Verhoging inschrijfgeld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:34

Ik start geen proeven met hoger startgeld dan 10 euro met uitzondering van de SGW. Anders start ik wel lekker in duitsland. Max 8 euro per proef bij de paarden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:41

KarinvdM schreef:
Alles wordt duurder, de boodschappen, de benzine, de energie etc etc...
Dat de wedstrijden ook duurder worden l
Vind ik dus niet zo vreemd.

ja maar het salaris word voor de meeste mensen alleen maar minder. Vind 10,00 euro ook meer dan genoeg. Het zal mensen best tegenhouden om te gaan starten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 09:59

KarinvdM schreef:
Lang niet alle verenigingen vragen ook daadwerkelijk zoveel startgeld Urielle...

Ik denk dat iedereen hier wel gelijk omhoog gaat,dat was met de 10 euro per proef ook. En ik begrijp best dat verenigingen ook kosten maken maar ik vind zelf 30 Euro voor tien minuutjes een beetje te gek worden. Vandaar dat ik dan zelf als ruiter kies voor een goedkopere optie.
Ik bekijk even wat er in de loop van het jaar gebeurt en verwacht zelf dus per 2013 over te stappen. Dan maar geen winterseizoen, c'est la vie.

mystique

Re: Verhoging inschrijfgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:23

Het is redelijk veel.
Bij €15,-is het een prijsstijging van 50% maar het prijzengeld gaat niet met 50% omhoog. Daarnaast wint ook niet iedereen het prijzengeld, dat is maar een kleine groep. Bij ons in de regio zitten veel proffesionals dus die rijden vaak de prijzen en dus ook het geld. Voor mij als amateur wordt het dus alleen maar betalen maar bijna nooit iets terug winnen.
Ga je naar 12,50 is het nog steeds een prijsstijging van 25% dat is best erg veel. Zeker als je kijkt dat de meeste salarissen op dit moment niet stijgen of weinig en zeker niet met 25%.
Jammer dat de ponyruiters niet omhoog gaan, wij paardenmensen betalen alles wel weer. Bij veel ponyruiters zit toch wel geld dus die kunnen ook best een verhoging betalen.
Ik ben blij dat ik dit jaar niet kan starten ivm leeftijd paard. Het wordt allemaal wel erg duur en dat op een leraren salaris. Het is bijna niet meer te betalen.
Ik denk dat ik maar voor de beperkte startpas ga want dan is het nog een beetje te doen. Betekent wel minder starten, helaas.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:45

Blij dat ik nu weet dat ik maximaal 7 euro mag betalen als B ruiter.
Ik heb al zovaak 7,50 of 8 betaald :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:41

Ik denk dat niet veel mensen minder zullen gaan starten door deze verhoging. Als je wedstrijdruiter bent wil je toch graag starten, en als bijna alle verenigingen omhoog gaan dan zul je het gewoon moeten betalen.

En als je dan toch omhoog gaat, dan zal het idd wel van 10 naar 12,50 zijn. Dan hoef je nog steeds geen prijzengeld uit te keren en als iemand 2 proeven start dan is 25 Euro een makkelijk rond bedrag om te betalen.

Prijzengeld moet toch wel omhoog? Ik zat daar van de week toevallig nog naar te kijken. Is dat niet altijd een bepaald percentage van het inschrijfgeld?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:51

Scum schreef:
Prijzengeld moet toch wel omhoog? Ik zat daar van de week toevallig nog naar te kijken. Is dat niet altijd een bepaald percentage van het inschrijfgeld?

Klopt maar tot de 12,50 is er geen prijzenschaal En zijn prijzen als gebruiksvoorwerpen ook toegestaan. En dat mag dan dus alles zijn zelfs een paar sokken bijvoorbeeld!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:07

Ik vind 10 euro ook al erg veel... laat staan 15 euro! Overigens veeg ik de reden: maar we moeten ook al die coupons uitprinten, van tafel want dat gebeurt in provincie Utrecht nu eigenlijk al overal. Ik heb altijd een geprinte coupon bij mijn officiele coupon gehad. En je kan me niet wijs maken dat het zoveel geld kost, want inkt voor de printer kost ook geen vermogens meer, en thuis kan ik behoorlijk wat printen in zwart/wit.

Het wordt gewoon commercieel gedoe, bah.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:23

Ik denk dat veel verenigingen opzeggingen krijgen aan het eind van het jaar en dan de KNHS vanzelfsprekend!

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:31

Ik moest gister al 10 euro betalen en won een beker. Als die prijzen per april omhoog gaan is dit dan wel correct?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:35

Ja hoor nu is het tot 10 euro zonder verplichten prijzenschaal prijzen schaal

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:13

@ponyparadijs
Ik vind de prijzen ook echt niet meer in verhouding staan tot wat je betaalt. Ik zie regelmatig eerste prijzen die goedkoper zijn dan het inschrijfgeld per proef (en da's dan nog de eerste plaats). Ik weet zelfs wedstrijden waar er niet eens meer een rozet vanaf kan blijkbaar.

