ouders langs de zijlijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:37

Gruwelijk, om te kotsen die schreeuwende ouders. Schreeuwen en tieren, kinderen die met nerveuze gezichtjes naar hun ouders kijken want wat zouden ze zeggen over die laatste sprong.?

Bloedfanatieke ouders waarvoor alle andere ruiters maar aan de kant moeten, geen rekening houden als anderen willen inspringen want zij moeten winnen. Bah :r Ik durvde er eerst niks van te zeggen als ze voor de zoveelste keer de hindernis voor mijn neus omhoog trekken terwijl ik sprong vrij roep en er 2 passen voor galoppeer. Tegenwoordig schreeuw ik 'dan niet?!' en volgt er een rotblik. Zeker weten dat ze de volgende keer wel kijken.

Als het per ongeluk gaat en er een sorry volgt zeg ik natuurlijk dat dat kan gebeuren maar verder? Geen respect van deze kant :n Bloed komt er van onder mijn nagels vandaan, voor dat soort ouders.

Zie ze ook elke wedstrijd meer dan me lief is.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:04

petraaken schreef:
Ik vind oortjes op wedstrijd juist irritant. Mijn instructeur bemoeit zich zelden ermee op dat moment. Meestal omdat hij zelf ook rijdt of op een later tijdstip moet rijden. Ja af en toe wel als het echt nodig is en hij al klaar is met rijden.

Ik vind het juist fijn, ik herken de stem van mijn instructrice uit duizenden maar toch versta ik haar ook weleens niet. Met dat oortje in heb ik daar geen last van.
Gehannes met van kleren halen heb ik ook geen last van, gaat bij ons heel snel iig.

tjoepatjoep schreef:
maar die oortjes mag je niet in de proef in toch?
Is dat dan voor je eigen gevoel niet vervelend, dat je al een beetje aan dat oortje gewend bent, en dan ineens in de proef weer alle geluiden om je heen hoort? :+

Nee die heb ik niet in tijdes mijn proef, dat mag idd niet. Met dat oortje in is het niet zo dat je verder niks meer hoort, en je hebt maar één oortje dus je andere oor is vrij :)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:05

Wat ik al een aantal keren gezien heb op wedstrijd zijn huilende kinderen en boze ouders...
Ik vind dat het iets leuks moet blijven, en als je het ook nog goed doet is het natuurlijk helemaal leuk.
Maar ik vind dat sommige ouders echt te fanatiek zijn om het maar even zo te noemen..

Bv vandaag had ik een wedstrijd, en ik was aan t in springen en t was nog niet echt druk.
Ik roep altijd wel sprong vrij ofzo als er iemand in de weg staat, maar als ik verder van niemand last heb doe ik dat niet. Dus ik rij naar de sprong toe en er komt opeens een meisje aangalloperen vlak voor mij langs, dus ik ga op de rem. En die vader die zei met een aardig verhefde stem dat ik moest uitkijken en wel sprongvrij moest roepen. Op zich had hij gelijk hoor , ik had het beter kunnen roepen. maar zn dochter had ook kunnen uitkijken. en vooral de manier waarop hij het zei was ook niet echt vriendelijk dus ik zei; sorry hoor, maar zei kan ook wel uitkijken. op zo`n moment kan ik dus niet mn mond houden.

Anoniem

Re: ouders langs de zijlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:17

Ik heb me tijdens het jureren 1x helemaal dood geergerd aan een moeder die stond voor te lezen.. Kind reed een paar keer verkeerd en moeder stond maar gefrustreerd te schreeuwen en te doen. Heb haar na de proef bij me geroepen dat ze niet zo moet schreeuwen tijdens de proef, maar dat ze thuis iets vaker SAMEN de proef moeten oefenen..

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:49

heel goed gedaan!

Ik zie het eigenlijk niet zo erg in de paardensport. Moet je eens op het voetbalveld gaan kijken! Ouders die met elkaar op de vuist gaan zelfs!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:02

Bij ons op de club loopt er ook een. Vreselijk.
De moeder heeft een walkietalkie, het kind een oortje in. Als er nu op normale toon in dat oortje gepraat werd... Nee hoor, mamlief schreeuwt erin. Het arme kind rijdt eigenlijk heel netjes (ze is een jaar of 10 denk ik) en ze heeft een toppony. Dat zal het m wel zijn denk ik, mam betaalt zich scheel aan de pony en kindlief komt niet met de prijzen thuis. Ze doet het ook overal. Op wedstrijd, op de club met vrijrijden..
De laatste wedstrijd die ze hadden werd er iets van gezegd toen ze zo stond te schreeuwen in de binnenbak. Gingen ze naar buiten, gaat het daar gewoon verder. Moeder trekt zich echt nergens iets van aan en het arme kind is altijd in tranen als ze eraf komt.

