Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:24

tja maar dat zal wel komen omdat het beessie een naam heeft en ze hem niet af willen laten gaan voor het grote publiek ofzo. Beetje vreemd, had hem die score echt niet gegeven.
Vind het totale plaatje ook niet geweldig trouwens

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:29

"New music was nice, when is the new choreography ready?"

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:31

Lijkt mij ook niet echt handig om een kür te kopiëren terwijl de hele wereld al op je nek zit... Maar in het eerste filmpje springt Totilas wél aan in galop bij Edward terwijl mij dat niet de bedoeling lijkt toch... (1.04) Blijkbaar ook bij hen een beetje spanning?? ;)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:31

hij krijgt nu de hele paardenwereld over zich heen en terecht
dit doe je gewoon niet
een kur maak je zelf, die jat je niet

en het is het paard wat de punten maakt dit keer
niet de ruiter

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:32

Citaat:
It IS true then. WOW. I thought it was some clever trick of video.

You can certainly see the difference in the horse. His contact is much more unsettled with Mattias and is coming against the hand quite a bit. The whole harmony and balance is off.

It also highlights how clever and tactful Edward was with him. He could have had similar problems, but he didn't because he's so quick to give and send forward and correct in a gentle forward way. Not slam, slam...

That's pretty crappy just to swipe the floor plan --- but maybe they blew all the money on the music and the horse and had nothing left for choreography.

Deze is ook hilarisch en ik ben het er helemaal mee eens.

Vind het echt belachelijk om dna ook nog eens dezelfde kur te gaan lopen stelen 8)7

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:43

Schockemöhle, Linsenhoff én Rath geven zichzelf hiermee een brevet van onvermogen. Het is treurig..
Wie kent het sprookje "De nieuwe kleren van de keizer.."?
Toch nog maar eens lezen - uiteindelijk was er maar één moedig kind die durfde te roepen dat de man helemaal in z'n nakie stond.
Miljoenen, veel bla-bla en honderduizend verzachtende excuses: de kille feiten van de vergelijkende beelden spreken voor zich.
Hoe dom is het om te denken dat je succes kunt kopen én kunt kopieëren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:44

Airborn schreef:
Gal als voorbeeld nemen hoe je Totilas zn sterke punten kan benadrukken is tot daar aan toe, maar... dit is wel echt overkill!

Amen!

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:45

Exact dezelfde kur en de muziek was een toonsoort lager.... zo zwak...

Lorento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:06

Het was al treurig, maar na het zien van de kur, vind ik Rath gewoonweg zielig. Dat een paard van eigenaar en ruiter wisselt oke, maar doe het dan verder wel op eigen kunnen. Laat zien dat je het zelf allemaal ook kunt, en niet zo in het verleden blijft hangen.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:11

Ik heb het eigenlijk ook de hele tijd voor Rath opgenomen en wenste hem het beste met Toti. Maar dit... dit gaat te ver. Ik hoop dat ze dat in Duitsland ook vinden. Volgens mij heeft Rath helemaal niets te zeggen en is hij het poppetje wat er op moet zitten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:17

Jeetje zeg, wat triest :n Ipv dat ze ballen laten zien en gewoon iets nieuws neerzetten, laten ze aan de hele wereld zien dat ze het gewoon niet kunnen :(:)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:17

enny schreef:
Lijkt mij ook niet echt handig om een kür te kopiëren terwijl de hele wereld al op je nek zit... Maar in het eerste filmpje springt Totilas wél aan in galop bij Edward terwijl mij dat niet de bedoeling lijkt toch... (1.04) Blijkbaar ook bij hen een beetje spanning?? ;)

Klopt, dat zag ik ook. Maar waar het bij Gal beperkt blijft tot een enkel moment waar het even té veel is, blijft bij Rath de hele proef te gespannen.

Waar ik het grootste verschil was, was tijdens de passage/piaffe. Juist nu je ze echt naast elkaar ziet, zie je dat Totilas onder Rath behoorlijk heeft ingeboet aan vloeiendheid in de beweging. Wellicht ook een gevolg van die te grote spanning de gehele proef.

Maar het blijft van de zotten dat je een complete proef kopieert. Ik vraag me af, als je bij kunstschaatsen de proef van de kampioen kopieert, blijft het dan ook onbestraft?

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:19

Ik vind hedt ook echt niet kunnen. Want dit is toch niet meer frestyl? Of ben ik nu gek?

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:22

"Ik ga verder waar Gal is geëindigd" (citaat Rath) is nu wel heel letterlijk (alleen de andere kant op ;-)) Jammer dat hij zijn grote woorden niet waar kan maken. Naar mijn mening is Rath vanaf het begin af aan behoorlijk overschat in zijn kunnen. En áls je dan zo zwak bent om de kuur van je voorganger te pikken, doe het dan goed! Maar dat kan hij ook niet...
Laatst bijgewerkt door Pollux op 21-06-11 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:23

mylittlejoy schreef:
enny schreef:

Klopt, dat zag ik ook. Maar waar het bij Gal beperkt blijft tot een enkel moment waar het even té veel is, blijft bij Rath de hele proef te gespannen.

