De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:44

Nou ik heb mijn bevestiging ook binnen!
Nou eens kijken of ik van te voren nog mooi een paar wedstrijden Z kan starten om weer even op gang te komen.

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:46

Ik vind het een leuk idee. Maar hier in de omgeving is nu geen selectiemogelijkheid. Wij hebben wel een kleine pensionstal, met voldoende ruimte. met buitenbak. Maar we zijn zo weerafhankelijk, daarom wacht ik liever op een stal met binnenbak zich aanmeld. Maar dat word nog even afwachten....

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:04

weet iemand waar de selecties voor zeeland worden gehouden??

XXleonieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:34

Renske_W schreef:
Pieteritus1 schreef:
Lijstje maken?

11 maart Berkel-Enschot:
Pieteritus1 / Veerle met Strovan's Olivius, klasse Z
Renske_W / Renske met ASMC Wedge, klasse Z"

5 februari heiloo:
XXleonieXX / leonie met Lucky Boy, klasse Z

ik heb me zelf ook even tussen het rijtje gezet :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 07:22

Helemaal goed, hoe meer op het lijstje komen, hoe beter!

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:03

haike schreef:
Heb even een mailtje gestuurd met verschillende vragen, laat het weten als ik antwoord heb!

Edit: ze zijn heel snel!

Het kost niets, je kan niet deelnemen met meerdere paarden in dezelfde klasse. Maximaal 2 paarden in verschillende klassen

Je hoeft geen startkaart te hebben, en je kan deelnemen op 1 lokatie.

De selectie vindt plaats in clinic vorm , waarbij de ruiters op aanwijzing van de instructeurs een aantal oefeningen ( les) moeten rijden , waaruit de selectie plaats vindt .

naar welk adres heb jij een mailtje gestuurd?
heb namelijk ook nog wat vragen haha!
heb me al wel ingeschreven in de klasse L in Berkel maar ik heb nog een 3 jarige onder mijn kont.. die dus officieel gezien vanuit de knhs pas in april in het L mag starten.. Dus ben benieuwd of dat mag haha!

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:39

Ik zit er ook aan te denken om mee te doen :j

Maar je mag dus met 1 paard maar 1 selectie rijden en dan met een ander paard nog 1 selectie?
Heb er 1 in het M en 1 in het Z, dus dat zou leuk zijn :j

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:45

zal mezelf er ook even tussen zetten, rij alleen nog geen Z met hem :D

Pieteritus1 schreef:
Lijstje maken?

11 maart Berkel-Enschot:
VINJ/ Juul met Da Vinci S, Klasse L

5 februari heiloo:

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:00

Ik heb ook even gemaild... Kan aan mij liggen maar vind dat hier bar weinig informatie over te vinden is [ kan het filmpje niet luisteren ]. Als ik mee ga doen zal dat in april zijn in Zuidbroek.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:17

VINJ schreef:
haike schreef:
Heb even een mailtje gestuurd met verschillende vragen, laat het weten als ik antwoord heb!

Het kost niets, je kan niet deelnemen met meerdere paarden in dezelfde klasse. Maximaal 2 paarden in verschillende klassen

De selectie vindt plaats in clinic vorm , waarbij de ruiters op aanwijzing van de instructeurs een aantal oefeningen ( les) moeten rijden , waaruit de selectie plaats vindt .

naar welk adres heb jij een mailtje gestuurd?
heb namelijk ook nog wat vragen haha!
heb me al wel ingeschreven in de klasse L in Berkel maar ik heb nog een 3 jarige onder mijn kont.. die dus officieel gezien vanuit de knhs pas in april in het L mag starten.. Dus ben benieuwd of dat mag haha!

Dat heb ik dus ook. Mochten ze daar zich idd aan houden, dan probeer ik of onze vereniging in april of mei een selectie houdt, dan kan ik nog meedoen. Dus als je wat weet, hoor ik het graag :D

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:25

prakkie schreef:
Dat heb ik dus ook. Mochten ze daar zich idd aan houden, dan probeer ik of onze vereniging in april of mei een selectie houdt, dan kan ik nog meedoen. Dus als je wat weet, hoor ik het graag :D

ik zal het hier wel neer zetten als ik reactie heb haha! moet ik wel even weten naar welk mailadres! Ik vermoed eigenlijk dat het wel mag want horsefood is ook eigenlijk L niveau en daar mag die ook aan mee doen dus hoop dat hetzelfde geld voor de macrider haha!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:51

