Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xApple schreef:xConnie schreef:Heel simpel, een paard is een paard en de meest ideale huisvesting voor een paard is 24/7 op de wei.
Maar dat gaat echt niet voor alle paarden op
Zeker niet voor de 'echte' sportpaarden.
Aukelizzy schreef:Ik denk dat dit een hele lange discussie gaat worden, maar ik ben van mening dat ieder paard op de wei HOORT te staan, maar niet ieder paard KAN op de wei staan. En ja, ik heb een duur sportpaard staan die niet op de wei komt. Paard komt zelfs helemaal niet los. Wordt gereden, aan de hand gestapt, gegraasd, komt aan de longe en staat alleen onder toezicht op een stukje gras van boxgrootte. En ja, dit is idd omdat paardlief zich anders blesseert en daar is ze mij te kostbaar en te duur voor. En nee, ze is gerust niet ongelukkig.
hier hebben ze trouwens genoeg aan, en ze zijn altijd wel weer blij als ze naar binnen mogen
Aukelizzy schreef:Ik denk dat dit een hele lange discussie gaat worden, maar ik ben van mening dat ieder paard op de wei HOORT te staan, maar niet ieder paard KAN op de wei staan. En ja, ik heb een duur sportpaard staan die niet op de wei komt. Paard komt zelfs helemaal niet los. Wordt gereden, aan de hand gestapt, gegraasd, komt aan de longe en staat alleen onder toezicht op een stukje gras van boxgrootte. En ja, dit is idd omdat paardlief zich anders blesseert en daar is ze mij te kostbaar en te duur voor. En nee, ze is gerust niet ongelukkig.
Waves schreef:Aukelizzy schreef:Ik denk dat dit een hele lange discussie gaat worden, maar ik ben van mening dat ieder paard op de wei HOORT te staan, maar niet ieder paard KAN op de wei staan. En ja, ik heb een duur sportpaard staan die niet op de wei komt. Paard komt zelfs helemaal niet los. Wordt gereden, aan de hand gestapt, gegraasd, komt aan de longe en staat alleen onder toezicht op een stukje gras van boxgrootte. En ja, dit is idd omdat paardlief zich anders blesseert en daar is ze mij te kostbaar en te duur voor. En nee, ze is gerust niet ongelukkig.
Je houding is wel erg uit de tijd hoor, het voortschrijdend inzicht is nog niet bij je aangekomen blijkbaar... Realiseer je wel dat je binnenkort de wet overtreed.
Het is gewoon natuurlijke levensbehoefte. Heeft niks te maken met iets kennen om het te moeten missen.
En altijd gek doen en zichzelf blesseren? Ook als hij 24/7 buiten staat in een stabiele kudde? Dat kan ik pertinent niet geloven en heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. Dan moet er iets psychisch mis zijn met je paard.
Er zijn hier meerdere échte sportpaarden in de kudde ingeschaard, beesten konden ook zogenaamd niet op de wei.... Binnen 2 maanden veranderen ze allemaal in happy happy zelfverzekerde, rustige paarden. Met de juiste gewenning en introductie in de kudde gaat dat bijna altijd zonder wondjes.