hoe een nette knot ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Re: hoe een nette knot ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:32

Voor de mensen die het knotje op de voorpluk te dun vinden: Probeer eens in plaats van gewoon te vlechten, in te vlechten. Dus beginnen met 3 kleine plukjes en van de zijkant steeds bijnemen. (http://www.youtube.com/watch?v=NxIh9d1U ... re=related filmpje van bij een mens, vond geen van paard, maar is hetzelfde principe) en daarna rol je deze op dezelfde manier op als je andere knotjes. Hierdoor gaat het knotje breder zijn en is het niet zo'n stompje op hun hoofd.

rosy1326

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:40

mooiste knotten zijn oneven aantal (dus in totaal 7, 9, of 11 etc.)

maak eerst even dikke plukken
vlecht ze dan losjes, ben je wat verder dan wat strakker
sla op het laatste het uiteinde van de vlecht dubbel
doe hem nog eens dubbel en nog eens, tot je een soort plat mislukt knotje hebt zegmaar (moeilijk uitleggen)
maak dan een elastiekje vast.

madouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:35

van mijn eigen haar maak in eerst een staart, daarna vlecht ik de pluk en draai hem omde plaats van het elastiek heen laat maar zeggen. De knot zet ik vast met een elastiek en daarna gewoon het netje erover heen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:51

Eigen haar: maak een staart laag vast (voor de cap). Dan verdelen we de staart in plukken en steken het vast met schuifspeldjes om de donut heen. Dan pantykousje erover voor de stevigheid en de uitstekende plukjes in bedwang te houden en vastzetten met een dik elastiek. Daarna siernetje. Blijft echt heel goed zitten.

Paard: manen in plukken verdelen in idd oneven aantal. Onderhands vlechten (dan komen de roosjes wat hoger te zitten) en vastmaken met elastiekje. Dan met pektouw (dubbel) naald insteken bij elastiekje en onder de manenkam door (Dan krijg je een lusje van manen) Terugsteken door het midden van het uiteinde van het lusje. Dan zet je je duim op het midden van het lusje en trekt het draad aan (duim erop houden) en dan krijg je een mooi roosje. Nog een keer heen en weer steken om het roosje vast te zetten. Aan de voorkant eindigen en draad afknippen. Daarna knoopje. Kun je lekker wat dikkere plukken nemen (staat heel mooi bij paarden met een lange hals). Voorpluk i.d.d. plat invlechten. Door iedere keer een plukje van de zijkant mee te nemen blijft het knotje mooi platliggen.

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:43

Bij mijn vorige paard maakte ik altijd eerst een staartje....
Daarvan maakte ik een vlechtje
Dan vouwde ik die dubbel en maakte ik die vast
Je krijgt dus een lusje
door dat lusje haalde ik een stiekje (pak de uiteindelijk van de stiekjes vast en haal de eene kant door de andere kant..
De krijgt dus een lusje in je stiek
vouw de lus van manen nog eens dubbel
en trek het stiekje er strak een keer omheen

Nouja kan het niet uitleggen met foto's heb nu een fries dus dat worden hele grote knotjes als ik dat ga doen!! :P

michhx97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:45

ik doe altijd gewoon een staart of vlecht.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:46

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:11

Heb niet alles gelezen. Maar ik gebruikte altijd zo'n ding voor mezelf:
Afbeelding
Ik weet echt niet hoe het heet en kan verder ook geen plaatje ervan vinden. Maar je kunt ze volgens mij gewoon bij de Kruidvat krijgen.

Haar door het gat heen. Dan je haar oprollen. En dan de uiteindes om je knot vouwen. Werkt echt super +:)+
Dan kralennet erover en daar nog een stiek omheen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:55

Dat deed mijn moeder vroeger altijd in ons haar! Lachen dat dat nog steeds te krijgen is :)

Afbeelding
Dit waren mijn knotjes vandaag! Was er super tevreden over. Wel lang mee bezig geweest, maar t resultaat mocht er wezen :)