B dressuur --> en als ik nu NIET doorzit....?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ryttare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 09:58

Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga dan gewoon lichtrijden! -1 per onderdeel is helemaal niet erg.

Er wordt veel gevraagd waarom ik wil starten, zeker omdat ik niet hoog in de dressuurklassen ga komen. :D Ik rij met rugbeschermer en met seatsaver en hiermee kan ik prima rijden, maar het klopt dat ik waarschijnlijk nooit ga kunnen doorzitten. In been en bot ben ik een springruiter. Dat was al zo voor mijn operatie, en nu weten wij zeker dat ik nooit een dressuur ruiter ga worden. Dat vind ik ook helemaal niet erg! :o

Waarom wil ik dan starten? Het paard is echter lang niet klaar om in springwedstrijden te starten. Maar. Het is gewoon zo dat het helemaal kribbelt om mee te mogen doen in wedstrijden. Het is een zo bijzonder sfeer en het geeft een extra dimensie aan je training. Hoe het ook gaat en wat je doel nu is, het is gewoon L E U K ! *\o/* Dat ik geen M-ruiter kan worden, doe niks af van die ervaring. Waarschijnlijk kom ik niet hoger dan B of mogelijk L1. (Doorzitten in zijwaarts gaat namelijk, biiiiiiiiiijna. De trede wordt dan, op een of andere manier, net wat zachter.) Toch is het voor mij als of ik mee mag doen in de Olympische Spelen.

Misschien als ik het even in perspectief zet: 8 jaar geleden kon ik geen 500meter lopen zonder krukken en vol korset. 5 jaar geleden kon ik geen 2uur lang op een stoel zitten en kwam ik steeds geen enkele dag doorheen zonder pijnstillers. 3 jaar geleden kon ik geen 10 minuten op een paard zitten, niet eens in stap, zonder te gaan huilen van de pijn.

En nu? NU heb ik geen pijnstillers meer nodig, Nu werk ik fulltime, EN Nu ga ik een dressuur wedstrijd rijden!!! Snap je? Voor mij is het starten al en overwinning, de grootste dat je je ooit zou kunnen voorstellen. Misschien is het juist daarom belangrijk voor mij om niet onder de handicap vlag mee te doen. De start is namelijk mijn ultieme bewijs dat ik juist NIET meer als handicap beschouwd moet worden. (ik bedoel dat zeker neit als negatief voor iemand die handikapt is!! Alleen dat dit mijn bewijs is dat ik hersteld ben)

Ze zeiden dat ik nooit meer zouden kunnen lopen. Ze zeiden dat ik geen normaale baan zouden kunnen hebben. Ze zeiden dat ik nooit meer in een sadel zouden zitten, zonder hulpmiddellen.

*gigantisch glimlach*

*\o/* En ik zei nu: In your FACE!! *\o/*

mellen95

Re: B dressuur --> en als ik nu NIET doorzit....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:07

En ik zeg...........ga ervoor meid.
en *\o/* *\o/* voor wat je bereikt hebt

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:12

*\o/* Ga lekker op wedstrijd ts!! *\o/*

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:15

Whooohooo! Met zo'n instelling komt het helemaal goed.. :)) :))

Maak je een topic aan van je eerste wedstrijd?

Succes en vooral plezier!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:59

Dat was precies wat ik bedoelde ts. :D
Gewoon lekker gaan starten en zien waar het schip strand!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:05

Ik weet niet of het kan, maar misschien zou je van te voren naar de jury kunnen gaan, of voor dat je je op geeft met de organisatie kunnen overleggen. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:09

SaBiNa_S schreef:
Ik weet niet of het kan, maar misschien zou je van te voren naar de jury kunnen gaan, of voor dat je je op geeft met de organisatie kunnen overleggen. :)

Daar schiet je niks mee op (ik start zelf met drie hernia's, je krijgt echt geen dispensatie voor onderdelen uit de proef) en zou niet fair zijn tegenover de andere deelnemers. Iedere ruiter heeft fysiek zijn beperkingen en je kiest er zelf voor om te starten met rugproblemen. In de B zou TS gewoon kunnen blijven lichtrijden, op die 2 puntjes aftrek moet het ook niet aankomen, maar ik zie de zin van starten niet zo in, al vanaf het L1 moet je toch regelmatig wat doorzitten.

TS, als het een troost is, ik zat vijf jaar geleden in verlichte zit te paard in alle gangen, heb twee, drie jaar met bloed, zweet en tranen op mijn zit gewerkt en ondertussen haal ik in de proef vrijwel standaard zevens voor houding en zit. Er is aan mijn zit nog heel wat te werken en op aan te merken, maar ik zie het toch als een overwinning om van vieren naar zevens te gaan. Je bent al zo ver gekomen, ik verwacht eigenlijk dat ik van jou over een paar jaar hetzelfde kan lezen op Bokt.

Ryttare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 13:06

Ontzettend bedankt voor alle jullie positive kommentaren! <3

Urielle schreef:
TS, als het een troost is, ik zat vijf jaar geleden in verlichte zit te paard in alle gangen, heb twee, drie jaar met bloed, zweet en tranen op mijn zit gewerkt en ondertussen haal ik in de proef vrijwel standaard zevens voor houding en zit. Er is aan mijn zit nog heel wat te werken en op aan te merken, maar ik zie het toch als een overwinning om van vieren naar zevens te gaan. Je bent al zo ver gekomen, ik verwacht eigenlijk dat ik van jou over een paar jaar hetzelfde kan lezen op Bokt.

Het klinkt wel zeer bemoedigend! En heel indrukwekkend, goed gedaan, zeg! *\o/* Ik coster ook de hoop dat het een dag gaat lukken. Een echt goede dressuurzadel, die bij mij goed past, is een belangrijk component. Goede gereedschap is het halve werk, zeggen ze, en dat is zeker waar. Ik heb een specialgemaakt stoel op mijn werk, zonder zou ik nooit 8uur kunnen werken, en in mijn auto zit een schelstoel wat het mogelijk maak om lang achter de stuur te zitten. Terwijl ik echt in geen andere auto meer dan 1 uur het volhoudt. *D

Ik denk het ook gaat lukken om een mirakel van een zadel te vinden. DE zadel dat de schokken perfect absorbeert, zonder het paard te verstoren. :j Ik verwacht ook dat ik nog beter gaat worden met de tijd. Zo als eerder gezegd, 3 jaar geleden kon in überhaupt niet rijden, niet eens in stap. Wie weet waar ik ben over nog een jaar! Maar. Ook als het niet lukt, B-dressuur heb ik gewoon zin in, en ik ga helemaal genieten van het mee te doen aan een echte wedstrijd. Wat later komt, dat komt dan ook later. ;)