Veiligheidshoedje vanaf B dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ik zou (in de toekomst) over willen stappen van de veiligheidscap naar de veiligheidshoed

JA
23 (17%)
NEE
105 (82%)

Totaal aantal stemmen: 128

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:36

Geen gezicht deze veiligheidshoedjes, ik hou wel gewoon m'n cap op :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:37

Roxxiejj schreef:
Weet je hoe lelijk die dingen zijn? :')
Prijs inderdaad buiten beschouwing gelaten..
Nee, dan zet ik wel mijn cap op, ook al staat mij geen enkele cap...

Mee eens! (Ook het stukje over dat geen enkele cap mij staat, we kunnen elkaar de hand schudden :P )

En ik vind ook niet dat het een toegevoegde waarde heeft als je er al vanaf de B mee mag rijden eigenlijk.. Dan koop ik liever een chique, mooie cap.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:15

Ik hou gewoon lekker mn cappie op. Zelfs in het Z.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:15

Sorry, maar de prijs kun je toch echt niet buiten beschouwing laten. Dat zou voor mij dus ook echt een grote reden zijn om het niet te doen.
Bovendien vind ik het hoedje toch wel iets wat je moet verdienen, en wat daardoor niet bij de klasse B hoort. Ook een reden voor mij om het niet te doen.

Ik blijf hopen dat de KNHS het hoedje in de klasse Z niet gaat verbieden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:19

BopjeBo schreef:
Nou Nikka dan rij je dus al meer als 34 jaar?
Zo'n 10 jaar geleden was het zeker wel toegestaan om in de B te starten met een dressuurhoedje.
Er waren zat die dat deden toen, maar ik vond en vind nog steeds dat je pas vanaf Z met dressuurhoed mag starten omdat het 'bij Z starten' hoort, zelfde als stang en trens hoofdstel.
Vind het wel erg netjes staan en passen bij die toch nog steeds stijf ogende rijjasjes, maar je rijd voor schut als je nog niet eens een nette en technisch correcte proef kunt rijden in bijv klasse B en dan toch een hoedje opzet. Geloof me, ben er toendertijd zat tegengekomen die er geweldig uitzagen maar niet konden rijden, hadden beter wat meer aandacht kunnen besteden aan het rijtechnische gedeelte.

die kom ik nog steeds tegen hoor :+

ik vindt een hoedje echt bij de Z horen, zou er zelf ook niet mee willen rijden...
en om heel eerlijk te zijn...
met dit hoedje zou ik nog niet dood gevonden willen worden :') _O-

lisaislisa

Re: Veiligheidshoedje vanaf B dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:12

Geldt dit ook voor de pony's??

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:19

Nikka schreef:
Sansje schreef:
Volgens mij wennen we er wel aan.. Want wat vonden we de veiligheidscaps vreselijk toen die verplicht werden. Zo lelijk... En kijk nu eens. Ze zijn ook wel wat charmanter geworden, dat ook... Maar datzelfde zal met de veiligheidshoedjes ook wel gebeuren.

Ik vind ze nog steeds spuuglelijk.

Ja echt... Hmm ik vind er nu echt wel hele mooie bij zitten :))

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:21

Als ze dat riempje nou een zwart of donkerblauw maken ipv cognackleurig wordt hij denk ik al veel beter :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 00:25

lisaislisa schreef:
Als ze dat riempje nou een zwart of donkerblauw maken ipv cognackleurig wordt hij denk ik al veel beter :)

Dat hebben ze denk ik expres huidskleur gemaakt zodat het minder opvalt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 09:33

Ze kunnen ze beter doorzichtig maken, net als BH-bandjes voor onder topjes ;)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 09:55

Haha dat is ook een optie ja. Hoewel ik die doorzichtige bandjes bij bh's ook altijd een beetje typisch eruit vind zien. Uiteindelijk zie je die toch heel goed. ;).

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:09

Ja dan begint het wat geel uit te slaan, ook geen gezicht :P

Maar voor het geld van zo`n hoedje kun je ook een hele mooie cap uitzoeken :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:26

Equimotion schreef:
Sansje schreef:
Heb vroeger idd mensen regelmatig met hoedje zien rijden in de lagere klasses. Ik kan me alleen herinneren dat er altijd wel wat besmuikt gelachen werd om mensen die in de B of L met een hoedje rondreden. Bij ons op de manege was er een dame die dat deed en die werd in de wandelgangen 'het hoedje' genoemd. Ik blijf wel lekker met m'n cappie rondsturen.

Zoals ik het mij herinner was het iets dat bij de NBVR vrij gangbaar was, maar wat je bij de KNF en de NKB inderdaad gewoon niet deed omdat het niet zo hoorde.