Waar ik het grootste verschil was, was tijdens de passage/piaffe. Juist nu je ze echt naast elkaar ziet, zie je dat Totilas onder Rath behoorlijk heeft ingeboet aan vloeiendheid in de beweging. Wellicht ook een gevolg van die te grote spanning de gehele proef.

Maar het blijft van de zotten dat je een complete proef kopieert. Ik vraag me af, als je bij kunstschaatsen de proef van de kampioen kopieert, blijft het dan ook onbestraft?

Dat Rath hem nog niet zo goed voor elkaar heeft als Edward vindt ik eigenlijk vrij normaal en ook niet erg. Daar kunnen ze aan werken... maar om de kür te kopieren vindt ik echt respectloos en laag. Zeker tegenover Edward, eerst wordt zijn toppaard verkocht (wat er natuurlijk bij hoort) en nu kopieren ze ook nog zijn Kür. Straks gaan ze Edward ook nog om les vragen :D

ChantalD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:27

Ach, op zich wel slim bedacht natuurlijk.
Als je niet zeker weet of je kunt sturen, kun je maar beter zorgen dat je paard in ieder geval de weg weet :)*

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 10:28

Mariska_28 schreef:
Misschien hebben ze hem gekocht met bijbehorende kur? :D :D
("nu gratis bij aankoop van Totilas: Kur die je gegandeerd >80% geeft!!" :D )

Nee die kur zat er zeker niet bij haha! En toestemming hebben ze er ook niet voor gekregen, want dan zou HP Minderhoud niet zo reageren:

'How original?
Of eigenlijk, beter goed gejat dan slecht bedacht..'

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:30

Ook ik heb het altijd opgenomen voor Rath.
Wenste hem het allerbeste en dat meende ik serieus.
Dit vind ik alleen echt heel laag gaan. Bizar.

Zou hij zelf ook niet hebben kunnen bedenken dat dit niet zo goed is voor zijn naam?

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:33

Ik snap echt niet dat Rath dit doet...
Hij weet dat de hele dressuurwereld hem nauwlettend in de gaten houdt. Echt geen slimme zet.. :\

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:39

muc schreef:
Dat Rath hem nog niet zo goed voor elkaar heeft als Edward vindt ik eigenlijk vrij normaal en ook niet erg. Daar kunnen ze aan werken...

Ben ik met je eens hoor. Het is niet meer dan logisch dat ze nog een combinatie moeten vormen. Ik vind het alleen wel apart dat hij zo hoog gepunt wordt, terwijl er nog duidelijk dingen zijn die nog niet kloppen.

Daarnaast ben ik wel persoonlijk van mening dat er een hele bijzondere chemie was tussen Edward en Toot, waarvan ik niet zo zeker ben dat iemand anders dat er uit zou kunnen krijgen, Duitser, Nederlander of welke nationaliteit dan ook. Maar dat is een ander verhaal.

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:39

Pollux schreef:
"Ik ga verder waar Gal is geëindigd" (citaat Rath) is nu wel heel letterlijk (alleen de andere kant op ;-)) Jammer dat hij zijn grote woorden niet waar kan maken. Naar mijn mening is Rath vanaf het begin af aan behoorlijk overschat in zijn kunnen. En áls je dan zo zwak bent om de kuur van je voorganger te pikken, doe het dan goed! Maar dat kan hij ook niet...

Hij moet anders nog hard werken om het niveau van Edward en Totilas te evenaren, dus verdergaan waar Gal is geëindigd lijkt me niet helemaal correct. Het kopiëren van de kür is zo ongeveer het meest trieste wat je kunt doen. Zoals Nicole Werner schrijft op de Hyves van HP: "Als je met zo'n paard onder je kont geen inspirtaie krijgt om iets mooi te bedenken, ben je toch wel echt een .. (dit woord mag ik van mijn moeder niet zeggen)"

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:40

Ik vraag me af of Rath zelf voor dit alles kiest of dat het hem word opgedragen, met de tegenprestatie dat hij Totilas mag rijden...

Vind het jammer dat het zo moet, ben benieuwd hoe deze soap verder gaat...

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:47

Erg jammer... Mijn mening? Die man speelt op safe, omdat hij en totilas nog niet op een lijn zijn gekomen?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:50

spottedponie schreef:
Ik vraag me af of Rath zelf voor dit alles kiest of dat het hem word opgedragen, met de tegenprestatie dat hij Totilas mag rijden...

Vind het jammer dat het zo moet, ben benieuwd hoe deze soap verder gaat...

Rath en toot zijn een speelbal geworden van het grote geld, simpel!...en rath mag er dan met zn kont opzitten maar dat is dan ook het enige!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:51

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt