EvelienH schreef:Hoe denken jullie hier over; gelijk over met tien punten of langer doorrijden in een klasse? Zelf ga ik bij dressuur met tien punten over, als ik denk dat het paard er nog niet klaar voor is train ik thuis eerst door.
Dat is denk ik voor iedereen anders. Maar persoonlijk vind ik het niet zo handig om meteen bij het laatste winstpunt over te stappen. ER zijn best veel cominaties die echt de punten bijeen schrapen en nog nooit bovenaan mee hebben gereden. Dan kom je jezelf uiteindelijk denk ik wel tegen. Ik vind het fijner om pas over te gaan nadat ik ook een aantal malen bovenaan mee heb gereden, en de winstpunten makkelijk komen. Dan ben je er echt klaar voor om in die klasse te rijden. Veel mensen denken dat ze klaar zijn om te promoveren als ze net aan een wp in een bestaande klasse rijden. Ik vind dat het behalen van een wp alleen aangeeeft dat je op niveau in de huidige klasse zit, en vanuit daar is nog wel een weg te gaan naar een hogere. Tuurlijk moet je daarnaartoe trainen, en dan kan prima thuis hoor. Maar als je er echt klaar voor bent, wat er dan mis aan om nog een paar keer lekker mee te doen en ook eens te winnen?