Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:44

Ben ik even blij met dit topic! ik had gisteren!!! een nieuwe set besteld, heb er namelijk nog maar 2 liggen. Gaan volgende maand voor het eerst l2 starten maar als dit niet gaat zal er een pauze volgen... had ik mooi alles weg kunnen gooien! Nu heb ik ze gelijk afbesteld, dus bij deze bedankt!!!

(vind wel de KNHS hier erg laat mee is! ik heb nu geluk maar als je er net 32 besteld heb dan is dat weggegooid geld.)

@denver dream: zou het even telefonisch proberen, ik heb namelijk net besteld om mijn set af te bestellen. Ik twijfelde om een klein setje te nemen en toen zei ze: dat kan natuurlijk altijd... Misschien dat ze er telefonisch niet moeilijk over doen.

Talishe

Dus we weten eigenlijk pas eind oktober of het zeker doorgaat. Zijn ze lekker op tijd mee. Wel fijn dat ze per 6 besteld kunnen worden.

millennium

Moska schreef:
Whaaaaat ik heb vorige maand net een set van 32 stuks besteld voor het eerst in mijn leven en gebruik er nog maar 4 dit jaar....

Kassa!!!!! Vindt dat wel schandalig van de KNHS, mensen lekker door laten betalen voor de coupons, terwijl er dan zeer waarschijnlijk binnen een paar maand een geheel nieuw systeem komt. Lekker geld verdienen zo ...

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:45

Citaat:
Aantal startcoupons per set verkleind

De KNHS verkleint per 1 oktober 2011 het aantal startcoupons dat per set besteld kan worden. Nu zitten er 16 startcoupons in een set, vanaf 1 oktober zullen dat er 6 zijn. De prijs van een set wordt hiermee teruggebracht van € 18,30 naar € 6,85. Met de startcoupons kunnen ruiters en amazones zich inschrijven voor wedstrijden.

De KNHS loopt hiermee vooruit op het mogelijke besluit om vanaf 1 januari 2012 de startcoupons af te schaffen en over te stappen op de zogenoemde startpas. Met deze startpas wordt het voor ruiters en amazones mogelijk om onbeperkt aan wedstrijden deel te nemen. Met de startpas kunnen wedstrijdsporters multidisciplinair starten, dus aan wedstrijden deelnemen in zowel de disciplines dressuur, springen als eventing. De disciplines mennen en aangespannen sport krijgen een discipline gebonden startpas. Het besluit wordt eind oktober ter goedkeuring aan de KNHS Ledenraad voorgelegd.

Bron: mijnknhs.nl

Dat het inschrijfsysteem verandert tezamen met de wedstrijdkalender werd een tijdje geleden ook vermeld op mijnknhs.nl.
Laatst bijgewerkt door pres op 06-09-11 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:46

Dit hadden ze ook wel in de paard & sport mogen zetten van afgelopen keer.

Op zich ben ik wel voor het digitaal inschrijven.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 10:46

Thanks Anoeska, dat had ik nog niet gevonden (het stond er vanmorgen toen ik belde dus nog niet op...). Wat ik dan wel weer raar vindt, dat ze het nog steeds in een wijde zak houden. Ze verkleinen het aantal te bestellen coupons, omdat ze VOORUIT lopen op het MOGELIJKE BESLUIT. Ze moeten het zelfs nog laten goedkeuren door de ledenraad...

Wat ik wel een goede vind, is die startpas. Ik twijfel of ik ooit een parcourtje wil gaan springen, en zou daarvoor dan dus coupons bestellen, omdat het bij een mislukking zonde van het geld is. Met die startpas kun je wel gewoon kiezen voor 1 keer en dan niet meer...

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:49

Ik zou het heel fijn vinden. Ik was het al bij de subtop gewend en het is volgens mij veel overzichtelijker.

In- en uitschrijven kan tot de sluitingsdatum, daarna is betalen verplicht. Wedstrijdsecr. kan vooruit werken, je hebt immers op de sluitingsdatum alle gegevens van de starters en kunt dus alles alvast klaarzetten. Ik weet niet of de starters een papieren versie meekrijgen van hun protocol of dat die later per mail verstuurd wordt, maar als dat laatste het geval is, scheelt het ook aanzienlijk in papier.

Indien protocollen nog wel handmatig gaan, kunnen deze dus ook alvast worden uitgeprint en je hoeft niet meer tot het laatste moment te wachten op de startcoupons etc.

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:50

Ik heb net gebeld om mijn coupons af te laten bestellen en hier zeiden ze dat de kans er groot was dat ze echt afgeschaft worden.

daarbij vind ik het ook wel veel beter alleen wel heel raar dat ze er zo laat mee zijn! gelukkig zijn mijn coupons schoon op na deze maand :)

Mandarijn

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:52

Ik ben net begonnen met starten, en er zijn niet heel veel ponywedstrijden op zondag hier in de omgeving - dan krijg ik mijn coupons dus nooit op voor 31 december... :')

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:53

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel blij word van het digitale systeem.. Zoals kleinvosje al aangeeft. Ik wil wel springen maar hoef er geen coupons voor te bestellen aangezien dat maar een enkele keer zal zijn. Gelukkig heb ik nog zat coupons liggen dus die zullen niet op komen dit jaar. Dan moet ik wel veel wedstrijden gaan rijden. Wel zuur voor diegene die net besteld hebben

Ben wel heel benieuwd wat dat met het startgeld etc gaat doen. Want nu moet je toch ook betalen voor je coupons, hoe doen ze dat straks dan??

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:54

Zouden verenigingen dan ter plekke een kopie van de ingevulde protocollen moeten maken oid?