Maar ook wel eens ouders waarvan ik denk: jij verdient nou een medaille.
Zo was er laatst een jongetje aan het inspringen. Het paard kwam niet lekker uit en weigerde. Kind voorover eraf en pakt het paard weer en verkoopt het paard tot een klap! Toen kwam vaderlief aan.
ALS JIJ DAT PAARD NOG EEN KEER EEN KLAP VERKOOPT, KOM JIJ ER NOOIT MEER OP! Jij was fout, je paard niet!
Hij helpt vervolgens nog wel zijn zoontje op het paard. En die had een rooie kop van schaamte... want iedereen had van zijn vader gehoord dat hij niet zo lief was voor zijn pony...

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:34

BernetteO schreef:
Bij ons op de club loopt er ook een. Vreselijk.
De moeder heeft een walkietalkie, het kind een oortje in. Als er nu op normale toon in dat oortje gepraat werd... Nee hoor, mamlief schreeuwt erin. Het arme kind rijdt eigenlijk heel netjes (ze is een jaar of 10 denk ik) en ze heeft een toppony. Dat zal het m wel zijn denk ik, mam betaalt zich scheel aan de pony en kindlief komt niet met de prijzen thuis. Ze doet het ook overal. Op wedstrijd, op de club met vrijrijden..
gebruik van oortjes is bij wedstrijden en proefen niet toegestaan of je moet ontheffing aanvragen dmv dokters verklaring (dan ben je dus tich procent doof)
Krijg je die ontheffing, dan moet de voorlezer binnen naast jury zitten.
Dus bij wedstrijden kan deze combi starten geweigerd worden (en volkomen terecht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:34

Peetstap, volgens mij geldt dit alleen voor tijdens de proef hoor.. Losrijden mag gewoon met oortje lijkt me?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:18

Relaxed schreef:
Peetstap, volgens mij geldt dit alleen voor tijdens de proef hoor.. Losrijden mag gewoon met oortje lijkt me?

natuurlijk, maar bij losrijden heb je toch geen "instructie" meer nodig van je moeder ? :(:)
Je dochter of zoon de rust geven, dat hebben ze vlak voor een proef nodig :j > "je mag het proberen en samen kun je het"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:30

Haha, vandaar dat iedereen door elkaar heen staat te bleren bij het losrijden ;) Zijn zoveel mensen die dan nog aanwizjingen krijgen.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:52

Het gebeurt inderdaad tijdens het losrijden, dus die ontheffing is niet nodig. Maakt het helaas niet minder irritant...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:57

Ik vind het rotirritant...

Vorig jaar was ik op een wedstrijd waar een kind zat te huilen op een frisse pony.
Vader dreigde ermee haar een rotschop te verkopen als ze niet presteerde.

Kon me niet inhouden en heb hem maar verteld dat hij haar zo niet echt motiveerd voor de sport :n
Dat hij zo zijn éigen dochter niet hoorde te behandelen!
Kreeg ik te horen: 'zijn jouw zaken niet, het is trouwens niet mijn dochter, maar mijn stiefdochter.'
Blijkbaar reed zijn échte dochter ook rond in de piste en vader was poeslief tegen haar.

Kind met frisse pony was ergens in het midden geïndigd en kreeg een orkaan over zich heen,
de échte dochter was laatst en kreeg er nog een complimentje bovenop...

Mijn ouders zijn niet horse-minded en hebben ze eigelijk nog maar 1x gezien in de 7 jaar dat ik de oudste heb :')
Gelukkig ;)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:00

In mijn beginnerslesjes had ik altijd dikke pret *\o/* en kon daardoor dingetjes nog wel eens over het hoofd zien als niet op het goede been lichtrijden en teugels op maat houden waardoor de pony nog wel eens de andere kans op hobbelde. := Maargoed, we spreken over de leeftijdscategorie 9 tot 11 jaar oud :+

En ik vond het altijd vreselijk als mijn moeder naast de bankrand stond, die schreeuwde niet, nee die wist wel beter. Als ik langskwam siste ze; 'En NU op dat goede been of ik haal je eraf, hoor je me??'
Tot ik gegeven moment niet meer de hoek in durfde omdat mijn moeder daar stond :') en ik maar zei dat de pony bang was, wat de instructrice natuurlijk allang doorhad dat dat niet aan de hand was tot ik toegaf dat het door m'n moeder kwam :') toen hoefde ik de hoek niet meer in en mocht ik juist 'voltes oefenen.'