Hmm.. Vind het maar lastig zoeken. Info is amper te vinden (het is dat ik in de P&S het las) en het vinden van locaties al helemaal (alles apart aanklikken).
Uiteindelijk is het dichtstebij voor mij De Bommelerwaard. Bijna 2 uur rijden... Pff

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:03

Roxxiejj schreef:
Hmm.. Vind het maar lastig zoeken. Info is amper te vinden (het is dat ik in de P&S het las) en het vinden van locaties al helemaal (alles apart aanklikken).
Uiteindelijk is het dichtstebij voor mij De Bommelerwaard. Bijna 2 uur rijden... Pff

Voor mij is het dichtsbijzijnde een uur rijden. Het gaat nog wel. Maar ik wil graag toch iets dichterbij vinden, omgeving Zevenbergen, west-brabant. Ik zou max 1/2 uur willen rijden.

Ik vind het ook een uitzoekerij wat nu in de buurt is. Ben het met je eens. Ik hoop dat er nog een grote stal zich bij mij in de buurt aanmeld. En heel lang kan ik ook niet afwachten, want vol=vol. Dus...lastig allemaal.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:21

haike schreef:

Ik kan helaas op mn werk geen video's bekijken.
Als ik het dus goed begrijp kun je je op de site (nav de agenda) inschrijven op een lokatie bij jou in de buurt.
Inschrijving op één lokatie (?) met max. twee paarden in diverse klassen.
Je moet dus geen proef rijden, maar je hebt een clinic? Van wie? En aan de hand van de 'les' wordt je geselecteerd voor (?)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:41

@ vvalar ik heb al gemaild, wilde ook wel graag weten waar je je voor seleceert. Wel zo handig.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:44

Wat ik er nu van begrijp:
Er doen 5 pensionstallen/maneges en rijverenigingen per provincie mee, daar worden de selecties gehouden in de vorm van een clinic. Gegeven door 1 van de mensen (oa van Silfhout, Teeuwissen etc) die nu in het Macrider team zitten.
Vanuit de selecties kan je worden uitgenodigt voor de provinciale selecties. Vandaar uit naar de regionale, dan naar de kwart & halve finales (waarbij je begeleiding krijgt met de voorbereiding) en daarna naar de finales. Degene die de finales wint krijgt een jaar sponsoring van Macrider en wordt opgenomen in het team.

Vraag me af hoe ze dat gaan doen met de inschrijvingen, weet van iemand al dat die met 3 paarden ingeschreven heeft op 2 locaties (1 locatie met twee paarden in het Z en dan nog 1 paard op een andere locatie)

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:53

Pieteritus1 schreef:
Lijstje maken?

5 februari heiloo:

11 maart Berkel-Enschot:
VINJ/ Juul met Da Vinci S, Klasse L

23 Maart : Houten (Groenraven)
nacho_lein / Marjolein met Windekind, Klasse Z
nacho_lein / Marjolein met WB-Zorg Zephir, klasse M

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:04

5 pensionstallingen/maneges in ieder provincie? Drenthe en Overijssel hebben er nog helemaal geen.. Mogen ze wel opschieten imo...

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:08

Inschrijvingen voor de pensionstallen enzo zijn nog geopend.. Denk dat er in arpil/mei nog wel wat selecties bijkomen :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:27

superlise schreef:
Ik heb me opgegeven voor in maart. Ben nu nog geen L, mag wel L starten, kijk wel even hoe het loopt aangezien paard nu al een tijdje kreupel is maar lijkt me wel leuk om mee te doen.

Je kan toch pas vanaf januari inschrijven als ruiter?

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:30

Waar kan je de lijst vinden welke locaties er mee doen in de buurt en hoe moet je je inschrijven?? Kan niet zoveel info vinden helaas dus vraaqg ik jullie hulp hierbij :)
Alvast bedankt voor de reacties.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:37

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:43

oeh dit lijkt me ook wel leuk!
ga even in overleg met de stal eigenaar of we dit ook in Tolbert kunnen doen!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:22

Dat er in het Noorden nog niet veel selecties zijn, komt niet door MacRider, maar doordat er zich nog geen verenigingen/stallen hebben opgegeven. Dat zou je dus bij je eigen vereniging kunnen aangeven (indien die een eigen hal hebben), zodat jullie zélf kunnen organiseren met hen. Kost je niets alleen je hal een halve middag en wat stroom (zegt het filmpje).

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:50

Humzz jammer dat er hier in de buurt niks is. Hopelijk schrijft er nog een vereniging zich in hier uit de buurt.