Vulina

Ik heb begrepen (regio vergadering) dat je je dan online moet aanmelden. Je kunt dan zien welke starttijd er nog open is, en je zlef daar plaatsen. Een secretariaat kan dat dan alleen nog maar veranderen.

Ik ben zelf dus secretaris van een club, en heb er weinig behoefte aan om alle protocllen te moeten uitdraaien eerlijk gezegd, dus ik hoop dat daar een andere oplossing voor komt..

Miepp

Pff, lekker dan..
Heb er nog 20 liggen van mijn merrie, en die kan ik op z'n vroegst pas april volgend jaar weer starten :\
Lekker zonde van het geld zo!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:55

Wat moet ik me voorstellen bij een digitale uitdraai?
Gaat het dan via de iPads die hier en daar al gebruikt worden? Weet de naam van het systeem niet meer, iets met Equi??? Dat is enkel cijfers invullen en naar het secretariaat versturen.
Lijkt me toch vrijwel onmogelijk, onredelijk om zonder commentaar de punten te ontvangen, als ruiter/amazone.

Krijgen we dan allemaal een laptop mee in de auto, om ook het commentaar in te typen? En hoe doet men dat dan met de vrijwilligers, sommige jury's hebben vaste schrijvers mee, soms heb je oudere echtparen. Ik zie die nog geen 300 aanslagen per minuut maken. Bij wijze van.

Ben heel erg nieuwsgierig, positief nieuwsgierig.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 10:56

_Jessie schreef:
Ben wel heel benieuwd wat dat met het startgeld etc gaat doen. Want nu moet je toch ook betalen voor je coupons, hoe doen ze dat straks dan??

De coupons worden betaald aan de KNHS, het startgeld aan de organiserende vereniging. Ik ben bang dat de startkaart zelf dus veel duurder gaat worden om het verlies aan inkomsten van de coupons te compenseren...

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:56

Janine1990 schreef:
Wat moet ik me voorstellen bij een digitale uitdraai?
Gaat het dan via de iPads die hier en daar al gebruikt worden? Weet de naam van het systeem niet meer, iets met Equi??? Dat is enkel cijfers invullen en naar het secretariaat versturen.
Lijkt me toch vrijwel onmogelijk, onredelijk om zonder commentaar de punten te ontvangen, als ruiter/amazone.

Krijgen we dan allemaal een laptop mee in de auto, om ook het commentaar in te typen? En hoe doet men dat dan met de vrijwilligers, sommige jury's hebben vaste schrijvers mee, soms heb je oudere echtparen. Ik zie die nog geen 300 aanslagen per minuut maken. Bij wijze van.

Ben heel erg nieuwsgierig, positief nieuwsgierig.

Krijg je dan dus ook geen protocollen meer terug? Hm. Dat vind ik dan wel weer minder...

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:57

Moska schreef:
Whaaaaat ik heb vorige maand net een set van 32 stuks besteld voor het eerst in mijn leven en gebruik er nog maar 4 dit jaar....

Hier net zo :(
Dit hadden ze al een tijd moeten melden bij de bestelling van nieuwe coupons! En niet nu pas :n

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 10:58

Dat kan ik me niet voorstelen Janine, er zullen ltijd nog wel papieren protocollen gebruikt worden. Dat digitaal invullen van de cijfers tijdens de proef gebeurt internationaal ook al, maar ook daar wordt er nog gewoon commentaar geschreven.

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:58

Hoe gaan ze dat dan doen bij de jury? Neem aan dat ze niet allemaal een laptop mee krijgen, om de cijfers in te vullen...

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:59

Vulina schreef:
...Ik ben zelf dus secretaris van een club, en heb er weinig behoefte aan om alle protocollen te moeten uitdraaien eerlijk gezegd, dus ik hoop dat daar een andere oplossing voor komt..

Wij maken wel al gebruik van de 'persoonlijke' protocollen met vooraf ingevulde startgegevens vanuit Concours 3.5.
Ben meer benieuwd naar het daarna... Dan krijg je dus de protocollen met punten en commentaar terug op het secretariaat en dan? Kopie maken / meteen digitaal invoeren???

c_alsemgeest

hmmmm ik ga even tellen :') gelukkig heb ik nog veel wedstrijden staan voor het eind van het jaar :)
Ik hoop dat het allemaal goed gaat lopen met de digitale aanmeldingen (wordt hier al veel gedaan) en het invullen van de coupons... hoop dat er niet wat behaalde winstpuntjes in de toekomst verloren zullen gaan door digibeete secretariaten :+
Maar... laten we van het positieve uit gaan :P

_Aurora_

hmm ben heel benieuwd wat het met de prijs gaat doen want volgens mij gaan we gewoon veel meer betalen..

_Jessie

hmm dan zal inderdaad de startkaart wel weer veel duurder worden...ben benieuwd hoe ze dat dan gaan berekenen. Voor het jaar dat je start of achteraf...
want zou ook raar zijn als je bijvoorbeeld 70 euro betaald en ik start maar 2x en mijn vriendin 30x en dan hetzelfde betalen...

Ben heel erg benieuwd!

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:00

Jah ben idd benieuw hoe dat gaat komen, kun je je protocol straks online opvragen ofzo???

Ik heb geloof ik precies genoeg voor het jaar, en anders evt nog 6 extra bijbestellen.. :=

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 11:00

Jessie, maar dat is nu toch ook al/ Hoe meer je start, hoe sneller je de kosten er weer uit hebt. Als je echt maar zo weinig zou starten, kun je je afvragen of je überhaupt wel moet starten, denk ik dan...