De generatie voor wie ik nu wartaal uitsla moet maar even googelen :D

Nee hoor geen wartaal, hier een fossiel en ik herinner mij het ook nog als de dag van gisteren.....overigens reed in NKB, dus zonder hoedje :D

Ik hoef geen veiligheidshoedje, ten eerste vind ik ze spuuglelijk, belachelijk duur en er zijn tegenwoordig zat mooie (luxe) caps :Y)

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:58

Ik zou sowieso onder de Z niet met hoedje rijden.
En ik ga toch voor mijn cap i.p.v. veiligheidshoedje op het moment dat er niet meer met een normaal hoedje gestart mag worden :)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:02

Zou het zonde vinden als je er in de B/L/M mee zou mogen rijden.
Bij een hoedje denk ik gelijk aan Z of hoger en vind ook dat dat zo moet blijven.
Hoedje moet je inderdaad verdienen imo :j
Lelijkheid vind ik nog wel mee vallen, vind ze best chique eigenlijk.
Of het mij zou staan is een tweede.. :=

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:11

Minjon schreef:
Zou het zonde vinden als je er in de B/L/M mee zou mogen rijden.
Bij een hoedje denk ik gelijk aan Z of hoger en vind ook dat dat zo moet blijven.
Hoedje moet je inderdaad verdienen imo :j
Lelijkheid vind ik nog wel mee vallen, vind ze best chique eigenlijk.
Of het mij zou staan is een tweede.. :=

Ben het met je eens :))
Alleen dan moeten ze nog in het zwart komen & dat je er bij ponys mee mag rijden :D ;)

Birgit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:18

Een hoedje hoort bij het Z, dus voor mij geen veiligheidshoedje. Ik hou het lekker bij m'n cap en bewaar mijn hoedje voor het geval ik weer eens Z mag starten.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:41

Tja.... Ik hoorde vroeger bij de 'kakkers' van de NBVR. Meestal rijden tussen hekjes i.p.v. bordjes en witte bandages om en een hoedje. :D Maar ik heb me altijd wel 'neutraal' gehouden. Heb alleen mn hoedje 'voortijdig' in t M op gehad tijdens de selecties. Daarna netjes gewacht tot ik Z mocht starten. Ook zijn de witte bandages precies 1x om geweest rijdens t losrijden. Daarna nooit meer omdat t me veel te veel werk was. Eigenlijk kan ik wel stellen dat ik een 'vreemde eend in de bijt' was.... Hmm maargoed. Even ontopic. Ik zou GEEN veiligheids hoedje in de B,L,M opzetten. Ook al had ik er het geld voor om deze aan te schaffen. Ben nu in blije bezit van een heerlijk zittende Samshield cap en die zodanig correct 'gepimpt' dat ik deze tijdens mn trainingen draag alsook op de wedstrijden. Mn oude zijde hoede heb ik gewoon nog in mn hoedendoos liggen. Af en toe kijk ik er even naar om herinneringen van mn oude merrie op te halen, met de gedachte erachter dat ik t hoedje nooit meer zal dragen. Tegen de tijd dat ik misschien Z mag starten met de dochter van mn oude merrie, zijn die regels toch weer gewijzigd. Toch vind ik t jammer dat de hoed in de toekomst afgeschaft wordt... T is toch nostalgie, en historie....

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:58

Bah, wat een lelijk ding is het toch, daar wil ik nog niet dood mee gevonden worden!!!
Maar goed, tegen 2013 hebben ze vast wel wat mooiers uitgevonden, toch? Ik leef iig op goede hoop...

Ik ben het eens met degenen die zeggen dat je een hoedje moet verdienen. Hoedje op in het B/L/M vind ik not done. Hier zou je volgens mij ook ontzettend uitgelachen worden moest je dat doen...

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:37

Fenny schreef:
Hoe zit het eigenlijk met mennen ... Mag daar straks ook niet meer met dressuurhoedje gestart worden in de dressuur? Voor de vaardigheid is het al verplicht om met cap te starten, maar met dressuur mag je met hoedje starten en dat doe ik dus ook.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:10

Naar wat ik begrepen heb geldt de nieuwe regel voor ALLE takken van de wedstrijdsport, ook voltige enzo. Dus lijkt me dat het ook opgaat voor het mennen? Toch?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:27

Memuska schreef:
Naar wat ik begrepen heb geldt de nieuwe regel voor ALLE takken van de wedstrijdsport, ook voltige enzo. Dus lijkt me dat het ook opgaat voor het mennen? Toch?

Voltige lijkt me heeel sterk. ;)

Mennen weet ik niet. Maakt me ook niets uit, men sowieso met cap.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:32

Mocht het voor het mennen ingevoerd worden, dan zal ik denk ik kiezen voor cap.
Men nu met dressuur met een hoedje en vaardigheid een cap omdat het daar al verplicht is. Ga, denk ik, niet speciaal een veiligheidshoedje kopen.