(Niet dat het daarom gaat, je rijdt toch voor de hobby, maar de kosten voor de hobby worden imo m1omenteel eigenlijk op alle fronten echt buitensporig. Dat wedstrijdgeld verhogen kan er gewoon niet meer bij hier.)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:57

Ik ben het helemaal met je eens hoor.
Wij doen dat niet. hebben cadeau bonnen van een zeer bekende ruitersport zaak. Waar je ook via internet gebruik van kan maken. En de eerste plaats is zelf hoger dan het inschrijfgeld. (inschrijfgeld per proef 9,50 1ste plaats 10 euro)

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:29

En ga dan maar eens een startkaart aanvragen: 78 euro nog wat en dan komt er ook nog bijna 30 euro bij voor de registratie van je paard. Start dit jaar met 3 paarden. Ik rijd 1 wedstrijd per maand en dan neem ik 2 paarden mee. Tel maar uit. Heb al besloten dat ik stop als ik ze in het Z heb, want dan kan ik de trainingsuren niet meer maken met een drukke fultime baan. Heb jaren gespaard om met goede paarden wedstrijden te rijden, nu heb ik ze eindelijk (lees; mn als veulen gekochte paardjes is oud genoeg en doet het super in de wedstrijden). Maar financieel raakt de lol er wel snel af.

amantjuh8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:54

Volgens mij is het ook per vereniging als ze het inschrijfgeld omhoog doen.

elinelovebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:05

Ik vind het persoonlijk wel duur.
De verenegingen verhogen het geld om dat zij zelf de coupons moeten uitprinten (Nietmeerdan15ctperblaadje)
en het veel meer werk is.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:09

Maar voor meer werk hoeven ze niet meer te vangen! Want we doen het allemaal op vrijwillige basis!

elinelovebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:45

ponyparadijs schreef:
Maar voor meer werk hoeven ze niet meer te vangen! Want we doen het allemaal op vrijwillige basis!

idd daar ben ik het mee eens daarom vind ik het ook belachelijkk

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:08

Wij hadden afgelopen jaar het startgeld verhoogd omdat de kosten van de jury's omhoog zijn gegaan.

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:17

Als vrijwillger print ik de protocollen op mijn eigen printer. Niet iedere vereniging heeft computer apparatuur in haar bezit en maakt men gebruik van de diensten van de vrijwilliger. In die zin is een verhoging dus ook niet terecht.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:18

maria_62 schreef:
Als vrijwillger print ik de protocollen op mijn eigen printer. Niet iedere vereniging heeft computer apparatuur in haar bezit en maakt men gebruik van de diensten van de vrijwilliger. In die zin is een verhoging dus ook niet terecht.

Ik print ook thuis op mijn eigen printer de protocollen. Maar papier en cartridges worden wel door de vereniging betaald. Anders zou het voor mij wel een hele dure hobby worden.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:11

Urielle schreef:
@ponyparadijs
Ik vind de prijzen ook echt niet meer in verhouding staan tot wat je betaalt. Ik zie regelmatig eerste prijzen die goedkoper zijn dan het inschrijfgeld per proef (en da's dan nog de eerste plaats). Ik weet zelfs wedstrijden waar er niet eens meer een rozet vanaf kan blijkbaar.

(Niet dat het daarom gaat, je rijdt toch voor de hobby, maar de kosten voor de hobby worden imo m1omenteel eigenlijk op alle fronten echt buitensporig. Dat wedstrijdgeld verhogen kan er gewoon niet meer bij hier.)

Ik was 2x 1e en won in totaal 5 euro en 1 rozet en inschrijfgeld was 7,- per proef.
Vind ik best uit verhouding idd

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:32

brownhorse schreef:
Urielle schreef:
@ponyparadijs

Ik was 2x 1e en won in totaal 5 euro en 1 rozet en inschrijfgeld was 7,- per proef.
Vind ik best uit verhouding idd

Heb je helemaal gelijk in hoor. Maar dan moeten jullie dat soort wedstrijden bannen. En er niet meer starten.
Je kan de prijzen terug vinden op het vraagprogramma

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:07

Ik vind een verhoging naar 12,50 ook wel behoorlijk veel, zeker in verhouding tot wat veel verenigingen aan prijzengeld uitkeren. Bij veel verenigingen wordt het prijzengeld steeds lager, merk ik wel. Daarnaast doen veel verenigingen bij de pony's helemaal geen prijzengeld meer, maar bekers of andere artikelen (dat mag bij de pon's wel, bij de paarden niet).

Bij onze vereniging organiseren we maar eenmaal per jaar een tweedaagse buitenwedstrijd en we kiezen juist nadrukkelijk voor (althans in onze omgeving) behoorlijk prijzengeld, nl. paarden 1e 30, 2e 25, enz., pony's 1e 20, 2e 15, enz., met daarbij voor alle prijswinnaars nog extra prijzen in de vorm van paardenspullen die we via sponsoren binnenkrijgen (denk aan dekjes, bandages, dekens, maar ook bonnen voor een paardenmassage, e.d.). Wij maken er echt een sport van om zoveel mogelijk leuke dingen te scoren en geven die vervolgens allemaal weg met de wedstrijd.

We hebben nog niet besloten of we het inschrijfgeld voor de paarden dit jaar verhogen, maar als dat al zo zou zijn, dan zal dat zeker niet tot € 12,50 zijn.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:45

Volgens mij mag je tot 10 euro (per 1-4 tot 12,50) ook bij de paarden gebruiksartikelen als prijzen geven hoor. Daar is geen verplichte prijzen schaal dan