Door halskraag plastron niet aankunnen, juryleden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:15

Denk niet dat de discussie hier is of het verantwoord is om te starten. TS en dochter zijn het daar iom de arts mee eens om wel te doen. Ik vind het prima, niet mijn keuze maar respect voor een andersmans mening is een fijn iets waar menig bokker zich nog wel eens over achter de oren mag krabben wat mij betreft.

TS, ik zou zeggen, even van dat plak klittenband halen bij de supermarkt. Is er ook in het wit. Dat plak je gewoon net voor de wedstrijd vast op de kraag van je dochter en aan de plastron. Dan kan ze er toch mee rijden.

Of je koopt bij bv de Zeeman voor een paar euro een veel te grote koltrui die je verknipt zodat je alleen de kol en een stukje rug en borst over houdt. Doe je dat over de kraag en de blouse heen. Jasje aan en niemand die het ziet. (behalve dat je dochter met een enorm dikke nek rondrijdt maar dat houdt je toch welke oplossing je ook bedenkt).

Succes!

Brainfail

Re: Door halskraag plastron niet aankunnen, juryleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:36

Ik rij gewoon in Nederland edstrijden aan gezien ik nog bij de pony's wil rijden (heb een e-pony) en ik snap niks van he Belgische systeem. ;)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:42

Ah, nou dan kunnen de Nederlanders je 't beste helpen. :)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:53

Of het verstandig is??? Daar laat ik me maar niet over uit. Maar wat ik als organisatie/ jury graag zou willen is een verklaring van je arts en van de KNHS. Stel er gebeurt wat.... (kan altijd). Wie is er dan aansprakelijk??
Over het cijfer zou ik me niet druk maken. Als alles netjes is en gepoetst dan geloof ik niet dat er een jury over valt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 16:10

Rijden is geen enkel probleem, kraag is alleen maar voor wat extra ondersteuning i.v.m. een gekneusde zenuw. Ze heeft er ook niet veel last meer van. We hebben een attest van de kinderarts/neuroloog waarin staat dat rijden gewoon mag. Neem echt geen risico met mijn dochter ;)
Deze wedstrijd was al ingeschreven, wedstrijden op die locatie zijn nogal populair en daarom snel vol. Daarnaast maakt het voor de genezing niet uit of ze nu een wedstrijd rijdt of gewoon thuis met dressuurtraining bezig is.

Klitteband is inderaad misschien een oplossing, ding even uit tijdens de proeven is een hele simpele oplossing waar ik dus gewoon niet opgekomen ben. Ik zie nog een hoop creatieve oplossingen, helaas ben ik vreselijk onhandig dus de knutseloptie's gaan voor mij niet werken.
Ik zal in elk geval het wedstrijdsecretariaat op de hoogte brengen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:47

even strook dubbelzijdig plakband op de plastron en zo op de kraag plakken en klaar.
Of stukje sporttape gebruiken. Is ook gewoon wit.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:29

Ik kreeg geen vrijstelling voor het gebruik van een kniebrace.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:51

Ik zou de wedstrijd niet afmelden, als het mag van de dokter doen! Dokters zijn voorzichtig, dus als het niet zou kunnen zouden ze je niet laten rijden :)
Ik zou naar de jury toegaan en het even uitleggen, als het geen belangrijke wedstrijd is zullen ze er vast geen probleem van maken.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:18

Vandaag die westrijd gehad waar het hier overgaat en ik heb men kraag uitgedaan voor ik ging losrijden en bij het afzadelen gewoon weer terug om gedaan had wel beetje hoofdpijn zonder kraag maar het ging gewoon goed ;).

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:19

Wat waren je punten??

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 02:15

Ja hoe is het gegaan verder? :D

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:53

mwa het ging wel 10x beter als eerst meer voorwaarts enzo maar galop durf ik dan weer niet ruimer want dan ben ik bang dat ik te hard ga dus 1 proef is hij 3x achter elkaar uit de galop gevallen en de 2e proef zei mijn pa iets te laat waar ik middenstap moest doen maar daar hebben ze blijkbaar niet op gelet.
Ik hield hem teveel voor vast terwijl hij met het losrijden i.p.v. middendraf een uitgestrekte draf liet zien omdat ik toen ontspannen was maar ja dit was pas onze 6e wedstrijd in heel onze levens.
Punten: 1e proef 175 en 2e proef 179 maar we komen er wel als je ziet wat hij kan als ik gewoon ontspannen ben en thuis aan het trainen ben of aan het losrijden bij de wedstrijd zie je toch wel heel wat anders dan in de proef. Mijn ouders zeggen ook tegen mij: het zal niet zo snel gaan maar je hebt een talentvolle pony en dat is natuurlijk wel leuk maar ik moet steeds tegen een kinderen met z pony's en dat vergeet ik soms. (elke winstpunt die we krijgen hebben we dan ook echt samen verdient! :)) )