daNiielle_ schreef:Sommigen van jullie vergeten hier dat het plan is om bitloos overal toe te staan!!!
Dat kost organisaties financieel niets meer, en ze maken er geen verlies op.
Dat is het probleem....de knhs wil gelijk teveel doen. Die is van mening dat ze niet gezamelijk tegen elkaar kunnen rijden. Terwijl hieruit blijkt dat er nog geen bokker is die daar problemen mee heeft!
De knhs wil gelijk van alles veranderen, toevoegen, bijscholen......
Bitloos verschilt uiteindelijk in het hele rijden helemaal niet zoveel!
Een paard kan hetzelfde in aanleuning lopen hoor, zie mijn filmpjes.
Dat grotendeels van de bitloos gereden paarden dit niet doet, zal ook aan de ruiter liggen.
Dus overtuig mij dan maar met andere argumenten waarom het niet zou kunnen.
Tuurlijk wil de KNHS gelijk veranderen toevoegen en zeker bijscholen!!!
Dat je hetzelfde resultaat kan behalen met bitloos rijden, betekend niet dat er geen verschillen zijn.
Ik zou echt niet weten hoe ik bitloos moet beoordelen, oftwel wanneer iemand zijn paard op de juiste manier de juiste aanleuning vraagt of niet, zoals je bij met bit in de krul trekken hebt.
Ik zeg ook niet dat ik tegen het mixen van de twee stijlen ben, ik denk alleen dat je niet gelijk de KNHS als boeman moet afschilderen omdat ze niet gelijk ja zeggen op jou ideeen. Dit is een landelijk besluit wat niet even 1,2,3 gemaakt is. Daarbij komt dat KNHS ook weer goedkeuring moet hebben van de landelijke, wellicht zelfs europese sportfederatie.
Ze zullen met dit onderwerp heus wel bezig zijn, ook voor jou briefjes en mails, maar zo'n verandering maak je niet in een dag, zoiets moet groeien en dat gebeurt heus wel, geduld is een schone zaak.
Blijf lekker aanmelden voor bitloze wedstrijden en motiveer ander dan zien ze vanzelf dat er wel meer in zit om te mixen, maar met zeuren en drammen bereik je zelden iets...

.
. Ik vind echter wel dat ongeacht de optoming, het paard een juiste aanleuining moet laten zien (amongst vele andere dingen uiteraard) en dat een bitloze combi daar dus net zo zwaar (of licht
, maar ik gebruik inderdaad in een deel van mijn training VWNW. Na enige tijd ga ik m'n paard wat meer oppakken, maar dat is afhankelijk van hoe de training verloopt.