk, vooral met dit weer dus ik doe het niet.

Groetjes Liselotte

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:39

Ik denk als het maar verzorgt er uit ziet. Vlechtjes of knotjes vind ik zelf wel mooier staan met springen :j

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:09

Ik vlecht alleen in als ik zin en tijd heb.
de laatste tijd komt dat neer op nooit meer. Ik vind het wel leuk, maar mijn pony vind het vaak toch wat te lang duren en gaat staan draaien enzo. daar wordt het dan niet echt mooier op :+

Ik zou het eerlijk gezegd wel stom vinden als jury's hogere punten zouden geven voor een ingevlochten paard. Het staat nergens dat het moet of gewenst is, en er is ook geen onderdeel voor verzorging van het geheel.