Citaat:
Ik heb een vraag aan jullie. Wat doen jullie als jullie geen voorlezer hebben? Hebben jullie wel eens iemand op wedstrijd gevraagd? En wat was dan de reactie? Behulpzaam, of willen ze liever niet? Hoor vaak dat ruiters onder elkaar elkaar niet veel gunnen, maar zo voel ik het niet. (misschien omdat ik B start). Mijn vriend leest ook wel eens iemand anders voor, dat is geen probleem.
Ik ben misschien de enige, maar ik zou niet gaan als ik geen voorlezer heb. Ik vind het gewoon ronduit associaal want je zet op locatie iemand anders voor het blok om jouw probleem op te lossen. Mijn moeder had op een gegeven moment dat ze gewoon 3 proefjes achter elkaar aan het lezen was, waarvan 1 voor mij. En dan de betreffende ruiter kwaad als je iets niet duidelijk genoeg las of verkeerd.
Je bent dan meestal zo overbluft dat je ja zegt.. En ik snap niet dat je helemaal geen lezer hebt, zet ergens op bokt een oproepje, vraag een vriendin of een stalgenootje. Volgens mij is er altijd wel een manier om aan een voorlezen te komen en anders inderdaad uit je hoofd leren. Ik citeer: " de deelnemer wordt geacht de proef uit het hoofd te kennen". Dit heeft niks te maken met een ander niks gunnen, maar heeft te maken met het slecht organiseren van de ruiter die geen voorlezer heeft.