Geen dressuurhoedje meer per 01-01-2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Geen dressuurhoedje meer per 01-01-2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 21:26

Een gewoon hoedje is geen veiligheidshoofddeksel, dat lijkt me duidelijk.
Het alternatief is, zoals ik al eeer aangaf, het veiligheidshoedje.

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:28

xxStitchxx schreef:
en mooi gaat natuurlijk voor veiligheid :Y)

haha nou daar lijkt het wel op als je dit topic leest.

Ik vind zo n dressuurhoedje nou ook niet echt mooi trouwens, haha. Wat is er nou zo erg aan om je cap op te hebben. Omdat je op een bepaald niveau zit is het ineens niet meer nodig, dat is iets wat ik sowieso niet zo goed snap.
Ik vind het een goede maatregel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:30

Het moet toch mogelijk zijn voor fabrikanten om in die markt te springen met een betaalbare maar toch niet foeilelijke hoed lijkt me.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:31

Fitzroy schreef:
Hoe gaan ze dit trouwens in andere disciplines doen? Imo gelijke monniken, gelijke kappen. En dat betekent: voltigeurs, menners en westernruiters ook met cap op. Net zo gevaarlijk.

:roll: beetje piepig.
Mennen moet al caps op, iig hogere klasse, maar van mij part mag t best verplicht worden (men zelf ook) :j wbt western ook.
Voltigeurs is onzin om cap op te doen. Zit aan een longeerlijn, hebben grote stevigheid omdat ze aan die ringen kunnen vasthouden en paarden kunnen niet de kop in de lucht gooien om stuurloos oid te worden. Ook kunnen voltigeurs er snel afspringen. is imo echt anders dan het rijden zelf.

Bocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:39

Jammer maar zeker veilig!!
Ik denk dat er nog wel iets ontworpen wordt hiervoor, een cap in de vorm van hoedje met een 3 punts sluiting (kan best mooi zijn denk ik).... hmmm misschien volgende keer meedoen aan de "beste idee van nederland".... :D

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:40

Ik riep pas nog op de manege dat dat hoedje niet lang meer te leven zou hebben....

Dat de KNHS de FEI zal opvolgen lijkt me logisch. Het is ergens wel jammer van de mooie hoed.
Die van mij is toch wel een beetje mijn trots en die ligt nu zeer waarschijnlijk te wachten op een enkeltje vuilnisbak in plaats van mijn volgende Z debuut ;(

Maar veiligheidshalve blijft de cap altijd de beste beslissing.... daarin kan ik niemand ongelijk geven.

Enne, voltigeurs zijn in mijn ogen vrij kwetsbaar omdat ze vaak op en af het paard springen... Maar ik zie ze het nog niet doen met een helm op :n

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:42

en toch kan je ook met voltigeren flink op je giegel gaa,wat denk je dat als je even een radslag over maakt en je paard springt onder je vandaan. Geloof me geen longeerder die dat kan tegenhouden hoor.

Verder vindt ik het ergens ook betuttelend,omdat er steeds meer bloed paarden gefokt worden,gebeuren er steeds meer ongelukken.
Ik zou blij zijn met een vrije keuze, het hoort er gewoon een beetje bij.
Zal je mijn vader horen. Had net een hoedje gekregen toen de vorige regel veranderde,heb er welgeteld 1 keer mee gereden....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:46

S&T kan me gestolen worden maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik stiekem uitkeek naar het hoedje. Paard is al een jaar geblesseerd en we hoeven nog maar 5 puntjes voor de Z. En wanneer we weer kunnen starten is nog niet duidelijk. Zou het persoonlijk dus heel jammer vinden als het niet meer eigen keuze is. Want dat is het voor mij, eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:47

Groot gelijk. En in 9vd10 gevallen vind ik een cap mooier staan als een hoedje ;)
En idd na een jaar weet men niet beter.

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:52

Bij het mennen met vaardigheid en marathon is het verplicht ja. Bij dressuur is het naar mijn weten niet verplicht. Zie altijd iedereen met een hoedje rijden in de dressuur met mennen.
En heb ook wel eens in hogere klasses gezien dat ze de vaardigheid ook met een hoed(je) rijden.

MelanieB schreef:
Fitzroy schreef:
Hoe gaan ze dit trouwens in andere disciplines doen? Imo gelijke monniken, gelijke kappen. En dat betekent: voltigeurs, menners en westernruiters ook met cap op. Net zo gevaarlijk.