Uiteindelijk, toen ik wat ouder en wijzer was *kuch* heb ik mijn moeder een keer uitgenodigd om eens uit te stappen O:) en toen ze eenmaal zat, spoorde ik de pony aan tot draven en m'n moeder maar gillen dat ik moest stoppen; 'Kom op mam! Goede been! Je weet het toch zo goed??'
Ik was zo gemeen :D

1x heeft ze me boos toegesproken dat ik VEEL beter kon, na een prijsuitreiking. Ik werd altijd 1e of 2e met die pony die zo'n beetje vanzelf liep, en dit keer had ik meer lol gehad dan netjes gereden, en werd ik voor de verandering eens 10e. Boos dat ze was := toen ik dat huilend aan m'n vader had verteld was hij weer boos op haar omdat ik toen geen wedstrijd meer durfde te rijden :')

Fanatieke ouders :') ik hoef ze niet aan te zien

flowerfairy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:08

Bij ons op de club was de vader van een ruiter zo fanatiek dat als ze een keer geen 1e was of naar zijn idee niet goed genoeg gereden had ze echt de wind van voren kreeg, en jankend het terrein verliet. Uiteindelijk had zij geen zin meer om te rijden door al dat gepush en is ermee gestopt, dus ouders kunnen het ook zeker verpesten voor hun kind helaas....

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:00

Wat ben ik blij dat mijn vader (vaste groom :P ) het altijd allemaal maar prachtig vindt.
Moet hem tijdens het losrijden altijd even vragen of hij misschien ook even kritisch naar het plaatje wil kijken. :Y)
Man heeft dan wel weinig verstand van paarden, maar ziet wel of het plaatje een beetje correct lijkt.

Gedreven ouders naast een kind zijn leuk.
Pusherige ouders kunnen veel verpesten, overigens net als ouders die het allemaal geen bal kan schelen.

Me1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:49

Ik heb ook nog nooit schreeuwende ouders langs de zijlijn gehoord.

Maar als dat bij mij zo zou zijn zou ik dat inderdaad ook heel vervelend vinden...

xo

lara331

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:59

het is erg om aan te zien die ouders die zo schreeuwen, volgende keer beter denk ik dan zelf altijd maar...

Rutgermyhero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:47

Eigenlijk nog nooit gezien, wel ouders die in het voorbijgaan een aanwijzing geven, maar geen geschreeuw.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:54

Mijn moeder ging ook altijd schreeuwen van: "goedzo!" en "meer been" etc.
Ik heb heel vaak tegen haar gezegt dat ze niks mocht zeggen.
Maar ze vergat het elke keer weer :+

Dus ik heb 1 keer: "Hou je b*k" naar haar toe geschreeuw. :o (hadden van de voren afgesproken dat ze haar mond zou houden)
Werd ik na afloop aangesproken door de federatie.
Mensen aan de kant mogen wel naar jou schreeuwen, maar jij niet naar hun :Y)

Dus moederlief heeft even uitgelegt dat we hadden afgesproken dat ze niks meer zou zeggen en dat het dus haar schuld was. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:00

Ekeif96 schreef:
Mijn moeder ging ook altijd schreeuwen van: "goedzo!" en "meer been" etc.
Ik heb heel vaak tegen haar gezegt dat ze niks mocht zeggen.
Maar ze vergat het elke keer weer :+

Dus ik heb 1 keer: "Hou je b*k" naar haar toe geschreeuw. :o (hadden van de voren afgesproken dat ze haar mond zou houden)
Werd ik na afloop aangesproken door de federatie.
Mensen aan de kant mogen wel naar jou schreeuwen, maar jij niet naar hun :Y)

Dus moederlief heeft even uitgelegt dat we hadden afgesproken dat ze niks meer zou zeggen en dat het dus haar schuld was. ;)

Pff dan was mijn moeder echt zonder mij weer naar huis gegaan.. Vind dat nogal onbeschoft om tegen je moeder te zeggen.. :n Als ik dat in de ring zou horen, zou ik er vast iets over op de coupon zetten ook :j

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:28

Ik heb nog nooit schreeuwende ouders gezien op wedstrijden in de paardensport, wel bij voetbal.. Maar een normaal mens snapt wel dat je niet gaat schreeuwen bij een paardenwedstrijd omdat de paarden daar van kunnen schrikken...

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:40

Relaxed schreef:
Pff dan was mijn moeder echt zonder mij weer naar huis gegaan.. Vind dat nogal onbeschoft om tegen je moeder te zeggen.. :n Als ik dat in de ring zou horen, zou ik er vast iets over op de coupon zetten ook :j

Is het ook hoor, :j ik was op dat moment zo kwaad en dacht er niet bij na. (en was toen ook zo'n 9/10 jaar dus had geen benul van wat ik zei)
Maar ik had dus ook na ofloop sorry tegen mijn moeder gezegt. (Maar zoals je zelf ook al zegt, dit hoef ik u ook niet meer bij mijn moeder te proberen)