Mennen moet al caps op, iig hogere klasse, maar van mij part mag t best verplicht worden (men zelf ook) :j wbt western ook.
Voltigeurs is onzin om cap op te doen. Zit aan een longeerlijn, hebben grote stevigheid omdat ze aan die ringen kunnen vasthouden en paarden kunnen niet de kop in de lucht gooien om stuurloos oid te worden. Ook kunnen voltigeurs er snel afspringen. is imo echt anders dan het rijden zelf.
Laatst bijgewerkt door addy<3 op 15-11-11 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:54

Ik vind het ook wel jammer hoor, natuurlijk is veiligheid belangrijk, maar net als voor vele anderen is het voor mij ook gewoon een droom om met hoedje in de Z rond te mogen rijden. Ik vrees dat dat er dus niet van zal gaan komen, of ik moet heeeel snel zijn hihi! Helaas vind ik de veiligheidshoedjes die nu aangeboden worden, dermate walgelijk dat ik dan toch gewoon mijn cap op mijn kop zet...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:54

Ik vind het een goede maatregel. Vond het wel mooi zo'n hoedje, maar aan de andere kant ontzettende onzin.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:12

dat word dat voor een nieuwe mooie cap kijken ipv een hoedje. maar er komen vast wel heel veel mooie ontwerpen van caps.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:16

Voor een ieder die uitkijkt naar het dragen van een hoedje..
Hebben jullie wel enig idee hoe K%t die dingen op je hoofd zitten?
Die moeten goed klemmen anders vallen ze spontaan af, als vrouw kan je hem dan nog aan je knot
vast sjorren, maar lekker zitten nee, niet echt...

En dan te bedenken dat er al vaak wordt geklaagd over caps die niet lekker zitten.
Geloof me van dat hoedje krijg je nog veel meer hoofdpijn en dan zonder van je paard te vallen.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:16

MelanieB schreef:
Fitzroy schreef:

Wbt western, ik heb nog nooit een cowboy met een cap op gezien!! Dat ze dan die speciale veiligheidshoeden gaan verplichten, maar met een cap op western rijden, dat past imo niet!!

Ik train altijd zonder cap, maar doe 'm wel op als ik de bossen in ga...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:17

@pleasure, ik bedoel dan die speciaal voor onder hoed ja, is toch ook een cap. ;) :)

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:19

Jammer, ik heb een super mooi (al zeg ik het zelf) heerlijk zittend hoedje. Wat mij betreft is het wel of niet dragen van een hoedje een eigen keuze, je kent je eigen paard goed genoeg om te weten of het kan of niet. En tuurlijk een ongeluk kan altijd gebeuren, maar dat is met alles....

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:25

-O- Mijn droom ooit met een hoedje de ring in gaat bij deze in rook op....(gaat me echt nooit never lukken voor die datum)

Terecht vindt ik de beslissing wel...alleen met cap in dressuurok????? mwoh...
Dan mogen ze de hele outfit weleens aanpassen.

Hoe, geen idee.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:26

Sjolvir schreef:
Die moeten goed klemmen anders vallen ze spontaan af, als vrouw kan je hem dan nog aan je knot

Haha, bij mij staat er ook een mooie rand in mijn voorhoofd na het dragen.... Wie mooi wilt zijn :P

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:26

Sjolvir schreef:

En dan te bedenken dat er al vaak wordt geklaagd over caps die niet lekker zitten.
Geloof me van dat hoedje krijg je nog veel meer hoofdpijn en dan zonder van je paard te vallen.

nou ik kan je vertellen dat de mijne heerlijk zit.
Maar hij heeft dan ook een goede pasvorm.

Als het doorgaat kan ik hem alleen nog gebruiken op show.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:28

en gelijk hebben ze veiligheid voor alles !

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:28

Erg jammer, maar het zat er een keertje aan te komen.
Mijn hoedje zit ook helemaal niet zo verschrikkelijk als hierboven omschreven :). Geen last van hoofdpijn of een rand op mijn hoofd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 22:30

Dat ligt dan denk ik aan jouw hoedje Sjolvir want mijn hoedje zit prima en waait ook niet zomaar van m'n hoofd af. :n
Hij is trouwens te koop hoor, dus als er nog iemand is die nog een jaar met een blauw hoedje wil rijden... :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:35

KarinvdM schreef:
Dat ligt dan denk ik aan jouw hoedje Sjolvir want mijn hoedje zit prima en waait ook niet zomaar van m'n hoofd af. :n
Hij is trouwens te koop hoor, dus als er nog iemand is die nog een jaar met een blauw hoedje wil rijden... :D

Heb blijkbaar raar hoofd, caps kopen is ook al drama..
Hoedje bleef in ieder geval altijd goed zitten }>

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:39